پایگاه خبری خانه فوتبال:

دبیرکل جدید فدراسیون گفت: همه اهالی فوتبال باید کمک کنند تا اتفاقی خوب رخ دهد و اولویت اول ما هم صعود تیم ملی به جام جهانی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، منصور قنبرزاده بعد از انتخابش به عنوان سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال گفت: از اعضای هیات رئیسه به خاطر اعتماد به بنده تشکر می‌کنم.

* اولویت اول ما صعود تیم ملی به جام جهانی است

وی افزود: همه اهالی فوتبال باید کمک کنند تا اتفاقی خوب رخ دهد و اولویت اول ما هم صعود تیم ملی به جام جهانی است. از تمام مسئولان فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش، مجلس محترم مجلس شورای اسلامی و دولت محترم تشکر کرده و امیدوارم با حمایت آنها پروژه‌های ملی ما پیش برود. آنها باید کمک کنند اتفاق خوبی که اولویت تمام اول کشور است و صعود تیم ملی به جام جهانی رقم بخورد. 

* خودم هم نمی دانم دبیرکلم یا سرپرست دبیرکلی

وی درباره اینکه آیا به عنوان دبیرکل فدراسیون معرفی شده یا سرپرست دبیرکلی، ادامه داد: هنوز خودم هم نمی‌دانم.

*همه باید پای کار بمانیم

وی درباره برنامه‌هایش برای پرداخت حقوق کارمندان فدراسیون فوتبال عنوان کرد: باید این مسائل بررسی شود و من اطلاع دقیقی ندارم که چه مقدار از حقوق کارمندان عقب افتاده. اگر بخواهم اظهارنظر کنم دقیق نیست و ابتدا باید دید منابع مالی چگونه خواهد بود. هر بدهی هم داریم همه باید پای کار بمانیم و من باید به کاری که برعهده‌ام قرار گرفته عمل کنم.

* هرجا بودم رعایت قانون و ضوابط در دستور کار بوده است

قنبرزاده خاطرنشان کرد: اولویت‌هایی درنظر گرفتم که هیأت رئیسه آنها را تدوین کرده، این اولویت‌ها در برنامه‌های عزیزی خادم هم قرار گرفته. من در هر جایی کار کردم همیشه رعایت قانون، ضوابط و مقررات و همگام با حرکت کردن با سیاست‌ها را درنظر داشته و فدراسیون فوتبال را در حوزه‌ای که مسئولیت دارم ریل‌گذاری کنم تا بتوانیم تمام مسائل را شفاف جلو ببریم.

* تمام مسائل مالی و اداری فدراسیون باید کاملاً شفاف، شفاف و شفاف باشد

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال ادامه داد: تمام مسائل مالی و اداری فدراسیون فوتبال باید کاملاً شفاف، شفاف و شفاف باشد. اعتقاد دارم این فدراسیون برای کل جامعه و 80 و اندی میلیون ملت شریف ماست. ما صرفاً امانتدار هستیم و وظیفه داریم این امانت را خوب نگه داریم. باید در کنار آن همیشه پاسخگو باشیم. پاسخگویی نسبت به مسائلی که مرتبط با ذینفعان است در دستور کار ما خواهد بود. 

* تعهد می دهم از تمام حواشی دوری کنیم

وی ادامه داد: از مهدی نبی تشکر می‌کنم و بنای ما تعامل و دوستی است. قول و تعهد می‌دهم که از تمام حواشی دوری کنیم.

* برای کسب میزبانی جام ملتهها باید تمام کشور بسیج شوند

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال درباره پیشنهاد خود برای در اختیار گرفتن میزبانی جام ملت‌های آسیا توضیح داد: اگر بخواهم با زبان روراست و عامیانه بگویم برای کسب میزبانی باید تمام کشور بسیج شوند، یعنی دولت، مجلس، وزارت ورزش و به ویژه وزارت امور خارجه حامی فدراسیون باشند. شنیده‌ام از امروز صبح وزارت خارجه کارش را شروع کرده و از تمام ظرفیت‌ها باید استفاده کنیم تا میزبانی را از دست ندهیم. ان‌شاءالله همه پای کار بیایند از مجموعه کشور انتظار دارم از تمام ظرفیت‌ها برای این مهم استفاده کنند. من هم اکنون که در این جایگاه قرار گرفته‌ام باید تمام تلاش خود را برای این مهم انجام بدهم. میزبانی جام ملت‌های آسیایی پروژه ملی است و باید کل کشور و نظام حاکمیت پای کار آمده و به ما کمک کنند.

* انصرافم از انتخابات یک موضوع شخصی است

قنبرزاده درباره انصراف خود از حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال اظهار داشت: این موضوع شخصی است و اجازه بدهید به همین حالت باقی بماند.

* کمیته لیگ برتر از کمیته مسابقات سازمان لیگ تفکیک شد

وی درباره مصوبات جلسه امروز هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: مقداری دیر به جلسه اضافه شدم اما یکی از مصوبات مهم جلسه بحث انتخاب دبیرکلی فدراسیون بود که اکنون من در خدمت هستم. یکی دیگر از مصوباتی که به درستی مورد تأیید اعضای هیأت مدیره قرار گرفته درباره تفکیک کمیته لیگ برتر از کمیته مسابقات سازمان لیگ است اجازه بدهید جزئیات این موضوع پس از بررسی‌های صورت گرفته اعلام شود.

* یکی از برنامه‌های عزیزی خادم سپردن امور سازمان لیگ به خود باشگاه‌ها است

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های راهبردی عزیزی خادم برای باشگاه‌ها سپردن امور سازمان لیگ به خود باشگاه‌ها است. بحث مدیریت سازمان لیگ به عنوان تشکیلات مستقل و در قالب قانون تجارت به شکلی چابک و با مشارکت و نظارت واقعی کلیه باشگاه‌های ذی‌نفع انجام شود.

* قطعاً باشگاه‌ها در امور مدیریتی سازمان لیگ مشارکت فعال‌تری خواهند داشت

قنبرزاده افزود: دو دوره عضو هیأت رئیسه سازمان لیگ بودم و عزیزی خادم هم این موضوع را در اولویت‌های خود قرار داد و به من ابلاغ کرد که سازمان لیگ باید با مشارکت خود باشگاه‌ها و توسط آنها اداره شود زیرا سهام این سازمان متعلق به باشگاه‌ها است و تمام درآمدزایی آن هم به خود باشگاه‌ها تعلق دارد. البته بخشی از این درآمدها به هیأت‌های استانی و فدراسیون فوتبال اختصاص دارد. در این پروسه برنامه‌هایی داریم و قطعاً باشگاه‌ها در امور مدیریتی سازمان لیگ مشارکت فعال‌تری خواهند داشت. 

* درصد در نظر گرفته شده در مجلس برای حق پخش عادلانه و کارشناسی نیست

وی درباره برنامه‌های فدراسیون برای کسب درآمد حق پخش رقابت‌های فوتبال توضیح داد: انتظارات ما براساس امور معقول و قوانین باید باشد. در برنامه بودجه 1400 مجلس شورای اسلامی 70 درصد درآمد حاصل از حق پخش را برای صداوسیما در نظر گرفته و این امر قانون شده است. همچنین 30 درصد درآمد مربوط به کل فدراسیون‌ها است در سال 1400 این امر مصوب شده اما واقعیت این است که این درصد عادلانه و کارشناسی نیست.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال افزود: باید به نمایندگان مجلس شورای اسلامی صحبت کنیم که دست کم برای سال بعد از 1400 تغییری در این درصد درآمد پخش بدهند. یکی دیگر از برنامه‌های عزیزی خادم در جلسه امروز هیأت رئیسه مطرح شد که نیاز به توضیحات مفصلی دارد.

* اطلاعات من درباره پرونده ویلموتس کامل نیست

قنبرزاده درباره اینکه آیا در پرونده مارک ویلموتس اهمالی از سوی مسئولان سابق فدراسیون صورت گرفته است، گفت:‌ حدود 35 سال در حوزه های مختلف کشور مسئولیت داشتم و به همین دلیل اعتقاد دارم باید تمام مطالب در جایگاهی تخصصی مطرح شود زیرا اگر به صورت غیرتخصصی برای مردم صحبت کنیم امکان دارد نتوانیم آنها را خوب بازگو کنیم. اطلاعات من درباره پرونده ویلموتس کامل نیست و مثل خود رسانه‌ها است.

وی درباره اینکه منظورش از بعد تخصصی در پرونده ویلموتس چیست، پاسخ داد: منظورم همان موردی است که وکلای فدراسیون فوتبال و وکلای حقوقی فدارسیون روی آن کار می‌کنند. من هیچ قراردادی ندیده‌ام و حتی شاید اطلاعاتم از رسانه‌ها هم کمتر باشد.

* مردم محرم تشکیلات هستند و فوتبال مال مردم است

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال درباره لزوم شفاف‌سازی در امور آتی این فدراسیون به ویژه پرونده مارک ویلموتس گفت: یکی از برنامه‌‌های عزیزی خادم برای انتخاب بنده در این پست این است که سوابق خدمتی من نشان می‌دهد در هر جایی کار کرده‌ام اعتقادم به شفاف‌سازی بوده و معتقد هستم مردم محرم تشکیلات هستند. فوتبال ایران مال مردم است و ما اینجا امانتدار هستیم. باید مسائل را برای مردم بازگو کنیم و قطعاً در این مسیر با این ساختار زندگی کرده‌ام.

* اعتقاد دارم هرچه شفاف‌تر عمل کنیم از حاشیه‌ها جلوگیری می‌شود

قنبرزاده گفت: زمانی که در باشگاه نفت تهران بودم استارت انتشار قراردادها در سایت باشگاه را زدیم و مشخص بود دستمزد هر بازیکن چقدر است. این موارد را به حسابرس باشگاه می‌دهیم تا منتشر شود. اعتقاد دارم هرچه شفاف‌تر عمل کنیم از حاشیه‌ها جلوگیری می‌شود ضمن اینکه حق مردم است در جریان حقوق خود قرار بگیرند. 

وی ادامه داد: اکنون وکلای حقوقی در جایگاه خود کار می‌کنند و شاید صحبت‌های فعلی من به این دلیل که پرونده در دادگاه نهایی است تأثیر کوچکی روی پرونده بگذارد به همین دلیل از توضیح بیشتر پرهیز می‌کنم.

* در سطحی نیستم که برای خودم تعیین تکلیف کنم

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال درباره احتمال انتخابش به عنوان مدیر تیم‌های ملی عنوان کرد: من در سطحی نیستم که برای خودم تعیین تکلیف کنم. این موضوع در اختیار رئیس فدراسیون فوتبال است. در این زمینه هم صحبتی نکرده‌ام تمام تیم‌های ملی زیر نظر دبیرکل فعالیت می‌کنند اما اینکه بخواهم مستقیم ورود کرده یا افرادی را به کار بگیرم تا در سطح کلان‌تر ورود و نظارت کنم تاکنون مشخص نشده است. باید با رئیس صحبت کرده و ببینیم طبق سیاست‌گذاری‌ها به چه شکل کار بهتر دنبال خواهد شد.

* نمی توانیم فراتر از قوانین بین المللی گام برداریم

قنبرزاده درباره قانون ممنوعیت جذب بازیکنان و مربیان خارجی توضیح داد:اکنون فوتبال حرفه‌ای شده و ما نمی‌توانیم فراتر از قوانین بین‌المللی گام برداریم اما برخی مواقع شرایط خاصی حاکم می‌شود. این مثال شاید چندان زیبا نباشد امکان دارد پشت همین دری که اکنون مقابل آن ایستاده‌ایم آتش‌سوزی اتفاق بیفتد هرچند در حالت عادی باید برای ورود  به این در اجازه بگیریم اما وقتی آتش‌سوزی اتفاق افتاده برای اینکه خسارت بیشتری نبینیم باید آن را هل بدهیم.

*فیفا و afc به پرونده ایرانی‌ها با دید منفی نگاه می‌کنند

وی تصریح کرد: واقعیت این است پرونده‌های زیادی در فیفا داریم. من 4-5 سال است عضو هیأت مدیره سازمان لیگ هستم و باید از این بی‌نظمی و بی‌تدبیری در قراردادها جلوگیری شود. فیفا و afc به پرونده ایرانی‌ها با دید منفی نگاه می‌کنند زیرا سابقه خوبی در این زمینه در اذهان فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا نداریم.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال ادامه داد: 95 درصد قراردادهای ما که به این مراجع رفته مشکل داشته باید در مقطعی مقداری از این موضوع جمع و سازماندهی می‌شد. این ممنوعیت هم برای یک فصل بوده است. سازمان لیگ و هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال تصمیم‌گیرنده نهایی هستند.

* هیات رئیسه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال در مورد منبع جذب بازیکنان و مربیان خارجی تصمیم می گیرند

قنبرزاده افزود: خارج از جایگاه سازمان نظرم را می‌گویم و اعتقاد دارم نباید تر و خشک را با هم سوزاند. اگر یک باشگاه پرونده‌های متعددی دارد طبق قانون تجارت باید اگر سرمایه‌ای دارد ابتدا بدهی‌اش را پرداخت کند تا قرارداد جدیدی در این باشگاه امضا شود این فرمول پیچیده نیست اما باشگاه‌هایی که بدهی و پرونده‌ای در فیفا ندارند و محکوم هم نشده‌اند نباید جور باشگاه‌های بدهکار و آنهایی که در فیفا شرایط بدی دارند را بکشند اما در نهایت هیأت رئیسه سازمان و فدراسیون فوتبال  باید درباره قانون منع جذب بازیکن و مربی خارجی تصمیم بگیرند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: