پایگاه خبری خانه فوتبال:

 به گزارش سایت خبر روز شایعه فیلترینگ کلاب هاوس چند روزی است در فضای مجازی می چرخد. شایعه فیلترینگ کلاب هاوس به دلیل اخلال ایجاد شده در این اپلیکیشن قوت گرفت. فیلترینگ کلاب هاوس فعلا در دستور قرار ندارد. آذری جهرمی فیلترینگ کلاب هاوس را تکذیب کرده است.

اطلاعات خصوصی حدود ۱.۳ میلیون کاربر شبکه اجتماعی کلاب هاوس روی یک انجمن گفتگوی هکری فاش شد. این اطلاعات شامل داده‌های شخصی افراد از جمله نام واقعی، نام نمایشی، آدرس توییتر، آدرس اینستاگرام، تاریخ ساخت حساب کاربری و آدرس تصویر فرد است.

فیلترینگ کلاب هاوس

کلاب هاوس

پایگاه داده SQL حدود ۱.۳ میلیون کاربر سرویس کلاب هاوس در یک فروم هکری به رایگان عرضه شده است. این شرکت هنوز به درخواست رسانه‌ها برای تایید این اتفاق واکنشی نشان نداده و مشخص نیست که آن‌ها از این نفوذ امنیتی باخبر بوده‌اند یا نه. این اطلاعات می‌تواند به هکر‌ها اجازه دهد تا به روش‌های مختلفی برای کلاهبرداری از کاربران اقدام کنند.

داده‌های منتشرشده شامل آیدی کاربری، نام، آدرس تصویر پروفایل، نام کاربری، آدرس صفحه توییتر، آدرس صفحه اینستاگرام، تعداد دنبال‌کنندگان، تعداد دنبال‌شوندگان، تاریخ ساخت اکانت و نام فردی می‌شود که این کاربر را به کلاب هاوس دعوت کرده است. این شبکه اجتماعی از ماه مارس ۲۰۲۰ شروع به کار کرده و در حال حاضر به‌صورت رسمی فقط از طریق دعوت‌نامه در پلتفرم iOS قابل دسترس است.

کلاب هاوس به کاربران اجازه ساخت اتاق‌های گفتگو را می‌دهد تا درباره موضوعات گوناگون با یکدیگر صحبت کنند. گزارش‌ها از تلاش نافرجام توییتر برای خرید کلاب هاوس با پیشنهادی ۴ میلیارد دلاری خبر داده بودند و حالا به نظر می‌رسد که این شرکت در تلاش است تا همین مبلغ را از سوی سرمایه‌گذاران برای ادامه فعالیت‌های خود دریافت کند.

اگر می‌خواهید ببینید که حساب کاربری شما هم در این پایگاه داده حضور دارد یا نه، می‌توانید به این صفحه مراجعه و ایمیل خود را در آن وارد کنید. در صورتی که حساب کاربری شما لو رفته، مراقب پیام‌های دریافتی از سوی افراد ناشناس باشید و پسورد خود را عوض کنید. علاوه بر این، همیشه در حساب‌های آنلاین از سیستم‌های احراز هویت دو-مرحله‌ای (۲ FA) بهره بگیرید.

فیلترینگ کلاب هاوس

کلاب هاوس

در چند وقت اخیر شبکه‌های اجتماعی بزرگی هک شده‌اند و اطلاعات کاربران آن‌ها در فضای آنلاین به اشتراک گذاشته شده است. چند روز پیش اطلاعات ۵۰۰ میلیون کاربر لینکدین به فروش گذاشته شد. کمی قبل‌تر هم اطلاعات حساس ۵۳۳ میلیون کاربر فیسبوک در یک فروم هکری قرار گرفت.

شبکه اجتماعی مبتنی بر گفتگوی صوتی زنده کلاب هاوس در ماه‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده و توئیتر برای خرید آن پیشنهادی ۴ میلیارد دلاری ارائه کرده است. دو طرف در این زمینه مذاکراتی داشته‌اند، اما این مذاکرات فعلاً متوقف شده است.

توئیتر و کلاب هاوس هیچیک به درخواست رسانه‌ها برای اظهارنظر در این زمینه پاسخ نداده‌اند. بعد از شکست مذاکرات کلاب هاوس با توئیتر این شرکت برای جذب سرمایه و توسعه دامنه فعالیت‌های خود دوباره به تکاپو افتاده است. اپلیکیشن کلاب هاوس تنها با سیستم عامل آی او اس سازگار است و برنامه اندرویدی رسمی آن هنوز عرضه نشده است. در عین حال گسترش شدید تعداد کاربران این اپلیکیشن که به طور زنده با یکدیگر گفتگو می‌کنند، ارتقای زیرساخت‌های فنی آن را ضروری کرده است.

استقبال بسیاری از افراد سرشناس از گفتگوهای زنده در کلاب هاوس مانند بازیگران، صاحبان کسب و کارها، سیاستمداران و غیره باعث شده میلیون‌ها نفر در هر لحظه کاربر آن باشند. همین مساله موجب شده شبکه‌های اجتماعی دیگر هم به فکر راه اندازی خدمات مشابه برای گفتگوی صوتی زنده باشند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: