پایگاه خبری خانه فوتبال:

نخستین رده بندی باشگاهی فوتی رنکینگ اعلام شد که در آن پرسپولیس ایران به عنوان بهترین تیم آسیا انتخاب شد.
فوتی رنکینگ اقدام به نخستین رده بندی باشگاهی در قاره آسیا کرد و بر این اساس پرسپولیس ایران بالاتر از الهلال عربستان به عنوان برترین تیم آسیا انتخاب شد.
پرسپولیس در ۴ سال اخیر عملکرد خوبی داشته و در سال ۲۰۱۷ به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسید. سال بعد این تیم به فینال لیگ قهرمانان راه یافت ولی برابر کاشیما شکست خورد. پرسپولیس در سال بعد با وجود ۷ امتیاز در قعر جدول گروه خود قرار گرفت ولی دوباره سال بعد با قدرتنمایی به فینال لیگ قهرمانان رسید و این بار با بدشانسی از رسیدن به قهرمانی بازماند.

تیم ایرانی با ۴۳۳۶ امتیاز با فاصله به عنوان بهترین تیم باشگاهی قاره آسیا انتخاب شد. این در حالی است که الهلال عربستان با ۳۸۹۴ امتیاز در رده دوم قرار گرفت و اولسان هیوندای کره جنوبی قهرمانی این فصل لیگ قهرمانان با ۳۶۵۸ امتیاز سوم شد.

فوتی رنکینگ قرار است به طور مرتب رده بندی باشگاهی آسیا را با معیارهای به کار گرفته شده در قاره‌های دیگر انجام دهد و این نخستین رده بندی باشگاهی این مرجع آماری محسوب می‌شود که در سطح قاره آسیا صورت گرفته است.

۱۰ تیم برتر باشگاهی آسیا

۱- پرسپولیس ایران با ۴۳۳۶ امتیاز

۲- الهلال عربستان با ۳۸۹۴ امتیاز

۳ - اولسان کره جنوبی با ۳۶۵۸ امتیاز

۴- اوراواردز ژاپن با ۳۳۱۴ امتیاز

۵- کاشیما ژاپن با ۳۱۴۴ امتیاز

۶- السد قطر با ۲۶۵۴ امتیاز

۷- شانگهای SIPG چین با ۲۵۸۶ امتیاز

۸- گوانگژو چین با ۲۴۱۴ امتیاز

۹- الاهلی عربستان با ۲۱۹۶ امتیاز

۱۰- الدحیل قطر با ۲۱۵۲ امتیاز

در این رده بندی و در بین تیم‌های ایرانی، استقلال در رده ۱۳، ذوب آهن در رده ۱۸، استقلال خوزستان در رده ۴۱، سپاهان در رده ۴۶، تراکتور در رده ۶۰ و شهرخودرو در رده ۶۴ قرار گرفته‌اند.

منبع: ایسنا

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: