پایگاه خبری خانه فوتبال:

مدتی است تعدادی از پیشکسوتان تیم استقلال با انتقاد از فضای مجازی و فن پیج های هواداری، از فضای ایجاد شده در این صفحات به شدت انتقاد کرده و حتی مدعی شدند در پشت پرده این صفحات اتفاقاتی رخ می دهد که مردم از آن اطلاعی ندارند.

به طور مثال پیروز قربانی چندین بار به انتقاد از این صفحات و نوع فعالیت آنها پرداخت. قربانی مدعی بود این صفحات در پشت پرده فعالیت هایی غیر مجاز دارند. چند روز پیش هم سیاوش اکبرپور با انتقاد از رویه فعلی مدعی شد برخی ها در صفحات مجازی خط می گیرند و حتی برخی بازیکنان استقلال هم در صفحات مجازی هزینه می کنند تا زیر پای مربی را خالی کنند یا این فن پیج ها از آنها خوب بنویسند.

این نمونه ای از اظهارات بازیکنان سابق استقلال است که در مورد فعالیت های پشت پرده فضای مجازی زده می شود. صفحاتی که در این سالها به شبکه های دلالی مدرن تبدیل شده و با برنامه های هماهنگ شده نقش راه برکناری یا ابقای یک سرمربی را می کشند. این صفحات صحنه ورزش را تبدیل به فضای آلوده کری خوانی کرده و با سوء استفاده از احساسات هواداران آنها را به سمت و سوی تفکرات پشت پرده خود هدایت می کنند.

پیش از این در فوتبال ایران دلالی به شکل فیزیکی و با نوعی متفاوت نسبت به امروز صورت می گرفت اما حالا و در عصر اینترنت نوع سودجویی تغییر کرده و با باز شدن صفحات تلگرامی و اینستاگرامی دکان جدیدی برای کاسبان پشت پرده باز شده است.

بازیگردانی کثیف و آلوده این صفحات زمانی اتفاق می افتد که آنها 14 هفته تیم مدعی و صدرنشین جدول( استقلال) را به سخره می گیرند و با همه نوع جریان سازی سعی می کنند به هدفشان که در جلسات پنهانی طراحی شده برسند.  آنها ابتدا به نوع بازی، سپس به چیدمان سرمربی در بازی ها، عدم اعتراض کادر فنی به مدیران باشگاه و هر مساله ای که بتواند باعث بر هم زدن نظم تیمی مثل استقلال شود رو آورده و به نوعی ذهن طرفدار واقعی را به سویی می برند که گویا سرمربی برای چیدمان تیمش باید از ادمین های این کانالها مشورت بگیرد!

این کانالها و صفحات اینستاگرامی در نقل و انتقالات به شکلی به مدیران باشگاه ها فشار می آورند که اگر آنها نتوانند بازیکنان دلخواه را جذب کنند با انواع و اقسام توهین ها مواجه می شوند و حتی کار را به سمت تهدید برای برگزاری تجمعات می برند. در این بین هوادار، بی اطلاع از خوراکی که این کانالها به آنها می دهد مدیران باشگاه را مورد نقد قرار می دهند و بعضا بارها اتفاق افتاده که به خاطر همین فشارها بازیکنان بی کیفیت جذب این تیم شده اند.

در این چند سال اخیر و با پررنگ شدن این نوع فعالیت مجازی استقلال بارها و بارها تحت فشار هوادارانش قرار گرفته تا جایی که هر مربی گزینه هدایت آبی پوشان می شود با انتقادات غیر اخلاقی این صفحات مواجه می شود. از مطرح شدن نام فرهاد مجیدی گرفته تا شفر و حتی منصوریان و حالا فکری این صفحات خط خطوطی را به هواداران این تیم داده اند که تنها خروجی اش ضربه به پیکره تیم پر هوادار بوده است. تیمی که در این فصل نزدیک به 10 هفته در صدر جدول بود اما هرگز روی خوش ندید تا جایی که رقبا از خودزنی استقلالی ها استفاده کرده و جای صدرنشین را گرفتند.

به نظر می رسد برای مقابله با این نوع شبکه های دلالی مجازی باید همان راهی رفته شود که در مورد مبارزه با فساد در فوتبال طی شد.

 

منبع: فارس

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: