پایگاه خبری خانه فوتبال:

کارشناس فوتبال گفت: تیم ملی برای شکست دادن بحرین و عراق باید سرعت بازی خود را افزایش بدهد و سریع‌تر از مسابقه با سوریه در میدان حاضر شود.
رسول کربکندی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد پیروزی 3 بر صفر ایران مقابل سوریه اظهار داشت: همانطور که اسکوچیچ گفت از نیمه دوم بازی تیم ایران مقابل سوریه راضی نبوده باید بگویم من هم از این نیمه بازی تیم ایران اصلا راضی نیستم. درست است که نیمه اول 2 بر صفر از تیم سوریه پیش بودیم اما در نیمه دوم به نظرم تیم ملی سرعت و کارایی لازم را نداشت.
وی افزود: کارمان در بازی با عراق و بحرین خیلی سخت است. باید فوتبالی فراتر از آسیا مقابل این دو حریف انجام بدهیم. در دیدار با سوریه بخصوص در نیمه دوم در عوض کردن منطقه و شکل بازی کند بودیم.در جریان مسابقه خودمان را در فضاهای بسته گیر می‌انداختیم و خیلی هم توپ در نیمه دوم به مهاجمان‌مان نرسید. 
کربکندی در مورد اینکه مربی سوریه در نشست خبری بعد از بازی گفته به طور طبیعی تیم ملی باید بحرین را شکست بدهد و این دو تیم قابل قیاس نیستند عنوان کرد: واقعیت فوتبال ما را این مربی سوری گفته است. تفاوت فوتبال ما با بحرین کاملا آشکار است. فقط شکل بازی عراق و بحرین به فوتبال ما نمی‌خورد. عراق همیشه موی دماغ تیم ملی ما بوده و به اصطلاح‌مان گربه سیاه‌مان است. بحرین هم حریف سرسختی است.
وی تاکید کرد: باید به خوبی حریفان را آنالیز کنیم. نباید در ترکیب تیم ملی ایران مقابل این دو حریف به دنبال این باشیم که حتما فلان بازیکن را بازی بدهیم بلکه باید ببینیم کدام بازیکن به شیوه و شکل بازی با عراق و بحرین مناسب‌تر است.مقابل بحرین و عراق باید با بازی‌های ترکیبی بازی کنیم و سرعت بازی‌مان نسبت به بازی با سوریه خیلی بیشتر باشد. روی شروع مجددها هم می‌توانیم برای رسیدن به گل حساب ویژه‌ای کنیم.
این پیشکسوت فوتبال با اشاره به شیوه بازی عراق و بحرین در بازی با تیم ملی گفت: قطعا عراق و بحرین دفاعی بازی خواهند کرد و می‌ترسم که در خردادماه تیم ایران مطابق میل آنها بازی کند و روی ضد حملات عراق و بحرین غافلگیر شویم.  باید همه این مسایل را به دقت زیر نظر داشته باشیم. 
کربکندی با انتقاد از میزبانی بحرین در این مسابقات گفت: وقتی کنفدراسیون فوتبال آسیا یکباره تصمیم می‌گیرد که میزبانی را به بحرین بدهد نشان می‌دهد که هیچ جایگاهی در AFC  نداریم. و اثرگذاری در تصمیم‌گیری‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا نداریم و این اصلا برای سابقه فوتبال ایران خوشایند نیست.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: