پایگاه خبری خانه فوتبال:

اصغر طالب نسب اظهار داشت: استقلال و الاهلی از تیم‌های قدیمی، ریشه دار و دارای افتخار در کشور خود و قاره آسیا هستند و لذا دیدار بین دو تیم را می‌توان یک دیدار جذاب و جالب دانست. با اینکه الدحیل و الشرطه هم تیم‌های بسیار خوبی هستند، اما تصور من این است که رقابت اصلی برای صدرنشینی در این گروه بین استقلال و الاهلی باشد.

هافبک پیشین آبی پوشان در ادامه بیان داشت: البته گویا الاهلی در دو سه ماه گذشته شرایط مطلوبی نداشته و نتایج بدی در لیگ عربستان گرفته و جایگاه این تیم هم در لیگ حرفه‌ای عربستان چندان مطلوب نیست، اما این دلیل نمی‌شود که بچه‌های ما این حریف را دست کم بگیرند. اینجا آسیا است و تیم‌ها با شرایط متفاوت و انگیزه‌های مضاعف در دیدارهای آن شرکت می‌کنند. الاهلی هرچقدر هم که در لیگ عربستان ضعیف ظاهر شده باشد، در این رقابت‌ها شرایط متفاوتی خواهد داشت، به خصوص که بازی‌ها هم در زمین این تیم انجام می‌شود.

وی افزود: کشورهای عربی و در راس آنها عربستان به خوبی راه استفاده و حتی سوء استفاده از شرایط میزبانی را بلد هستند و این ممکن است برای آبی پوشان به ویژه در دو دیداری که با الاهلی دارد ایجاد دردسر کند.

پیشکسوت فوتبال در ادامه بیان داشت: آبی پوشان به لحاظ داشتن بازیکن توانمند چیزی از تیم‌های گروه خود کم ندارند و حتی به اعتقاد من یک برتری محسوس هم دارند. ما بازیکنان توانمند، جوان یا باتجربه‌ای داریم که قابلیت بزرگی کردن در آسیا را دارند. از رشید مظاهری و سید حسین حسینی درون دروازه گرفته تا وریا غفوری، فرشید اسماعیلی، مسعود ریگی، شیخ دیاباته، میلیچ، قایدی، مطهری و دیگران. شاگردان مجیدی می‌توانند با ارائه یک فوتبال هوشمندانه به آنچه در سر به عنوان هدف می‌پرورانند، دست یابند.

طالب نسب در خصوص ساعت برگزاری بازی‌ها گفت: به نظر می‌رسد با توجه به برگزاری این بازی‌ها در ماه مبارک رمضان و محل برگزاری بازی‌ها که کشور عربستان باشد، چاره‌ای جز این نبود. به خصوص که با توجه به اختلاف ساعت ایران و عربستان، ساعت بازی‌ها در کشور میزبان خیلی هم نامتعارف نیست. اما یقیناً این هم از مواردی است که ممکن است بچه‌های ما را دچار مشکل کند به خصوص در بازی اول.

ملی پوش سابق کشورمان در خاتمه نیز به پیروزی با ارزش فولاد برابر العین اشاره کرد و گفت: به جواد نکونام و تیمش تبریک می‌گویم. فولادی‌ها دست به کار بسیار بزرگی زدند. شکست دادن العین آن هم با این نتیجه یک شگفتی در فوتبال آسیا بود. خیلی خوشحالم که نماینده‌های ایران در آسیا به عدد ۴ رسید. نکونام هم نشان داد در عین جوانی ظرفیت‌های بالایی برای بزرگی کردن در دنیای مربیگری دارد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: