پایگاه خبری خانه فوتبال:

دو جوان مراکشی که به دنبال اخاذی و باج گرفتن از سرمربی سابق تیم ملی این کشور بودند در نهایت با رای دادگاه بدوی روی هم رفته متحمل 33 ماه حبس و 110 هزار درهم مراکشی جریمه شدند.

این اتفاق در حالی افتاد که پیش از این دو متهم مورد نظر با ارسال صدایی ضبط شده از مکالمه ای تلفنی به سرمربی فرانسوی و سابق مراکش و فعلی عربستان، او را تهدید به انتشار صدای ضبط شده کردند و از هروه رنار خواستند تا برای عدم انتشار صدای او مبلغ 10 هزار دلار به آنها بدهد.

000022

دو متهم مرکشی درباره سوژه مورد نظر برای اخاذی از رنار، از مکالمه ای تلفنی گفتند که گویا در آن شخصی (از نظر متهمان، سرمربی فرانسوی) با یک دختر لبنانی مشغول صحبت است. صحبت هایی که در صورت انتشار می توانست هزینه زیادی بر دوش رنار بگذارد اما او پس از شنیدن این تهدید، بدون ذره ای عقب نشینی و باج دادن به متهمان از آنها به دادگاه شکایت کرد و خواستار رسیدگی به این پرونده شد. پس از یکی دو دادگاه در نهایت امروز رای صادره اولیه توسط دادگاه بدوی تایید شد و به این ترتیب هروه رنار از این مهلکه نجات یافت. سرمربی عربستانی ها معتقد است هیچ گونه ارتباطی اعم از مشروع و نامشروع نداشته و صدای ضبط شده نمی تواند صدای او باشد. اتفاقی که دادگاه نیز به آن رای داد.

به این ترتیب دادگاه بدوی برای متهم ردیف اول که جوانی 25 ساله بود حکمی با 30 ماه حبس به همراه جریمه نقدی 5 هزار درهم مراکشی (معادل حدودا 500 دلار) و همچنین خسارت مالی (به هروه رنار) 50 هزار درهم مراکشی (معادل حدودا 5 هزار دلار) صادر کرد.

برای متهم ردیف دوم که جوانی 27 ساله بود نیز حکمی با 3 حبس به همراه جریمه نقدی 5 هزار درهم مراکشی (معادل حدودا 500 دلار) و همچنین خسارت مالی (به هروه رنار) 50 هزار درهم مراکشی (معادل حدودا 5 هزار دلار) صادر کرد.

نکته جالب در این باره اینکه دادگاه مورد نظر به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت از راه دور و غیر حضوری برگزار شد.

 

منبع: طرفداری

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: