پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش سایت نشان24: با توجه به اینکه در راستای صدور کارت اعتباری سهام عدالت تاکنون تنها دو بانک ملی و تجارت اعلام آمادگی کرده‌اند و در حال صدور این کارت به متقاضیان هستند، معاون وزیر اقتصاد از ورود سایر بانک‌ها به ارائه کارت اعتباری سهام عدالت تا اردبیشهت سال جاری خبر داد.

با توجه به اینکه در راستای صدور کارت اعتباری سهام عدالت تاکنون تنها دو بانک ملی و تجارت اعلام آمادگی کرده‌اند و در حال صدور این کارت به متقاضیان هستند، معاون وزیر اقتصاد از ورود سایر بانک‌ها به ارائه کارت اعتباری سهام عدالت تا اردبیشهت سال جاری خبر داد.

کارت سهام عدالت 

سهام عدالت

دریافت کارت اعتباری سهام عدالت از ۲۵ بهمن پارسال برای مشمولان این سهام فراهم شده است که تاکنون تنها دو بانک ملی و تجارت برای صدور این کارت اعلام آمادگی کرده‌اند و متقاضیان می‌توانند به صورت غیرحضوری کارت خود را دریافت کنند.

طبق آخرین اعلام مدیر عامل بانک ملی، تا اوایل اسفند سال گذشته معادل ۷۰ هزار کارت اعتباری سهام عدالت از سوی این بانک صادر شده است.

همچنین در این زمینه، عباس معمارنژاد معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر اقتصاد، درباره آخرین وضعیت بانک‌های ارائه دهنده کارت اعتباری سهام عدالت گفت: در این راستا مصوبه‌ای از سوی دولت آماده شده است که به جز بانک‌های ملی و تجارت باید بانک‌های دیگر هم برای صدور کارت اعتباری سهام عدالت مشارکت کنند.

به گفته او، تا اردبیشهت سال جاری، سایر بانک‌ها نیز به صدور کارت اعتباری سهام عدالت ورود خواهند کرد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره پرداخت سود سهامداران وابسته بانک‌های نظامی ادغام شده در بانک سپه نیز اظهار کرد: ارزش گذاری انجام شده است اما اکنون در حال بررسی و راستی آزمایی ارزش گذاری هستیم که سازمان حسابرسی در حال انجام این کار است و هنوز نهایی نشده است.

مرحله اول سود سهام عدالت که شامل ۵۰ درصد کل مبلغ است در روزهای پایان اسفند گذشته به حساب سهامداران واریز شد و طبق وعده رئیس سازمان بورس باید قبل از ماه رمضان ۵۰ درصد دوم این سود واریز شود.

سود سهام عدالت 

مبلغ واریز در مرحله دوم برای سهام یک میلیون تومانی، ۱۸۶ هزار تومان؛ سهام ۵۳۲ هزار تومانی، ۹۹ هزار تومان؛ سهام ۴۹۲ هزار تومانی، ۹۱ هزار تومان و سهام ۴۵۲ هزار تومانی، ۸۴ هزار تومان است.

ماه رمضان از چهارشنبه شروع می‌شود و باید تا روز سه‌شنبه مرحله دوم سود سهام عدالت واریز شود.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: مجامع الکترونیک شرکت های سرمایه گذاری با حضور بیش از ۳۰ میلیون سهامدار برگزار می شود.

حسین فهیمی در یک گفت و گوی زنده تلویزیونی در شبکه خبر اظهار داشت: بر اساس دستور مقام معظم رهبری قرار بر این شد که مالکیت سهام عدالت بر عهده مردم باشد.

وی تصریح کرد: در روش مستقیم که حدود ۱۹ میلیون نفر بودند آزادسازی برای مردم انجام شد و مردم سهامدار شرکت هایی که در بورس و فرابورس بودند شدند.

فهیمی گفت: در روش غیر مستقیم هم که دارایی ها در استان ها بیش از ۳۸۰ هزار میلیارد تومان دارایی است در اختیار شرکت های سرمایه گذاری استانی است و سهامداران در مجامع الکترونیک مدیران این شرکت ها را انتخاب می کنند.

فهیمی گفت: در روش آزادسازی غیرمستقیم سهام عدالت، مردم خودشان برای آینده سرمایه های تصمیم گیری می کنند. با برگزاری مجامع شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت، شاهد اولین مشارکت میلیونی مردم در برگزاری مجامع هستیم.

وی اعلام کرد: در این روش مردم هیئت مدیره را انتخاب می‌کنند و این انتخابات با حضور ۳۰ میلیون نفر برای۳۱ شرکت سرمایه گذاری استانی در سراسر کشور به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود و مدیران این شرکت ها، دارایی ها را مدیریت می کنند.

فهیمی افزود: در مجامع شرکت های سرمایه گذاری صورت های مالی تایید یا رد می شود اما آنچه برای انتخاب مدیران انتخاب رخ می دهد مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده ویژه انتخاب اعضای هیئت مدیره برگزار می‌شود که بیش از ۱۶۰ عضو انتخاب می شوند تا در نهایت مدیران عامل این ۳۱ شرکت سرمایه گذاری استانی انتخاب شوند.

وی به ضرورت ثبت نام رای دهندگان در سامانه سجام (سامانه جامع اطلاعات مشتریان) اشاره کرد و افزود: واقعیت این است که در سطح استان‌ها به غیر از تهران اطلاع رسانی در خصوص برگزاری مجامع شرکت های سرمایه گذاری خوب بوده است به طوری که در جایی مثل کرمان، خراسان جنوبی و فارس می‌بینیم که ۸۰ درصد سهامداران یک شرکت در سامانه سجام ثبت نام کرده بودند در سطح استان تهران و البرز سطح مشارکت و ثبت نام کمتر بوده که با مشارکت صدا و سیما و رسانه ها شاهد افزایش حضور خواهیم بود.

فهیمی درباره شرایط ثبت نام متقاضیان برای عضویت در هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت گفت: اولین شرطی که وجود دارد داشتن سابقه تحصیلی با مدرک کارشناسی از یکی از مراکز آموزش عالی است که همراه با سوابق اجرایی موثری در این زمینه باشد

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: