پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

حال این روزهای مهاجمان استقلال خوب نیست. در آستانه لیگ قهرمانان آسیا خط حمله آتشین سال گذشته استقلال که لرزه بر تن رقیبان می انداختند در افت به سر می برند.

مهدی قایدی که از همان اول فصل مشخص بود از روزهای خوبش فاصله گرفته و حتی با بازگشت فرهاد مجیدی به استقلال هم احیا نشده است. او آخرین بار در بازی با تراکتور خوش درخشید، گل زد و ستاره میدان شد. همان دیداری که دیاباته هم دو گل زد و استقلال به راحتی حریف خود را در تبریز شکست داد. قایدی فصل گذشته را با 10 گل و 10 پاس گل به پایان رساند تا بهترین بازیکن فصل در فاز تهاجمی باشد. قایدی که امسال دارای رکورد بیشترین دقایق حضور در ترکیب آبی پوشان تا پایان هفته نوزدهم است، با اینکه در بحث پاس گل همچنان موفق عمل کرده و با 6 پاس گل بهترین بازیکن لیگ در این آیتم است، اما در گلزنی توفیق فصل گذشته را نداشته و با 4 گل بعد از ارسلان مطهری و در کنار وریا غفوری دومین گلزن برتر آبی پوشان است.

اوضاع دیاباته، آقای گل فصل گذشته لیگ هم روبه راه نیست. دیاباته که فصل گذشته با 15 گل آقای گل لیگ برتر شد و در بین هواداران استقلال هم از محبوبیت خاصی برخوردار است، در پایان هفته نوزدهم بیشتر از 2 گل به ثمر نرسانده و جالب اینجاست که او هر دو گل را در یک بازی زده است. مهاجم مالیایی آبی پوشان بازی‌های زیادی به خصوص در اوایل فصل را به دلیل مصدومیت از دست داد، اما باز هم او با احتساب حضور در 10 بازی، به اندازه که باید برای استقلال گل نزده است. دیاباته به ازای هر 267 دقیقه بازی یک بار گلزنی کرده است که این نشان می‌دهد او به لحاظ تعداد گل در مقایسه با تعداد بازی، عملکرد بهتری از قایدی و مطهری داشته است.

تیم استقلال ارسلان مطهری، دیگر مهاجم استقلال هم یک فصل معمولی را سپری می کند و نتوانسته بهره لازم را از افت قایدی و دیاباته ببرد. البته آمار مطهری بهتر از دیاباته و قایدی است و او فعلا بهترین گلزن این فصل آبی پوشان لقب گرفته است. ارسلان در 17 بازی لیگ در ترکیب اصلی حضور داشته و فقط در دو بازی مقابل مس رفسنجان و فولاد به عنوان بازیکن جانشین وارد زمین شد.

مطهری که سال گذشته 10 گل برای استقلال به ثمر رساند اما در فصل جاری به ازای هر 301 دقیقه بازی یک گل به ثمر رسانده که این نمی‌تواند آمار قابل توجهی برای او باشد.

درواقع خط حمله استقلال بعد از گذشت 19 هفته از رقابت های لیگ برتر نتوانسته انتظارات را برآورده کند تا جایی که هنوز تعداد گل‌های هیچیک از این مهاجمان از تعداد انگشتان یک دست تجاوز نکرده و این در حالی است که مهاجمان این در اکثر بازی‌ها به طور کامل بازی کرده‌اند و بیشترین دقایق حضور در میدان را در بین بازیکنان این تیم به خود اختصاص داده‌اند.

وقتی پی به عملکرد ضعیف مهاجمان استقلال می بریم که می بینیم این تیم در پایان هفته نوزدهم تنها 22 گل به ثمر رسانده و فاصله این تیم که در حال حاضر در رده سوم جدول قرار دارد تا تیم اول که سپاهان باشد، ۱۳ گل است.

نکته جالب اینجاست که مهاجمان استقلال در مجموع ۱۱ گل به ثمر رسانده و ۱۱ گل دیگر توسط مدافعان و هافبک‌ها به ثمر رسیده است.

با توجه به اینکه فرهاد مجیدی سرمربی این روزهای استقلال از مهاجمان برتر باشگاه استقلال بوده و هوداران این تیم امیدوارند با حضور فرهاد، خط آتش استقلال به روزهای اوجش برگردد.

موسوی: تغییر سیستم باعث سردرگمی مهاجمان استقلال شده است

علی موسوی مهاجم استقلال در دهه 70 درباره افت مهاجمان استقلال به خبرنگار برنا گفت: استقلال در سال های اخیر تغییرات زیادی روی نیمکت خود داشته است. هرکدام از این مربیان هم سیستم های خود را در تیم پیاده کرده اند. مهاجمان فعلی استقلال طی یک سال و نیم اخیر با استرماچونی، فرهاد مجیدی، مجید نامجومطلق، محمود فکری و دوباره با فرهاد مجیدی کار کرده اند و همه این مربیان تغییراتی در سیستم استقلال ایجاد کرده اند. طبیعی است که مهاجمان هم مثل بقیه بازیکنان این تیم با نوعی سردرگمی مواجه شوند. ضمن اینکه آنها گاهی برای گرفتن توپ مجبورند تا وسط زمین عقب بیایند درصورتی که بازیکنی مثل دیاباته فقط بازیکن 18 قدم هستند و همین عقب آمدن ها توانایی مهاجمان را کاهش می دهد.

موسوی درباره کمبود یک بازیساز در استقلال افزود: به هرحال الان داشته های استقلال همین است و مجیدی باید با همین بازیکنان سر کند. باید تدابیری اندیشیده شود مهاجمان از موقعیت ها بیشترین بهره ببرند. ضمن اینکه نمی شود همه تقصیرات را گردن یکی دو بازیکن انداخت البته بازیکن هم افت می کند اما سیستم فعلی استقلال به گونه ای است که خود مهاجمان باید تلاش بیشتری کنند. آنها باید بیشتر انفرادی تمرین کنند و از سرمربی برای گلزنی تمرین اختصاصی بخواهند و به 2 ساعت تمرین تیمی بسنده نکنند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: