پایگاه خبری خانه فوتبال:

سه ماه از آخرین اردو و برنامه تمرینی تیم های ملی نوجوانان و جوانان فوتبال ایران می گذرد و هنوز وضعیت این تیم ها جهت حضور در مسابقات قهرمانی آسیا مشخص نیست در حالی که وضعیت تیم ملی امید هم نگران کننده به نظر می رسد.

رقابت های فوتبال قهرمانی جوانان و نوجوانان آسیا که قرار بود اواخر سال گذشته و ابتدای سال جاری در ازبکستان و بحرین برگزار شود به دلیل شیوع بیماری کرونا لغو شد، با این وجود دو کشور همچنان امتیاز میزبانی خود را در اختیار خواهند داشت و این بازی ها با یک سال تاخیر برگزار می شود.

مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا هم که قرار بود در چین برگزار شود به تعویق افتاده اما تیم های ملی نوجوانان ، جوانان و امید در سایر کشورهای آسیایی همچنان برنامه های آماده سازی خود را به صورت مستمر دنبال می کنند.

این در حالی است که تیم ملی امید ایران پس از مسابقات بهمن ماه سال 98 در تایلند رسما منحل شد و هنوز وضعیت کادر فنی یا آغاز دوباره برنامه های آماده سازی این تیم برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا هم مشخص نیست. تیم های ملی نوجوانان و جوانان هم که دی ماه سال گذشته اردویی در تاجیکستان داشتند با گذشت سه ما همچنان بلاتکلیف هستند و وضعیت کادر فنی و سرمربی این سه تیم هم مشخص نیست.

حتی مسئولین کمیته های فنی و جوانان هم اظهار نظری در خصوص ابقا یا برکناری سرمربیان این سه تیم نداشته اند و مشخص نیست حمید استیلی ، داوود مهابادی و حسین عبدی همچنان سرمربیان تیم های ملی امید ، جوانان و نوجوانان محسوب می شوند یا قرار است تغییراتی در این حوزه اتفاق بیافتد؟

تیم های ملی پایه در حالی به فراموشی سپرده شده اند که حتی با وجود تغییر شرایط سنی هم می توان انتظار داشت تیم جوانان به یک رده بالاتر یا زیر 21 سال منتقل شود و تیم نوجوانان حسین عبدی شاکله اصلی تیم جوانان آتی فوتبال ایران را ایجاد کند اما رها شدن این تیم ها موجب از دست رفتن فرصت انتقال هماهنگ بازیکنان به رده های بالاتر تیم های ملی خواهد شد.

نباید فراموش کرد که فوتبال ایران در سه سال گذشته نتایج ضعیفی در رده های پایه گرفته و به هیچ توفیق قابل توجهی در این بخش دست نیافته اما رویکرد فعلی فدراسیون فوتبال و عدم برنامه ریزی مناسب همچنین بلاتکلیفی این سه تیم نشان می دهد که در صورت ادامه این روند نمی توان به آینده تیم های ملی پایه امیدوار بود.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: