پایگاه خبری خانه فوتبال:

پس از پایان انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال، حالا عده ای از مدیران اسبق فوتبال ما از انتخاب عزیزی خادم و رای مجمع حمایت می‌کنند. کاظمی اولیایی مدیرعامل اسبق باشگاه‌های استقلال و پاس همدان یکی از آنهاست:

*حتما مجمع فدراسیون فوتبال برنامه های عزیزی خادم را پسندیده که به ایشان رای داده شده است. به اعتقاد من انتخابات به بهترین شکل ممکن برگزار شد و الان وظیفه همه کمک و حمایت کردن است. شخصا از همه مقام های مسئول، نمایندگان محترم مجلس و ذینفعان فوتبال درخواست می کنم برای بهتر شدن شرایط فوتبال و فدراسیون از رئیس جدید حمایت کنند و اجازه دهند ایشان هم برنامه های خود را پیاده کند.

*ورود کریمی به انتخابات سمبلیک بود چون خود او هم می دانست که رای نمی آورد. کریمی باهوش است و باید می فهمید که برای موفقیت در به دست گرفتن سکان فوتبال باید تیمی داشته باشد که بتواند برنامه های مدونی ارائه دهد و نظر مجمع را به خود جلب کند نه اینکه صرفا به پشتوانه دوران موفق بازیگری اش بیاید و ادعای ریاست بر فدارسیون فوتبال را داشته باشد. شخصی مثل عزیزی خادم سالهاست که با یک تیم مدیریتی قوی دارد کار می کند و طبیعی است که مجمع به فردی مثل او رای بدهد. چرا اداره فوتبال باید صرفا به خاطر سابقه فوتبالی علی کریمی به او سپرده شود؟ مدیریت فدراسیون فوتبال ارتباطی به سوابق بازیگری ندارد وگرنه باید امثال پله و مارادونا رئیس فیفا می شدند.

*به اعتقاد من ورود کریمی به انتخابات فدراسیون فوتبال صرفا برای بیان نقطه نظراتش بوده و او نباید بدون داشتن سابقه مدیریتی توقع داشت رئیس شود. الان هم چون کریمی رئیس فدراسیون نشده نمی شود همه چیز را زیر سوال برد. فوتبال را که با شهرت و محبوبیت نمی توان اداره کرد. مدیریت در فوتبال سابقه اقتصادی و مدیریتی می خواهد. فوتبالیست ها بزرگ ترین دغدغه شان این است که دریافتی داشته باشند اما کسی که مدیر یک فدراسیون می شود باید بتواند درآمد ایجاد کند. ضمن اینکه برخی از فوتبالیست های بزرگ در گذشته جذب افراد مفسد اقتصادی شدند تا درآمد بیشتری داشته باشند. کریمی حتی یک برنامه مدون برای انتخابات نداشت و فقط شعار داد. کسی که رئیس فدراسیون می شود باید بتواند درآمدزایی کند و باید این موضوع را هم در نظر داشته باشیم که جنس اداره فوتبال با بازی کردن آن تفاوت دارد. خوب است بازیکنان مدارج علمی و تجربی را برای ریاست فدراسیون کسب کنند و وارد کارزار مدیریت شوند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: