پایگاه خبری خانه فوتبال:

قیمت دلار رو به تک نرخی‌ شدن می‌رود .دلار این روزها با نوسانات قیمت روبه رو است .قیمت دلار در دو بازار دولتی یکسان شد. دلار در سال اخیر با افزایش قیمت چشم گیری روبه رو بوده . دلار ارز بین المللی محسوب می شود که در تجارت اهمیت دارد. شرایط دلار را با ما دنبال کنید.

شرایط عجیب بعد از مدت‌ها در بازار ارز و دلار

امروز در بازار ارز یک اتفاق کم‌سابقه افتاده است. چراکه شاهد اعلام نرخ‌های یکسان در صرافی ملی و بازار متشکل ارزی هستیم. این می‌تواند به معنای عملی شدن رویای ارز تک نرخی باشد.
بازار متشکل ارزی، بازاری شامل بازیگران بزرگ یعنی صرافی‌ها و بانک‌هاست و رسالت اصلی آن این تعیین شده که بازاری واحد برای نرخ‌های ارز باشد. تاکنون نرخ‌های متفاوتی برای دلار از جمله دلار آزاد، صرافی ملی، سامانه سنا، نیمایی و بازار متشکل با فاصله‌های گاها زیاد داشته‌ایم که البته در ماه‌های اخیر اختلاف آن‌ها به حداقل رسیده است.
در هفته‌های اخیر که قیمت‌های بازار متشکل ارزی به صورت عمومی اعلام می‌شدند، نرخ آن عموما پایین‌تر از قیمت‌های صرافی ملی قرار داشت. اما پس از چند روز ثبات نسبی در تابلوی صرافی ملی، امروز شاهد یکی شدن این نرخ‌ها هستیم.

بازگشت به کانال ۲۴

دلار

در بازار آزاد هم رفتار معامله‌گران جالب توجه بوده است. نرخ دلار در بازار آزاد امروز از مرز ۲۵ هزار تومان عقب‌نشینی کرد. این اتفاق در حالی می‌افتد که با نزدیک شدن به ۵ اسفند و موعد خروج ایران از پروتکل الحاقی، نگرانی‌ها در خصوص آینده احیای برجام افزوده شده، اما به نظر فعالان بازار ارز چندان هم احتمال بهبود در روابط ایران و غرب را کم نمی‌بینند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: