پایگاه خبری خانه فوتبال:

قیمت دلار  دچار نوسان است . قیمت دلار سقف صعود و نزول پیدا کرده است . قیمت دلار بعد از انتخابات آمریکا روند نزولی داشته است .قیمت دلار  امروز روی کانال 25 هزار تومان نیز قرار گرفته است. قیمت دلار   بعد از ریاست جمهوری بایدن دوباره بی ثبات شده است

پیش بینی مهم از قیمت دلار تا پایان سال 99

قیمت دلار

امروز دلار بعد از فراز یک روزه دوباره فرود آمد و قیمت آن که روز گذشته تا یک قدمی کانال ۲۵هزار تومان بالا رفته بود در بازار امروز به ۲۵۴۵۰تومان کاهش یافت که فعالان بازار ارز این عقب‌نشینی را نتیجه وعده روز گذشته همتی بود که اظهار کرده نرخ‌های کنونی ارز ناشی از عدم اطمینان و انتظارات است و چنین نخواهد ماند.

دیروز بازار ارز در نتیجه انتشار برخی اخبار دوباره فاز صعودی گرفت و دلار که معاملات روز گذشته‌اش را با قیمت ۲۴۵۰۰تومان بسته بود متاثر از این موضوع و بالا رفتن سطح انتظارات به ۲۴۹۵۰تومان افزایش یافت؛ یکی از خبرهایی که منجر به این تغییر مسیر شد اظهارات دو روز پیش یک منبع آگاه ایرانی به شبکه خبری العالم بود که گفته بود موضوع "گام در مقابل گام" برای آغاز مذاکره با واشنگتن از سوی مقام‌های ارشد ایران رد شده و تا زمانی که تحریم‌ها علیه ایران برداشته نشود هیچ‌گونه مذاکره‌ای با واشنگتن انجام نخواهد شد.

قیمت دلار

از دیگر عوامل محرک قیمت دلار هشدار رییس بانک‌ مرکزی و مشاور رییس دیوان محاسبات به تورم‌زا بودن بودجه۱۴۰۰ و تشدید نقدینگی سال بعد بود که باعث شد برخی افراد و کانال‌های تلگرامی با جوسازی علیه این موضوع و پیش‌بینی تاثیر آن بر رشد قیمت دلار سیگنال منفی به بازار ارز تزریق کنند.

همچنین درحالیکه خبر آزادسازی منابع بلوکه شدن ایران در کره‌جنوبی و عراق باعث امیدواری به تعدیل قیمت دلار شده بود، اما طی دو روز اخیر برخی رسانه‌ها از منتفی شدن این موضوع خبر دادند که باعث تحریک بازار ارز و تشدید نگرانی نسبت به آینده شد.

این عوامل در کنار مه‌آلود بودن آینده برجام و تحریم‌ها باعث بالارفتن انتظارات معامله‌گران و افزایش قیمت دلار در بازار نقدی و معاملات پشت‌خطی تا مرز ۲۵هزار تومان شد، اما بعد از صحبت‌های روز گذشته همتی پیرامون بازار ارز، تب دلار فروکش کرد.

واکنش دلار به دومین وعده ارزانی همتی

قیمت دلار

این مقام مسئول دیروز در نشست پایان سال با مدیران بانک‌مرکزی برای دومین بار تاکید کرد که نرخ‌های کنونی ارز در بازار ناشی از عدم اطمینان و انتظارات است و چنین نخواهد ماند؛ رییس بانک‌مرکزی چندی پیش هم در گفت‌وگوی ویژه خبری اظهار کرده بود که التهاب بازار ارز متاثر از اخبار سیاسی و انتظارات تورمی است که با تعدیل انتظارات قیمت دلار حتی به زیر ۲۰هزار تومان هم خواهد رسید.

گفتنی است که تا کنون تجربه نشان داده دلار به وعده‌های همتی به عنوان متولی بازار ارز واکنش بیشتری نسبت به اظهارات سایر مسئولان نشان می‌دهد و به همین ترتیب نرخ این ارز در ساعات پایانی معاملات پشت‌خطی روز گذشته به ۲۴۷۵۰تومان کاهش یافت.

از طرفی دیگر روز گذشته رویترز از تغییر میزان فروش نفت ایران به آسیا و ثبت رکورد‌های جدید طی ماه‌های گذشته خبر داد و اعلام کرد که پس از خروج ترامپ از قدرت، ایران دوباره مشتریان قدیمی خود را در آسیا بدست آورده است؛ در همین رابطه فعالان بازار ارز اظهار کردند که جو روانی این خبر مبنی بر تاثیر افزایش درآمدهای نفتی بر قیمت دلار، سیگنال مثبتی به بازار ارز وارد کرد.

این عوامل در کنار افت نرخ درهم به ۶۸۱۰تومان، دست به دست هم داد و باعث شد بازار ارز به دلار ۲۵هزار تومانی کارت قرمز نشان داده و دوباره در مسیر نزولی قرار بگیرد؛ در این میان نگاهی به روند معاملات پشت‌خطی و قیمت دلار فردایی نشان می‌دهد که انتظارات همچنان کاهشی است و معامله‌گران برای بازار فردا ۲۰اسفند ماه امیدی به افزایش قیمت دلار به بالاتر از سطح فعلی یعنی ۲۴۵۰۰تومان را ندارند.

چشم‌انداز قیمت دلار تا پایان سال

به گفته برخی تحلیلگران بازار ارز، عمده نوسان قیمت دلار تا پایان سال بین دو سطح مقاومتی ۲۴۵۰۰ تا ۲۵۲۰۰تومان خواهد بود، یعنی با انتشار اخبار منفی قیمت دلار حداکثر به ۲۵۲۰۰تومان و درصورت ورود سیگنال‌های مثبت به ۲۴۵۰۰تومان خواهد رسید؛ البته برخی هم معتقدند که اگر طی یکی دو روز آینده اخبار بدی منتشر نشود قیمت دلار ابتدا در سطح ۲۴۵۰۰تومان تثبیت و احتمالا تا پایان سال به ۲۴هزار تومان کاهش خواهد یافت.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: