پایگاه خبری خانه فوتبال:

در حالی که نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر از اواسط هفته آینده آغاز می‌شود و استقلال باید برای جدال با مس رفسنجان راهی آن شهر شود، این روزها از تمرین آبی‌پوشان اخبار عجیب و غریبی به بیرون درز پیدا کرده که فعلاً حالت شایعه دارد ولی شاید در آینده‌ای نزدیک به واقعیت بدل شود. از قرار معلوم، برخی از بازیکنان استقلال که به‌شدت بابت عدم دریافت مطالبات خود شاکی هستند، این بحث را مطرح کرده‌اند که بهتر است در واکنش به عدم حل مشکلات خود توسط اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل، تمرین را به مدت یک یا دو جلسه تعطیل کنند تا شاید مسئولان استقلال به خودشان بیایند و برای رفع مشکلات اقدامی انجام دهند. 

تمرین بدون پول 

این شایعه البته هنوز جدی نشده ولی برخی از بازیکنان به صورت ویژه پیگیر مسئله دریافت مطالبات خود از طریق تعطیل کردن تمرین هستند. آنها می‌خواهند تعداد موافقان با این ایده را افزایش دهند و پس از آن به صورت جدی با کادر فنی پیرامون اعتصاب صحبت کنند که یا مدیریت باشگاه را مجاب به پرداخت قسمتی از دستمزد خود نمایند یا اینکه قضیه تمکین نکردن به صورت جدی مطرح شود. حتی شنیده‌ایم یکی از موافقان این طرح پیش از آغاز تمرین روز یک‌شنبه استقلال با اشاره به وضعیت موجود خطاب به سایر همبازیان خود می‌گفت: وقتی زمین مناسب نداریم و پول‌مان را هم نمی‌دهند، دیگر چه دلیلی دارد که تمرین کنیم؟ نیم‌فصل را هم رد کرده‌ایم اما برای آقایان مدیر اصلاً انگار نه انگار که با بازیکنان استقلال قرارداد بسته‌اند؟ تا چند روز دیگر می‌ترسیم هزینه تغذیه در تمرینات را نیز از خودمان بگیرند. 

ناراحتی از تبعیض

نکته دیگری که باعث ناراحتی بازیکنان جوان استقلال شده، تبعیض در پرداخت دستمزدهاست. آنها تأکید دارند برخی از مهره‌های سرشناس یا نفراتی که این فصل به جمع آبی‌پوشان پایتخت اضافه شده‌اند، تاکنون بخش قابل ملاحظه‌ای از مطالبات خود را دریافت کرده‌اند ولی بازیکنان جوان حداکثر ۱۵ درصد دریافتی تا اینجای کار داشته‌اند که اصلاً قابل مقایسه با میزان ارقام پرداختی به مهره‌های سرشناس نیست. البته بدون شک تا وقتی بازیکنان کلیدی استقلال موافقت خود را اعلام نکنند، طرح اعتصاب در این تیم قطعاً به جایی نخواهد رسید و شاید اصلاً در نطفه خفه شود ولی اگر آنها هم با مهره‌های جوان همراه شوند، آنگاه قضیه کاملاً متفاوت خواهد شد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: