پایگاه خبری خانه فوتبال:

یحیی گل‌محمدی و پرسپولیس قهرمان نیم‌فصل اول لیگ برتر شدند. این موفقیت، به دلایل متعدد بسیار به سختی به دست آمد و همین موجب شد که یحیی گل‌محمدی شایسته عنوان بهترین سرمربی نیم‌فصل باشد: 

۱- پرسپولیس وارد لیگ نشده بود که بازیکنان تأثیرگذار و کلیدی خود را از دست داد. علی علیپور در خط حمله، مهدی ترابی در خط میانی و البته فاز هجومی و شجاع خلیل‌زاده در خط دفاعی. این بازیکنان قدرت پرسپولیس را به شکلی محسوس کم کردند و به این دلیل حفظ موقعیت فصل قبل، کاری بسیار دشوار بود. 

۲- گل‌محمدی در حالی از لیگ قهرمانان بازگشت که چند بازی عقب‌افتاده داشت و همین بازی‌ها موجب شده بود رده تیم تا مکان دوازدهم پایین بیاید. اگرچه پرسپولیس چند بازی کم داشت‌ اما همین موقعیت دوازدهم، بار روانی ایجاد می‌کرد و شکستن این بار روانی خود کاری بزرگ بود. 

۳- سرمربی پرسپولیس برای آنکه به ترکیبی مناسب برسد، چند تغییر داشت و بازیکنان را در پست‌های مختلف به کار گرفت. این تغییرات اگرچه در ابتدا مانند بلایی که در دربی بر سر احمد نوراللهی آمد، کمی نگران‌کننده بود اما تیم و بازیکنان به این تغییرات عادت کردند و خود را با آن وفق دادند. نتیجه آن شد که نوراللهی (هافبک دفاعی) به بهترین گلزن پرسپولیس تبدیل شد. 

پرسپولیس ۴- از دست دادن علیپور از سویی و محرومیت عیسی آل‌کثیر از سوی دیگر موجب شد گل‌محمدی به ساختار تیم خود دست بزند و در شرایط جدید، مسئولیت گلزنی را متوجه تمام تیم کند. در نتیجه هافبک‌ها و مدافعان به دروازه حریف نزدیک شدند. بعد از نوراللهی، بهترین گلزن این فصل پرسپولیس سیدجلال حسینی کاپیتان سزاوار تیم بود. تغییر پست بازیکنان از جمله سیامک نعمتی و امید عالیشاه هم در همین راستا صورت گرفت که اتفاقاً بازیکنان جواب خوبی به اعتماد سرمربی دادند. 

۵- گل‌محمدی نیم‌فصل دوم لیگ برتر را در حالی آغاز می‌کند که مهدی ترابی را به محض شروع بازی‌ها و عیسی آل‌کثیر را کمی بعد از شروع مسابقات در خدمت خواهد داشت. سرمربی باید هنری به خرج دهد تا این دو بازیکن مایه تفرقه در تیم نشوند و برعکس، به نیروی تیم اضافه کنند. او از همین حالا باید بداند چگونه از این دو استفاده کند و در صورت استفاده از آنها، چه بازیکنانی را بیرون بگذارد. گل‌محمدی از نیم‌فصل اول نمره قبولی گرفت‌ اما مهم است که در پایان فصل نمره خوبی بگیرد. اضافه شدن این دو شاید به اتحاد تیم آسیب بزند و به همین دلیل شش‌دانگ حواس گل‌محمدی باید متوجه همین خطر کوچک باشد تا مبادا قهرمانی را از دست تیمش خارج کند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: