پایگاه خبری خانه فوتبال:

اتحادیه فوتبال اروپا اعلام کرد برای مسابقات جام ملت‌های اروپا (یورو ۲۰۲۰) سال جاری، تماشاگران به ورزشگاه‌ها باز خواهند گشت اما ۴ شهر از شهرهای میزبان از جمله پایتخت ایتالیا هنوز باید اطلاعاتی تکمیلی درباره برنامه‌های خود برای اجرای این طرح ارائه کنند.

در حال حاضر ۸ شهر از ۱۲ شهری که قرار است بازی‌های یورو ۲۰۲۰ (تورنمنتی که قرار بود تابستان سال گذشته برگزار شود و به دلیل شیوع کرونا به سال جاری موکول شد) در آنها برگزار شود، تأیید کرده‌اند که امکان صدور مجوز برای ورود تماشاگر به ورزشگاه‌ها از ۲۵ تا ۱۰۰ درصد ظرفیت ورزشگاه را دارند.

براساس اعلام یوفا؛ شهرهای سن‌پترزبورگ ، بوداپست، باکو، آمستردام، بخارست، کپنهاگ، لندن و گلاسکو اعلام کرده‌اند حداقل به اندازه ۲۵ درصد گنجایش ورزشگاه‌های خود اجازه ورود تماشاگران را خواهند داد. در این میان بخارست تنها شهری بود که برای استفاده از صد درصد ظرفیت ورزشگاه این شهر برای میزبانی از بازی‌های یورو ۲۰۲۰ اعلام آمادگی کرده است. طبق اعلام اتحادیه فوتبال اروپا، صدور مجوز برای حضور تماشاگران در ورزشگاه‌های این ۸ شهر براساس برآوردهای صورت گرفته از میزان پیشرفت پروژه واکسیناسیون در آن محل‌ها و البته کاهش احتمال سرایت ویروس به دلیل گرم‌تر شدن هوا بوده اما در همین حال ۴ شهر از جمله مونیخ آلمان، رم ایتالیا، بیلبائو اسپانیا و دوبلین ایرلند هم تا هفته آینده فرصت دارند تا اطلاعات تکمیلی درباره تصمیم نهایی برای صدور مجوز یا ممنوعیت ورود تماشاگر به ورزشگاه‌های خود را به یوفا ارائه کنند.رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ از روز ۲۱ خرداد سال جاری آغاز می‌شود. 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: