پایگاه خبری خانه فوتبال:

اشپیتیم آرفی یکی از معدود خارجی‌هایی است که بعد از اتمام دوران فوتبالش به کشورش بازنگشت و زندگی در ایران را انتخاب کرد. اشپیتیم آرفی سال‌هاست در کشور ما حضور دارد و نه تنها به راحتی فارسی صحبت می‌کند بلکه خیلی از رسوم ایرانی‌ها را یاد گرفته است. دیروز فرصتی دست داد تا با اشپیتیم آرفی در خصوص مسائل مختلف حرف بزنیم که در ادامه می‌خوانید.

آن‌قدر در ایران ماندی که فکر می‌کنم باید سال نو را به تو تبریک بگوییم.

(می‌خندد) من هم سال جدید را به تو تبریک می‌گویم. امیدوارم سال خوبی را سپری کنی. از طریق روزنامه شما هم سال نو را به همه مردم ایران تبریک می‌گویم. از خدا می‌خواهم همگی سلامت و شاد باشند. راستش من دیگر خودم را جزئی از مردم ایران می‌دانم و خیلی از دوستان ایرانی‌ام نوروز را به من هم تبریک می‌گویند. به نظرم عید ایرانی‌ها خیلی جذاب است و مرا همیشه تحت تأثیر قرار داده است.

از رسومی که مردم ایران در نوروز انجام می‌دهند کدام یک برای تو جذاب است؟

این شور و هیجان نزدیک شدن به سال نو و همچنین دور هم بودن اتفاق قشنگی است و برایم جذابیت دارد. در کنار این مسائل من عاشق سفره هفت‌سین ایرانی‌ها موقع تحویل سال هستم ضمن اینکه عیدی دادن بزرگ‌ترها به کوچک‌ترها هم جالب است.

شرایط پرسپولیس را در این فصل چطور می‌بینی؟

پرسپولیس بهترین تیم سال‌های اخیر ایران بوده و امسال هم کیفیت بالای خودش را حفظ کرده است. راستش من بازی با پدیده را ندیدم ولی خیلی حیف شد پرسپولیس در این دیدار ٢ امتیاز را از دست داد. پرسپولیس هم کادر فنی خوبی دارد و هم بازیکنان با کیفیتی در ترکیب این تیم بازی می‌کنند و به نظرم امسال هم یکی از مدعیان قهرمانی در همه جام‌ها به حساب می‌آید.

به غیر از پرسپولیس کدام تیم‌ها مدعی قهرمانی هستند؟

خب شرایط تیم‌ها در جدول نشان می‌دهد به غیر از پرسپولیس، سپاهان و استقلال هم مدعی هستند ولی اختلاف سایر تیم‌ها با این سه تیم نسبتاً زیاد است. به نظرم همین سه تیم اول جدول تا هفته‌های پایانی در کورس قهرمانی باقی خواهند ماند البته که آرزو می‌کنم پرسپولیس برای پنجمین فصل متوالی بتواند قهرمانی را کسب کند.

چند روز دیگر فصل جدید مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا آغاز می‌شود. به نظرت پرسپولیس می‌تواند دوباره به فینال این رقابت‌ها برسد؟

ببینید واقعاً از الان که بازی‌ها شروع نشده نمی‌توان پیش‌بینی کرد. تیم‌های بسیار قدری در آسیا حضور دارند و این کار را سخت می‌کند ولی امیدوارم پرسپولیس مثل دوره قبل دوباره فینالیست شود و این‌بار با جام قهرمانی به ایران برگردد. آن‌طور که شنیدم تیم باید به هند برود و خود این موضوع شاید کار را دشوار کند چون آنجا کمی شرایط سخت است. کرونا خیلی از مسائل را در دنیا تحت تأثیر قرار داده است. مثل نبود تماشاگر که واقعاً توی ذوق می‌زند و از هیجان فوتبال کم می‌کند. درست است حتی اگر بازی‌ها در ایران بود هم تماشاگران اجازه ورود به ورزشگاه را نداشتند ولی قطعاً بازی در ورزشگاه آزادی امتیاز مثبتی برای پرسپولیس به حساب می‌آمد و کار این تیم را راحت‌تر می‌کرد.

چند سالی بود به خاطر پرداخت نکردن مالیات تو توسط باشگاه پرسپولیس نمی‌توانستی از ایران خارج شوی ولی ظاهراً این مشکل حل شد. در این مورد چه صحبتی داری؟

بله حل شد ولی خیلی دیر این اتفاق افتاد چون نتوانستم در مراسم خاکسپاری مادرم حاضر باشم. این اتفاق به خاطر بی‌کفایتی مدیران پرسپولیس طی سال‌های گذشته افتاد و من واقعاً از این موضوع ناراحتم. بعد از فوت مادرم فکر می‌کنم دل‌شان به حال من سوخت و مشکل ممنوع‌الخروج بودنم را حل کردند ولی من این اتفاقات را هیچ‌وقت فراموش نمی‌کنم.

یادم می‌آید خیلی دلتنگ دیدن دخترت بودی؟ حالا که مشکلت رفع شده توانستی او را ببینی؟

بله واقعاً دیدن دخترم بهترین اتفاق ممکن بود خیلی دلتنگش بودم چون مدت طولانی او را ندیدم. همان موقع که مشکل خروج از ایران برای من حل شد به آلمان رفتم و دخترم را دیدم.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: