پایگاه خبری خانه فوتبال:

سپهر حیدری در خصوص پیروزی یک بر صفر پرسپولیس مقابل الوحده اظهار داشت:پرسپولیس از خط دروازه تا حمله یک سر و گردن بالاتر از الوحده بود. در واقع الوحده توان مبارزه نداشت و زورش به پرسپولیس نمی‌رسید. یکی از کارهای خوبی که پرسپولیس در هوای شرجی ورزشگاه انجام داد، این بود که مالکیت توپ را در اختیار داشت و بازیکنان بیشتر توپ را به گردش در می‌آوردند و چون بازیکنان انرژی‌شان را در طول بازی تقسیم کردند، گل‌محمدی خیلی دیر دست به تعویض زد.

وی ادامه داد:به دلیل شرایط برگزاری مسابقات، باید هر  ۳ روز یک بار بازی کنیم و بهتر است که  تقسیم انرژی داشته باشیم. یا باید از بازیکنان به صورت چرخشی استفاده کنیم یا تیم بیشتر توپ را به جریان بیندازد. تاکتیک پرسپولیس مقابل الوحده این بود که مالکیت توپ را در اختیار داشته باشد، کاری که خیلی خوب بلد است و بازیکنان هم در فاز دفاعی و هم در حمله خیلی خوب بازی کردند. در کناره‌ها هم خیلی خوب بازیکنان اضافه می‌شدند و در حملات حضور موثری داشتند.

بازیکن پیشین پرسپولیس با تمجید از بازی خوب وحید امیری تصریح کرد:در غیاب آقایی، امیری خیلی خوب در دفاع چپ بازی کرد، جایی که طراحی و اساس حملات الوحده از این سمت بود. به همین دلیل و با صلاحدید کادرفنی امیری بیشتر عقب بازی می‌کرد تا نقطه قوت الوحده را خنثی کند. سیامک نعمتی هم در دفاع راست خوب بازی کرد و وظایفش را به نحو احسن انجام داد. از طرف دیگر احسان پهلوان و مهدی ترابی هم عملکرد خوبی داشتند و خیلی خوب توپ را به گردش در می‌آوردند و پایه‌گذار حملات می‌شدند. 

حیدری افزود:در نیمه دوم برنامه الوحده بیشتر به فکر استفاده از ضربات ایستگاهی بود و با اضافه کردن اسماعیل مطر روی این تاکتیک اصرار داشت تا به گل برسد. پرسپولیس اما خیلی خوب بازی را کنترل کرد و بازیکنان اجازه ندادند بازیکنان الوحده در اجرای تنها برنامه‌شان برای گلزنی موفق باشند.

وی یادآور شد:فرصت‌سوزی و استفاده نکردن از موقعیت‌های گلزنی زمان زیادی است که گریبان پرسپولیس را گرفته، اما مطمئن هستم که پرسپولیس بازی به بازی بهتر خواهد شد. عناصر هجومی تیم مثل شهریار مغانلو و عیسی آل‌کثیر به تازگی به تیم اضافه شده‌اند، مهدی ترابی هم چند بازی است که فرصت قرار گرفتن در ترکیب را پیدا کرده است، قطعا با هماهنگی بیشتر بازیکنان در استفاده از موقعیت‌ها بهتر عمل خواهند کرد.

سپهر حیدری گفت:با این همه تغییراتی که در پرسپولیس به وجود آمده بود، شاگردان گل‌محمدی بازی خوبی به نمایش گذاشتند، آنچه مسلم است این است که مقابل الریان مثل بازی با الوحده موقعیت گلزنی به دست نمی‌آوریم. تیم قطری در خط دفاعی بازیکنی مثل شجاع خلیل‌زاده را دارد و آنها در فاز دفاعی از الوحده قوی‌تر هستند. سرخپوشان باید از تک‌موقعیت‌ها نهایت استفاده را ببرند چون ممکن است هدر رفتن یک موقعیت شرایط تیم را به هم بریزد. نباید بگذاریم کار به روزهای آخر بکشد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: