پایگاه خبری خانه فوتبال:

در حالیکه استقلال تا قبل از برگزاری هفته پایانی لیگ برتر امید اول قهرمانی نیم فصل بود، اما شکست بدموقع برابر سپاهان و پس از آن، پیروزی های پرسپولیس در دو بازی باقیمانده اش باعث شد که تیم فکری نه تنها رنگ قهرمانی نیم فصل را نبیند بلکه به رده سوم نیز سقوط کند. سقوطی که باعث شد هواداران استقلال به شدت علیه او جبهه بگیرند.

پس از این بازی بود که هواداران استقلال با حضور در تمرینات تیم نسبت به عملکرد آبی پوشان و کادرفنی معترض شده و خواستار تغییراتی بر روی نیمکت تیم شدند. طی روزهای اخیر گزینه های زیادی برای جایگزینی فکری مطرح شد. از امیر قلعه نویی گرفته تا فرهاد مجیدی و الکس نوری، همگی نام هایی بودند که در فضای مجازی برای تصاحب نیمکت استقلال مطرح شده بودند.

امیر قلعه نویی که گزینه نخست حضور بر روی نیمکت استقلال بود، با شکست سنگین گل گهر برابر پرسپولیس، عملا پرونده حضورش در جمع آبی پوشان بسته شد. از سوی مدیران استقلال تماسی با فرهاد مجیدی گرفته نشد و حضور نام هایی نظیر الکس نوری و محمد تقوی تنها برای پر کردن لیست گزینه ها بود چرا که آنها حکم همان سنگ بزرگی را داشتند که قرار به نزدنش بود!

شب گذشته جلسه هیئت مدیره برای تعیین تکلیف نیمکت تیم برگزار شد و در پایان خروجی این جلسه، ابقای محمود فکری و ادامه حضور او در جمع آبی پوشان بود. فکری که تقریبا در اکثر هفته های لیگ بیستم تیم او جزو رتبه های بالای جدول بود ولی هیچ گاه از سوی اکثریت هواداران استقلال حمایت نشد، اختلاف چندان زیادی با صدر جدول ندارد و جبران 4 امتیاز در طول 15 هفته باقیمانده به هیچ وجه غیرممکن نیست.

به هر حال باید پذیرفت که با تصمیم اعضای هیئت مدیره، تغییراتی در کادر مربیگری استقلال رخ نمی دهد و این تیم باید با فکری به فکر بازگشت به روزهای روشن باشد. در برهه حساس کنونی، باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی و جذب بازیکنان جدید برای حضور آبی پوشان در رقابت های لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا باید مدنظر قرار بگیرد.

با ابقای فکری در پست سرمربیگری استقلال، باید حرف و حدیث ها و شایعات پیرامون آینده کاری او کم شده تا تمرکز او و بازیکنان برای حضور پرقدرت در دیدارهای بعدی افزایش پیدا کند. دامن زدن به انتقادات و زیر فشار قرار دادن کادرفنی، تنها باعث می شود در بازی های بعدی امتیازات بیشتری از دست برود و فاصله استقلال با صدر جدول نیز بیشتر شود.

همانگونه که اعضای هیئت مدیره استقلال یک فرصت دیگر به محمود فکری داده اند، از سوی دیگر برای حل مشکلات تیم او نیز باید تلاش کنند. مشکلات مالی، دریافت حقوق معوقه و جذب بازیکنان جدید مسائلی است که می تواند روحیه از دست رفته بازیکنان استقلال را بازگرداند و به تقویت تیم نیز کمک کند. 

نکته مهم دیگر اینکه با اتفاقات رخ داده مسئولیت استقلال نسبت به سرمربی تیم بسیار بالا رفته است و هواداران دیگر تاب توقف یا عدم کسب نتیجه در بازی های پیش رو را ندارند. فکری به خوبی می داند این فرصتی که هیئت مدیره در اختیار او قرار داده است، می تواند آخرین بلیط او برای بازگرداندن استقلال به صدر جدول و رقابت با پرسپولیس باشد. به نوعی می توان گفت فکری اکنون با استقلال از صفر کیلومتر کارش را آغاز خواهد کرد با این تفاوت که دیگر فرصت لغزشی نیست.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: