پایگاه خبری خانه فوتبال:

سال ها قبل و بعد از جام ملتهای آسیا ۱۹۸۴ در سنگاپور که تیم ملی ایران در عین ناباوری در مرحله نیمه نهایی و رده بندی  مغلوب عربستان سعودی و کویت شد و به مقام چهارم این رقابت ها بسنده کرد، مجله کیهان ورزشی از مشکلات آن روزهای ورزشکاران از سه فوتبالیست نامدار تیم ملی عبدالعلی چنگز ، اصغر حاجیلو و ضیا عربشاهی سوال کرده است.

نکته قابل توجه در متن گزارش، حضور تیم ملی ایران در کنار بحرین و یمن در مقدماتی جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک بود. ایران علیرغم حضور در گروه مقدماتی آسان آن روزها به دلیل عدم اجازه میزبانی فیفا به کشورهای درگیر جنگ ، با توجه به جنگ تحمیلی از رقابت ها کنار کشید تا نسل پرستاره ای  که می توانست  به جام جهانی صعود کند به راحتی این تورنمنت معتبر را از دست بدهد. نسلی که در هر پست آن چند بازیکن مطرح بازی می کردند  و خیلی راحت جام ملتهای آسیا را ازدست داده بود.

e0XpCa8kRzBg

کشورمان در سال ۶۴ و ۶۵ در دروازه مردانی چون بهروز سلطانی، وازگن صفریان و حافظ طاحونی را داشت، در دفاع پنجعلی، رجبی، فرزام نیا، محمود معمار، شاهین بیانی، شکورزاده، حاجیلو، فنونی زاده، میر آخوری و عبادزاده، در خط میانی، قایقران، درخشان، شاهرخ بیانی، احدی، مختاریفر، مهران نجفی، عربشاهی، ودر خط حمله ناصر محمدخانی، پیوس، چنگیز، علیدوستی، یکه،باوی، بیژن طاهری و... را داشتیم، تیم قدرتمند ما از میزبانی و حضور در المپیک محروم شد، در سال ۶۴ ایران برای نشان دادن امنیت و قدرت تأمین آن مسابقات بین المللی دهه فجر را با حضور تیم‌های امید رومانی و لهستان، تیم ملی سوریه و پاکستان و غنا برگزار کرد. بعد از جام جهانی ۱۹۸۶ ایران ممنوعیت خود از شرکت در مسابقات بین المللی پذیرفت و در مسابقات مقدماتی المپیک ۱۹۸۸ سئول شرکت کرد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: