پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

اول بار که محمود فکری بازیکنی را از حضور در تمرینات استقلال منع کرد به تاریخ یکم آذرماه برمی‌گردد. روزی که سرمربی استقلال صراحتاً اعلام کرد شیخ دیاباته به دلیل بی‌انضباطی نباید در تمرینات حضور یابد. شیخ به همین دلیل یک روز از حضور در تمرین محروم شد اما خیلی زود با وساطت باشگاه به تمرینات تیمش بازگشت تا به قول معروف آب‌ها از آسیاب بیفتد.

ماجرای اخراج‌ها در زمان محمود فکری اما به همان برخورد فکری با دیاباته ختم نشد و در ۲۱ آذرماه؛ یعنی در همان ماه فرشید اسماعیلی هم به دلیل جر و بحث با مدیرعامل استقلال از این تیم کنار گذاشته شد. اسماعیلی به دلیل بحث‌هایی که بر سر دریافت مطالبات خود داشت، یک هفته از حضور در تمرینات محروم بود تا اینکه او هم بی‌آنکه از مدیران استقلال بابت رفتار نامناسبش عذرخواهی کند، بخشیده شد و به تمرین بازگشت.

هرویه میلیچ نیز در تاریخ ۲۴ دی ماه توسط فکری از تیم کنار گذاشته شد. گرچه میلیچ نیز تلاش کرد این اخراج را پنهان کند اما بعدها وقتی او تصویری از خودش در کنار مجیدی را در صفحه شخصی‌اش منتشر کرد، مشخص شد که با فکری ارتباط خوبی نداشته و به دنبال راهی بوده تا به همکاری‌اش با استقلال پایان دهد.

استقلال شاید خیلی‌ها اخراج‌ها در زمان فکری را بی‌ارتباط با نحوه برخورد آقای سرمربی نمی‌دانستند اما باید توجه داشت که خود بازیکنان نیز در به وجود آمدن این ماجراها تأثیر بسیاری دارند و با رفتار خود دست مربیان را برای چنین تصمیم‌هایی باز می‌گذارند.

محمد دانشگر که بعد از بازی با پیکان اعلام شد تا اطلاع ثانوی از حضور در تمرینات محروم است در حقیقت چهارمین اخراجی استقلال در فصل جاری محسوب می‌شود و اگر واقع بینانه به این اخراج‌ها بنگریم به این نتیجه می‌رسیم که استقلال از نظم درون تیمی مناسبی سود نمی‌برد و برخی بازیکنان حتی در روزی که تیم با پیروزی میدان رقابت را پشت سر می‌گذارد، مراعات تیم را نمی‌کنند و با رفتارهای نسنجیده و نامناسب تیم را به حاشیه می‌برند.

درباره درگیری دانشگر با فرشید اسماعیلی نقل قول‌های بسیاری می‌شود. در عین حال فیلمی از دانشگر در حال درگیری با برخی تماشاگران نیز منتشر شده که این نشان می‌دهد مدافع استقلال در شرایط روانی نامناسبی در ترکیب تیمش قرار گرفته است. قطعاً در وقوع این واکنش‌ها مربیان استقلال هم تأثیرگذارند و آنها باید بازیکنان را به خوبی توجیه کنند تا قدرت کنترل خود را داشته باشند.

باید به این نکته مهم نیز توجه داشت که پیش از حضور مجیدی در استقلال برخی مدعی بودند بازیکنان روابط بسیار نزدیکی با سرمربی خود دارند که درگیری اخیر دانشگر به نوعی فضای احترام‌آمیز میان مجیدی و بازیکنان را زیر سؤال برد و نشان داد برخی وقتی از کوره در بروند دست به هراقدام نادرستی می‌زنند.

مجیدی در واکنش به اخراج دانشگر این جملات را به زبان آورده است: «من آمده‌ام تا استقلال را با پشتوانه شما هواداران بسازم. همه ما باید قدر این پیراهن با ارزش را بدانیم و در این راه همه تلاش خود را بکنیم. حتی اگر در زمین مسابقه شکست بخوریم، اجازه نمی‌دهیم اخلاق، عزت و اعتبار باشگاه بزرگ استقلال خدشه‌دار شود. به همه بازیکنان استقلال تأکید می‌کنم که حرمت این پیراهن مقدس را نگه دارند و اصول اخلاقی و شخصیت باشگاه را همواره مد نظر قرار دهند. اگر چیزی جز این رقم بخورد، با کسی تعارف نداریم و با او برخورد خواهیم کرد. هیچ نامی بزرگتر از استقلال نیست. در اینجا، استقلال سالار است و بازیکن سالاری جایی در تیم استقلال ندارد.»

البته که محمود فکری هم در روزهای آغازین حضورش در استقلال نظیر همین جملات را به زبان می‌آورد. فکری با بیان اینکه هیچ نامی بزرگ‌تر از استقلال نیست و بازیکنان باید نظم و انضباط را رعایت کنند و با بازیکن سالاری مقابله می‌کنم، به مقابله با بی‌نظم‌ها رفت اما آرام، آرام حرارت او برای مقابله با بی‌نظمی‌ها فروکش کرد و بازیکنان نیز از او فاصله گرفتند.

حال باید دید چه سرنوشتی در انتظار فرهاد مجیدی خواهد بود و آیا باشگاه از تصمیم‌های او حمایت خواهد کرد یا دانشگر نیز با چند جلسه غیبت به تمرینات بازمی‌گردد و هیچ جریمه‌ای نیز او را در بر نخواهد گرفت؟!

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: