پایگاه خبری خانه فوتبال:

سیدجلال حسینی همچنان در ترکیب پرسپولیس می درخشد . فوتبال ورزش جوان هاست. از ۱۳ یا ۱۴ سالگی آغاز می شود و در ۱۸ یا ۱۹ سالگی ورزشکار به سمت فوتبال حرفه ای می رود.در ۲۵ سالگی به اوج می رسد و از ۳۰ سالگی به فکر خداحافظی می افتد. این یک چرخه مشخص در این رشته جذاب و پرمخاطب است اما استثناء هم همیشه وجود داشته است.

کازویوشی میورا بازیکن فوتبال اهل ژاپن و عضو تیم ملی فوتبال ژاپن است که در تاریخ ۲۶ سپتامبر ۱۹۹۰ میلادی اولین بازی ملی‌اش را انجام داد. او در ۸۹ بازی ملی حضور داشت و آخرین بازی ملی خود را در تاریخ ۶ ژوئن ۲۰۰۰ میلادی انجام داد. کازویوشی میورا در بازی‌های ملی‌اش ۵۵ گل به ثمر رساند.

این بازیکن در حالی که تولد ۵۰ سالگی خود را جشن می‌گرفت در بازی تیم‌های یوکوهاما و ماتسوما یاماگا به میدان رفت. میورا که فصل قبل از آن در ۲۰ بازی موفق به زدن ۲ گل شده بود قراردادش برای یک فصل دیگر تمدید شد و تبدیل به تنها بازیکنی شد که تا رسیدن به این سن در فوتبال حضور دارد.

میورا که به او لقب “کینگ کازو” را دادند فوتبال را از سال ۱۹۸۶ آغاز کرد و در باشگاهایی نظیر سانتوس، پالمیراس، جنوا، دینامو زاگرب و اف سی سیدنی بازی کرد. میورا در سال ۱۹۹۳ بهترین بازیکن فوتبال آسیا شد.

سیدجلال حسینی هم زادهٔ ۱۴ بهمن ۱۳۶۰ در بندر انزلی بازیکن فوتبال اهل ایران است. او در ۱۱۵ بازی برای تیم ملی فوتبال ایران به میدان رفت و سابقهٔ کاپیتانی این تیم را نیز دارد.

او سابقهٔ عضویت در تیم‌های ملوان بندر انزلی، سایپا، سپاهان، پرسپولیس،الاهلی قطر و نفت تهران را دارد. سید جلال حسینی پرافتخارترین بازیکن لیگ برتر خلیج فارس است و با سابقهٔ هشت قهرمانی در این مسابقات، تنها بازیکن تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران است که توانسته‌است با سه تیم مختلف قهرمان شود. همچنین او با تیم فوتبال پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.

حالا سیدجلال حسینی در ۴۰ سالگی دراوج قدرت قرارداشته و درلیگ قهرمانان آسیا هم تک گل تیمش را مقابل الوحده می زند تا باردیگر به تن کاته هلندی ثابت کند یک سوپرمن واقعی است.

هرچند کار بسیار دشواری است که یک فوتبالیست حرفه ای تا ۵۰ سالگی با قدرت بازی کند اما سید جلال حسینی ثابت کرده است چیزی از کازویوشی میورا کم ندارد خاصه آن که ستاره ژاپنی در خط حمله بازی می کند و او در قلب دفاع!

بازی کردن به عنوان یک مهاجم دوندگی بیشتری را نسبت به یک مدافع میانی می طلبد. سیدجلال حسینی هم چه تا ۵۰ سالگی بازی کند ( که احتمال آن کم است) و چه یکی دو سال دیگر خداحافظی کند باز نامش در تاریخ فوتبال ایران ثبت شده است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: