پایگاه خبری خانه فوتبال:

استقلال در حالی مسافر رفسنجان شد که محمدرشید مظاهری در اواسط آخرین تمرین این تیم قبل از پرواز، مدعی مصدومیت شده و به کار ادامه نداد. ادعایی که البته در فضای مجازی به طور دیگری بازتاب پیدا کرد و عده‌ای مدعی شدند این سنگربان چون احساس کرده بود از وجود حسین حسینی در بازی مقابل مس استفاده می‌شود، ترجیح داد مصدومیت را بهانه کند! برخی دیگر نیز حرف از قهر کردن ملی‌پوش استقلال به میان آوردند. ادعایی که البته قبل از پرواز توسط استقلالی‌ها تکذیب شد و اسنادی مبنی بر حضور او در بیمارستان ارائه شد. فارغ از اینکه مظاهری در آستانه بازی با مس رفسنجان قهر کرده یا نه، بد نیست در آستانه آغاز نیم‌فصل دوم نگاهی به دور رفت بیندازیم و بازیکنان بزرگ استقلال که در طول ۱۵ هفته گذشته هر کدام برای مقاطعی به حالت قهر تمرینات این تیم را رها کرده بودند را فهرست کنیم:

قهر موقت شیخ

در آستانه بازی با فولاد خوزستان، شیخ دیاباته ناگهان اعلام کرد نمی‌تواند تمرین کند و به فیزیوتراپی رفت! همان زمانی این شایعه مطرح شد که مهاجم استقلال آسیب‌دیده نیست بلکه به دلیل عدم دریافت مطالبات خود دست به چنین کاری زده است! دقیقاً فردای آن روز شیخ در ساختمان باشگاه حاضر شده و پس از گفت‌وگو با مدیران، به تمرین رفت و بدون اینکه اثری از مصدومیت در وجودش باشد مشغول کار شد! این بازیکن مسافر اهواز هم شد تا مشخص شود سیاست قهر موقتی او جواب داده و توانست به هدف مورد نظر خویش دست پیدا کند. 

داستان دروازه‌بان‌ها 

محمدرشید مظاهری هم سابقه قهر کردن از استقلال را دارد! چند ماه قبل اختلاف ایجاد شده میان او و حسین حسینی در ابتدای یکی از جلسات تمرینی باعث شد تا رشید قید تمرین را بزند و از زمین برود. ماجرایی که بازتاب بسیار زیادی داشت و کار به جایی رسید که محمود فکری با آنها جلسه خصوصی گذشت. البته قضیه خیلی زود جمع‌وجور شد و قرار گرفتن مظاهری در ترکیب ثابت آبی‌پوشان نیز مزید بر علت شد تا قضیه به‌طور کامل فراموش شود. 

رفتن بدون بازگشت 

چند ساعت پس از پایان جدال با پرسپولیس، استقلالی‌ها یکی از بازیکنان مؤثر فصل گذشته خود را از دست رفته دیدند! هروویه میلیچ که از همان اوایل فصل رابطه چندان گرمی با محمود فکری نداشت، سرانجام به دلیل عدم دریافت به‌موقع مطالبات خود (و البته قرار نگرفتن در ترکیب ثابت) قید ماندن در جمع استقلالی‌ها را زده و بدون اینکه مسئولان باشگاه را به طور کامل در جریان بگذارد، به سوی کرواسی پرواز کرد! مدیران باشگاه ابتدا از این رفتار بازیکن اروپایی خود انتقاد کردند ولی پس از چند روز متوجه شدند شرایط به‌گونه‌ای است که اگر میلیچ شکایت کند، همه اسناد و شواهد به نفع اوست، روی همین اصل ترجیح دادند از در مذاکره وارد شوند. البته مذاکرات هنوز اثری نداشته و بازیکن کروات استقلال حاضر به بازگشت نشده است. 

قایدی به دنبال پول 

رکورد طولانی‌ترین قهر این فصل استقلال بدون هیچ شک و تردیدی تا اینجای کار به مهدی قایدی تعلق می‌گیرد. بازیکنی که به دلیل نارضایتی از مبلغ قرارداد خود و محقق نشدن وعده‌های داده شده، بدون هیچ واهمه‌ای ۱۱ روز سر تمرین حاضر نشد (البته در برخی از موارد انصافاً باید به او حق داد ولی چنین رفتاری در فوتبال حرفه‌ای کاملاً عجیب است) و روز شنبه دوباره به جمع آبی‌پوشان بازگشت! هیچ بعید نیست در صورت بروز مشکلات مجدد مالی، مهاجم شماره یک استقلال دوباره در دور برگشت با حالت قهر تمرینات این تیم را رها کند و خانه‌نشین شود. 

کار فراموش‌نشدنی غفوری 

عجیب‌ترین قهر نیم‌فصل اول استقلال حتماً متعلق به کاپیتان این تیم است. وریا غفوری در بازی با نساجی عملاً هر کاری که دلش می‌خواست انجام داد و باشگاه کوچک‌ترین برخوردی نیز با او نکرد! غفوری هنگام تعویض به شدت به توپ ضربه زد و راهی رختکن شد. او حتی صبر نکرد تا مسابقه تمام شده و بازیکنان به رختکن بیایند. کاپیتان وسایل خود را جمع کرد و رفت و فردای آن روز نیز سر تمرین ریکاوری حاضر نشد! البته وریا بازگشت و هیچ برخوردی نه تنها از طرف مدیریت بلکه حتی توسط کادر فنی نیز با او صورت نگرفت! نکته جالب‌تر آنکه در بازی بعدی استقلال مقابل سپاهان از وجود غفوری در ترکیب ثابت هم استفاده شد!

ماجراهای باقری

به تمام اسامی و ماجراهایی که اشاره کردیم، باید فرشید باقری را نیز اضافه کرد. بازیکنی که به شدت با محمود فکری دچار مشکل شده و برای مدتی قابل ملاحظه حق شرکت در تمرینات گروهی را نداشت. البته فرشید حالا به تمرینات گروهی بازگشته ولی به نظر می‌رسد سرمربی استقلال تمایلی به استفاده از این بازیکن ندارد.

منبع: روزنامه خبر ورزشی

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: