پایگاه خبری خانه فوتبال:

علیرضا فغانی درباره دلایل مهاجرت خود از ایران گفت:بنده یک سری اهداف در ذهن خود برای داوری داشتم که در جام جهانی گذشته تقریبا به بخشی از آن رسیدم و به اندازه کافی برای داوری وقت گذاشتم و تا جایی که توانستم پرچم کشورم را بالا نگه داشتم، هرچند طی چند سال گذشته وعده‌های مختلفی از سوی مسئولان و به ویژه مسئولان فدراسیون فوتبال داده شد، اما در نهایت عملی نشد و رفتارها در شان تیم داوری ایران نبود و آنگونه که باید تقدیر به عمل نیامد.

این‌گونه نبود که بخواهم دلسرد شوم اما متوجه شدم که نباید از کسی توقع داشت و تمام هدف و تمرکز خود را به داوری معطوف کردم و پس از آن نیز بنابر تصمیم خانوادگی به استرالیا آمدیم تا فرزندانم در اینجا تحصیلات خود را ادامه دهند.

بنده در ایران کارمند شهرداری بودم و خوشبختانه از روز اول که مشغول به کار شدم، همزمان داوری می‌کردم و تمام مسئولان شهرداری با من همکاری داشتند و پس از آن‌که مهاجرت کردم، ‌مسئولان داوری و فدراسیون فوتبال استرالیا بلافاصله که متوجه شدند برای زندگی به این کشور می‌روم، پیشنهاد داوری تمام وقت خود را به من ارائه کردند و بنده نیز قبول کردم تا در کنار سه داور تمام وقت دیگر در فوتبال استرالیا مشغول به کار شوم و این‌گونه خوشبختانه مشکل شغلی‌ام نیز حل شد و پیشنهاد خوبی برای دو طرف بود و خوشحالم که مجددا توانستم داوری را ادامه دهم و با توجه به فعالیت خود توانستم در سطح بین المللی نیز کماکان به قضاوت به عنوان داور ایران بپردازم. باید بگویم که اگر از سوی مسئولان فوتبال استرالیا پیشنهاد نمی‌شد کلا داوری را کنار می‌گذاشتم.

تصور می‌کنم به موقع این اتفاق رخ داد. قبل از جام جهانی تمام تمرکز خود را روی داوری قرار داده بودم و اتفاقات خوبی نیز برای ما در جام جهانی رخ داد و همانگونه که تیم ملی فوتبال ایران نمایش قابل قبولی در این رقابت‌ها داشت، تیم داوری ایران نیز سعی کرد به بهترین شکل عمل و افتخار آفرینی کند. با اتمام جام جهانی اما احساس کردم باید زمان بیشتری برای خانواده اختصاص دهم.

از نظر شرایط زندگی نیز در یکسال گذشته شیوع ویروس کرونا همه مسائل را تحت تاثیر قرار داده است، اما کنترل خوبی از سوی دولت استرالیا صورت گرفته و خوشبختانه تاکنون مشکل خاصی در این زمینه وجود نداشته است.

از اینکه به استرالیا آمدم خوشحالم چرا که با پیشنهاد کاری ارائه شده از سوی آن‌ها توانستم فعالیت داوری خود را ادامه دهم و با تصمیم مسئولان فدراسیون فوتبال به عنوان داور ایران در مجامع بین المللی قضاوت کنم. خوشبختانه مدیریت جدید فدراسیون فوتبال ایران نیز نظر مثبتی روی این مسئله داشتند هرچند که در گذشته و در دو مقطع زمانی شیطنت‌هایی از سوی مسئولان داوری کشور صورت گرفت اما در نهایت تصمیم دیگری گرفته شد و همانگونه که می‌توانیم تیم‌ملی خوبی را در جام جهانی داشته باشیم از این امکان برخورداریم که تیم داوری بسیار خوبی نیز از ایران در جام جهانی حضور داشته باشند.

 در مسابقات آسیایی نیز چون بنده برای تیم‌های استرالیایی و ایرانی نمی‌توانم قضاوت کنم تعداد بازی کمتری به تیم داوری ما می‌رسد، اما آماده هستیم که با ابلاغ کنفدراسیون فوتبال آسیا، در این مسابقات به بهترین شکل قضاوت کنیم و در مسابقات مقدماتی جام جهانی نیز شرایط به همین شکل دنبال می‌شود و منتظر اعلام تصمیمات برای قضاوت هستیم.

منبع: ایسنا

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: