پایگاه خبری خانه فوتبال:

مجتبی جباری بازیکن سابق استقلال و تیم ملی است.مجتبی جباری یکی از باهوش ترین و تکنیکی ترین هافبک های فوتبال ایران بود.مجتبی جباری سال‌های آخر فوتبال خود را در حاشیه خلیج فارس ادامه داد.مجتبی جباری بسیار نکته بین و منتقد روش مدیریتی فوتبال کشور است.مجتبی جباری آرزوهای بزرگی برای آینده فوتبال ایران و بچه های با استعداد ایرانی دارد.

عکسی از مجتبی جباری بازیکن سابق تیم استقلال در کنار همسر و بچه هایش را مشاهده می کنید.

مجتبی جباری

زندگینامه مجتبی جباری : فوتبالیست

به دلیل شغل پدرش فوتبال را از تیم راه آهن شروع کرد . در تیم نوجوانان راه اهن به مدت 2 سال بازی کرد و سال بعد به جوانان اتکا پیوست . وی سپس مجدد به امید راه آهن برگشت و دراین تیم مشعول به بازی شد

جباری تاکنون ۵ بازی برای تیم ملی فوتبال ایران انجام داده‌است که بهترین بازی ملی وی مربوط می‌شود به مقدماتی جام ملتهای آسیا در بازی با تیم ملی چین تایپه در استادیوم آزادی. در آن بازی مربی تیم ملی فوتبال مکزیک که برای آنالیز تیم ایران (قبل از رقابتهای جام جهانی ۲۰۰۶) به ورزشگاه آمده بود مجتبی جباری را بهترین بازیکن تیم ایران نامید. مسلما مصدومیت نقش بسیار پر رنگی در کم بودن سوابق ملی وی داشته است.

تیم‌های باشگاهی:

جوانان راه آهن-جوانان استقلال تهران-ابومسلم خراسان-استقلال تهران

جباری فوتبال را از جوانان راه آهن و زیرنظر سرمربی وقت آن شروع کرد. وی با بازیهای قابل قبولی که انجام داد توانست نظر احدی مربی وقت جوانان استقلال را به خود معطوف کند و راهی باشگاه استقلال شود. رشد جباری در فوتبال از همان سال آغاز شد و در پایان فصل و به دلیل مشمول بودن نظام وظیفه، وی برای گذراندن خدمت سربازی راهی تیم بزرگسالان ابومسلم خراسان شد. جباری در تیم ابومسلم تبدیل به یک هافبک خلاق شد و خیلی زود توانست خود را به شهرت برساند و به تیم ملی دعوت شود. در پایان فصل ۸۳ -۸۴ مجتبی جباری با گذراندن یک فصل کاملاً موفق در ابومسلم خراسان به تیم بزرگسلان استقلال تهران بازگشت و در همان فصل به همراه استقلال قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شد.

مجتبی جباری

افتخارات:

قهرمانی با تیم استقلال تهران در لیگ برتر سال ۱۳۸۵ - ۱۳۸۶

قهرمانی با تیم استقلال تهران در جام حذفی سال ۱۳۸۶ - ۱۳۸۷

بهترین بازیکن و پدیده ایران:

مجتبی جباری با بازیهای زیبا و موثر توانست نقش بسزایی در قهرمانی استقلال تهران در فصل رویایی ۸۴ - ۸۵ داشته باشد و از طرف کارشناسان و مسئولان به عنوان بهترین بازیکن لیگ ایران و پدیده فصل انتخاب شد .

زندگی شخصی: وی دارای ۲ خواهر و ۱ برادر است. در روز بازی فینال جام حذفی سال ۱۳۸۷ ساعاتی پیش از شروع بازی پدرش درگذشت. اما به او اطلاع ندادند و در همان بازی یک گل زد و یک پاس گل داد و بهترین بازیکن میدان شد و مهمترین نقش را در قهرمانی استقلال ایفا کرد. از سال ۸۴ متاهل می‌باشد. در حال حاضر در شهرک شهید محلاتی تهران سکونت دارد.

مجتبی جباری در فوتبال ایران خیلی زود مشهور و محبوب شد تا جایی که حتی ۱ سال دوری از فوتبال هم نتوانست وی را از محافل خبری دور کند.

زیدان آسیا:

این لقبی است که ژاپنی‌ها بر مجتبی جباری گذاشتند و از آن پس به زیدان آسیا ملقب گردید. مجتبی جباری در چارچوب باز‌ی‌های مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶ در مسابقه تیم ایران برابر ژاپن بازی قابل توجهی از خود به نمایش گذاشت و باعث حیرت ژاپنی‌ها شد

مصدومیت سخت مجتبی جباری در اردوی آماده سازی تیم ملی برای جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶ آلمان در سوئیس ضربه سختی بر روند پیشرفت جباری وارد نمود. وی که پیش بینی می‌شد یکی از بازیکنان ثابت و پدیده تیم ملی در جام جهانی باشد با این مصدومیت ۱ سال از فوتبال به دور ماند و به همین دلیل جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان، ۸۶-۸۵ لیگ برتر و جام ملتهای آسیا ۲۰۰۷ را از دست داد. اکثر کارشناسان معتقدند که اگر وی در جام جهانی بازی می‌کرد می‌توانست به لیگهای معتبر جهان بپیوندد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: