پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش سایت خبرآزاد علی ربیعی در نخستین نشست خبری خود در سال 1400 با تاکید بر این که دولت برای واردات 42 میلیون دوز واکسن کرونا از مسیرهای مختلف اقدام کرده است، گفت: تا امروز تامین بیش از 21 میلیون دوز از سبد کوواکس قطعی شده است و هر روز هم به این تعداد اضافه می‌شود.

خبر خوش علی ربیعی درباره واکسن کرونا

واکسن کروناسخنگوی دولت ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: متاسفانه برنامه تحویل واکسن‌ها لزوما با توافقات قبلی و وعده تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان آن‌ها منطبق نشده است، چنانچه ما پیش‌بینی تامین 2 میلیون و 800 هزار دوز واکسن کرونا را تا پایان سال 99 داشتیم که عملا محقق نشد.

وی افزود: طبق مذاکرات صورت‌گرفته مشخص شد که تاخیر در تحویل واکسن‌ها یک معضل جهانی است و در هیچ کشوری تحویل واکسن کرونا با برنامه زمان‌بندی‌شده قبلی پیش نرفته است و همین موضوع به اختلافات بین دولت‌ها دامن زده است.

سخنگوی دولت همچنین اعلام کرد: در روزهای آتی محموله‌هایی از چین، روسیه و سبد کوواکس به کشور وارد می‌شوند و این روند با تولید مشترک واکسن با کشورهای دیگر و خرید واکسن‌های دیگر در فصل بهار به صورت تصاعدی ادامه خواهد یافت.

واکسن کرونابه گفته ربیعی، طبق سند واکسیناسیون، با ورود واکسن‌های خریداری‌شده، جمعیت هدف واکسینه می‌شوند و واکسیناسیون عمومی، همزمان با واکسن‌های وارداتی و تولید داخلی به طور توام آغاز خواهد شد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: واکسیناسیون عمومی و تمهید برای درمان به موقع بیماران کرونایی از مهمترین وظایف دولت است که تا آخرین روز کاری خود پیگیری می‌کند

واکسن کروناصحبت‌های روحانی درباره واکسن کرونا 

روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: به نظر من پیک این بیماری تمام شده است. البته ممکن است جهش داشته باشیم اما مقابله با این بیماری از ۱۴ ماه پیش سهل تر شده است و امیدواریم تا پایان دولت این بیماری کاملا مهار شود و تا پایان سال ۱۴۰۰ همه مردم واکسینه شوند. امید داریم که واکسن داخلی در شرایطی باشد که تا پایان سال بتوانیم آن را صادر کنیم.

وی افزود: خواهش من این است که تمام کمیته‌های ستاد و تمام ارگان‌هایی که برای مقابله با این ویروس تلاش می‌کردند، تلاشمان را به صورت مضاعف در این چند ماه ادامه دهیم و امیدواریم شرایطمان شرایط آسان تری نسبت به گذشته باشد.

روحانی گفت: سال ۹۹ را با سختی و با فراز و نشیب فراوان درحالی که تحریم ادامه داشت و از طرفی کرونا بود، گذراندیم. ملت و کشور ما در مقایسه با جهان شرایط مناسبی دارد و مردم سنگ تمام گذاشتند و مسئولان هم کم نگذاشتند و همه به میدان آمدند و کمک کردند.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: آمار سفر قشم را روز پنجشنبه شنیدم باید سر تعظیم در مقابل مردم فرود آورد که خودشان به این مناطق نرفتند. همه تلاش ما این است که پایان دولت حل کرونا و اگر بگذارند رفع بخشی از تحریم‌ها باشد. همه می‌خواهیم نه پایان مهر که زودتر دولت مدارس و دانشگاه‌ها را باز کند. ما آماده‌ایم اگر بگذارند قدمها را برداریم تا بخشی و یا شاید همه تحریم‌ها را برداریم. تمام تلاش ما پایان دولت بدون تحریم و کرونا است. الان ترامپ رفته ولی آثار شوم آن اَبله هنوز باقی است.

وی اظهارکرد: امروز هم مصوب کردیم بخش خصوصی هم بتواند با ارز نیمایی واکسن را با نظارت وزارت بهداشت وارد کند.

دوره آزمایشی تزریق واکسن کرونا 

واکسن کرونا  پس از آغاز دوره آزمایشی تزریق واکسن فخرا، جزئیاتی از این واکسن منتشر و اعلام شده که داوطلبان می‌توانند برای تزریق این واکسن ثبت نام کنند.

هرچند هنوز این واکسن به تولید انبوه نرسیده اما گمانه‌هایی اعلام شده که در آینده نزدیک این اتفاق رخ خواهد داد.

سخنگوی پروژه واکسن «فخرا» نحوه ثبت نام داوطلبین و واجدین شرایط دریافت واکسن «فخرا » را اخیرا  تشریح کرد که طبق این اعلام، تمامی هموطنانی که نسبت به دریافت واکسن کرونای فخرا تمایل دارند، می‌توانند با مراجعه به بخش ثبت نام تارنمای« fakhravac.ir» به عنوان داوطلب اعلام آمادگی کنند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: