پایگاه خبری خانه فوتبال:

هواداران استقلال از عملکرد محمود فکری در نیم‌فصل اول راضی نیستند (حداقل می‌توان این‌طور گفت که قسمت قابل ملاحظه‌ای از آنها از وضعیت تیم خود در دور رفت فصل جاری رضایت ندارند) و به همین خاطر بلافاصله پس از ناکامی مقابل سپاهان شایعات بسیار زیادی پیرامون تعویض اعضای کادر فنی آبی‌پوشان مطرح شده و کار حتی به اعتراض مستقیم هواداران مقابل محل تمرین استقلالی‌ها نیز کشیده شد. طرفداران خشمگین سراغ محمود فکری و دستیاران او رفتند و با صراحت خواهان کناره‌گیری آنها شدند. به موازات همین اتفاقات، اسامی چند نفر به عنوان مطرح‌ترین گزینه‌های جانشینی سرمربی کنونی استقلال مطرح شد و حتی روز پنج‌شنبه گذشته نام امیر قلعه‌نویی به عنوان گزینه جدی هدایت استقلال در دور برگشت لیگ برتر مطرح شد و بحث بر سر آن بود که سرمربی گل‌گهر سیرجان پس از جدال با پرسپولیس تیم خود را عوض کرده و مجدداً روی نیمکت استقلال تهران قرار خواهد گرفت ولی اتفاقاتی که در مسابقه روز جمعه رخ داد، تمام معادلات را به شکل عجیب و غریبی عوض کرد.

رهایی از کابوس

شکست سنگین گل‌گهر مقابل پرسپولیس در سیرجان عملاً نام امیر قلعه‌نویی را از فهرست کاندیداهای کنونی هدایت آبی‌پوشان خارج کرده و در خوشبینانه‌ترین حالت می‌توان گفت اسم این مربی در قعر جدول گزینه‌ها قرار گرفته است. از سوی دیگر، مدیران باشگاه استقلال هنوز با قاطعیت اعلام نکرده‌اند که از محمود فکری در نیم‌فصل دوم نیز حمایت می‌کنند و همه چیز حول محور سه بازی آغازین این تیم برابر مس رفسنجان، فولاد خوزستان و ماشین‌سازی تبریز می‌چرخد. البته اگر استقلال مقابل مس شکست بخورد شاید کار اصلاً به مسابقات دوم و سوم دور برگشت نیز کشیده نشده و کاسه صبر مدیریت باشگاه نیز همچون اغلب هواداران لبریز شود. در چنین شرایطی محمود فکری چاره‌ای ندارد جز اینکه در رفسنجان پیروز شود و فضا را تا حدی آرام کند. اگر فکری بتواند طی سه مسابقه مورد نظر موفق به کسب هفت امتیاز شود، شاید کابوس برکناری حداقل به صورت موقت هم که شده او را رها کند.

مطرح شدن مجدد

بدون هیچ شک و تردیدی مدیران استقلال برای نتیجه نگرفتن احتمالی این تیم در هفته‌های آغازین دور برگشت نیز فکر کرده‌اند و بر خلاف ادعاهایی که در رسانه‌ها مطرح شده، کاملاً بدیهی است در اندیشه انتخاب جانشینی برای فکری (در صورت عدم کسب نتایج مناسب) هستند. اعضای هیئت ‌مدیره باشگاه به خوبی می‌دانند اگر قرار بر تعویض سرمربی باشد، هواداران این تیم فقط فردی را می‌پذیرند که یا در میان آنها فوق‌العاده محبوب باشد و یا کارنامه‌ای کاملاً قابل دفاع داشته باشد. در این شرایط بار دیگر اسامی مردانی همچون الکساندر نوری و علیرضا منصوریان مطرح شده است. قطعاً نوری با توجه به سابقه حضور در بوندس‌لیگا برای بخشی از هواداران می‌تواند گزینه مناسبی تلقی شود ولی منصوریان با توجه به شکل جدایی از این تیم در سال ۹۶، حداقل در حال حاضر پایگاه چندان مستحکمی میان استقلالی‌ها ندارد.

فرهاد، گزینه اول

نتیجه‌ای که در سیرجان رقم خورد، همان‌طور که نوشتیم نام امیر قلعه‌نویی را از فهرست مدعیان جدی هدایت استقلال خارج کرده و عملاً به نفع یکی دیگر از استقلالی‌ها قدم برداشت. با توجه به شکست سنگین گل‌گهر و تداوم احتمال تغییرات فنی در استقلال، حالا فرهاد مجیدی می‌تواند گزینه شماره یک برای جانشینی محمود فکری باشد. چهره‌ای که در میان استقلالی‌های کنونی با اختلاف بالایی محبوب‌ترین چهره میان هواداران تلقی می‌شود و انصافاً فصل گذشته نیز در مجموع نتایج خوبی گرفت. فرهاد استقلال را نایب‌ قهرمان لیگ برتر کرد و توانست پرسپولیس را در جام‌ حذفی نیز شکست دهد ولی یک اشتباه مشترک از طرف او و احمد سعادتمند نقش بسیار مؤثری در قهرمان نشدن آبی‌پوشان در عرصه جام ‌حذفی ایفا کرد. در چنین وضعیتی اگر مدیریت بنا بر هر دلیلی به این نتیجه برسد که بهتر است سرمربی خود را عوض کند، مجیدی حداقل روی کاغذ گزینه اول است و پیروزی بزرگ پرسپولیس مقابل گل‌گهر نقش مؤثری در این اتفاق ایفا می‌کند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: