پایگاه خبری خانه فوتبال:

مهدی مهدی‌پور، هافبک جدید استقلال کلاً بازیکن بسیار آرام و بی‌حاشیه‌ای است. ولی در این مدت استقلال آنقدر حاشیه‌های ریز و درشت داشته که مهدی می‌گوید به اندازه تمام دوران فوتبالش حاشیه را از نزدیک دیده است. با این حال او امیدوار است با توجه به روند فعلی استقلال در پایان فصل بتوانند قهرمانی را به دست بیاورند. با مهدی در خصوص شرایط خودش و استقلال در آستانه بازی مقابل ماشین‌سازی گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

شرایط استقلال این روزها چطور است؟

خدا را شکر همه چیز خوب است. آرامش به تیم ما برگشته و فکر می‌کنم هرچه پیش می‌رویم شرایط از این هم بهتر می‌شود. بعد از تغییراتی که در کادر فنی داشتیم، توانستیم دو بازی مهم را در لیگ و جام‌حذفی با پیروزی پشت‌سر بگذاریم. واقعیت این است بعد از چند نتیجه بد خیلی به این بردها به خصوص سه امتیاز با فولاد نیاز داشتیم تا فاصله‌مان با صدر جدول بیشتر نشود.

در جام‌حذفی هم به دور بعد صعود کردید.

خب به نظرم جام‌حذفی میانبر خوبی برای گرفتن سهمیه آسیایی به حساب می‌آید و هر تیم با چند برد می‌تواند قهرمان شود. البته حساب جام‌حذفی با لیگ جداست چون در بازی‌هایی که به صورت تک حذفی برگزار می‌شود باید با تمرکز بالا بازی کنی تا غافلگیر نشوی. خدا را شکر در دیدار مقابل پیکان خیلی باهوش بازی کردیم و نمایش خوبی داشتیم. امیدوارم بتوانیم در مراحل بعدی هم به همین شکل کار کنیم.

در این مدت استقلال حواشی زیادی داشت. به نظرت در حال حاضر آرامش لازم به تیم تزریق شده است؟

واقعیت این است قبل از اینکه به استقلال بیایم شنیده بودم تیم‌های بزرگ مثل استقلال و پرسپولیس حواشی زیادی دارند ولی فکر نمی‌کردم این حواشی در این حد باشد. فکر می‌کنم اتفاقات این مدت استقلال را در تمام دوران فوتبالم ندیده بودم و در این چند ماه به اندازه ٢٠ سال حاشیه از نزدیک لمس کردم. خدا را شکر طی روزهای اخیر حواشی کمتر شده و آرامش نسبی در تیم حاکم است.

کار کردن با فرهاد مجیدی چطور است؟

اول باید از زحمات محمود فکری و کادر قبلی استقلال تشکر کنم. آنها برای تیم زحمت‌ کشیدند و من هم برایشان آرزوی موفقیت می‌کنم. فرهاد مجیدی نیازی به تعریف من ندارد. سابقه او چه به عنوان بازیکن و چه به عنوان مربی کاملاً مشخص است. فکر می‌کنم شناخت خوبی که او از تیم و اکثر بچه‌ها دارد خیلی به استقلال کمک خواهد کرد. امیدوارم در کنار هم بتوانیم اتفاقات خوبی را برای باشگاه استقلال و هواداران میلیونی‌اش رقم بزنیم.

به نظرت استقلال می‌تواند در این فصل قهرمان شود؟

ببینید هنوز بازی‌های زیادی تا آخر فصل باقی‌مانده و نمی‌شود از حالا چیزی را پیش‌بینی کرد. کل مجموعه استقلال از اول فصل یک هدف داشتند و آن هم قهرمانی بود. شک نکنید تا آخرین نفس تا دقیقه ٩٠ بازی آخر برای قهرمانی می‌جنگیم. می‌دانم استقلال در چند فصل گذشته قهرمان نشده و هواداران خیلی نگرانند و دوست دارند بالاخره این طلسم بشکند. باید به انتظار آنها برای قهرمانی پایان دهیم و در این راه هرچه در توان داریم می‌گذاریم.

تا اینجای فصل از عملکرد خودت راضی هستی؟

خب هواداران و کادر فنی باید در مورد من نظر بدهند. اگر واقعیت را بگویم انتظارم از خودم خیلی بیشتر از این است. من یک عادتی دارم که به شدت نسبت به خودم سختگیرم و تحت هیچ شرایطی به کم قانع نمی‌شوم. کرونا مصدومیت و این اواخر سرماخوردگی اتفاقاتی بود که در این فصل برایم پیش آمد و کار را برایم سخت کرد. ضمن اینکه تمرینات پیش فصل را هم از دست دادم. با این حال تلاش می‌کنم خیلی بهتر از این باشم و بتوانم به تیمم کمک کنم. مطمئن باشید هرچه بگذرد بهتر خواهم شد.

در مورد گرفتن میزبانی از ایران و اینکه مجبورید برای لیگ قهرمانان آسیا به عربستان بروید چه صحبتی داری؟

خب واقعاً این کار ظلم در حق تیم‌های ایرانی است نمی‌دانم چه بگویم ولی کار برای تیم‌های ایران و البته تیم ملی سخت خواهد شد. با این وجود چاره‌ای نداریم جز اینکه در این شرایط سخت مقابل رقبا قرار بگیریم. شک نکنید با همه وجود در رقابت‌های آسیایی به میدان می‌رویم تا پرچم ایران را بالا نگه داریم.

بازی با ماشین‌سازی را چطور می‌بینی؟

امتیاز گرفتن در نیم‌فصل دوم خیلی سخت است به خصوص مقابل تیم‌هایی که در حال سقوط هستند. می‌دانیم اصلاً دیدار راحتی نخواهد بود ولی همه تلاش‌مان را می‌کنیم تا با گرفتن سه امتیاز این دیدار که خیلی هم برای ما مهم است به تهران بازگردیم.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: