پایگاه خبری خانه فوتبال:

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) به نکات مهم هفته دوم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا اشاره کرد که در بخشی از آن، به تقابل مدافع ایرانی الریان با پرسپولیس و نیز دیدار فولاد ایران با نماینده اردن پرداخت.

AFC نوشت: شجاع خلیل‌زاده بین سال‌های 2017 و 2020 به یک قهرمان در پرسپولیس تبدیل شد و ارائه بازی‌های تأثیرگذار در خط دفاعی و زدن گل‌های حیاتی، محبوبیتی برای او در نیمه قرمز تهران به ارمغان آورد. غول‌های ایران در لیگ قهرمانان هم جایگاه خود را در این مدت تثبیت کردند. این مدافع برای اولین بار در لیگ قهرمانان به میدان رفت و در یک‌چهارم نهایی 2017 مقابل الاهلی گلزنی کرد. او عضوی جدایی‌ناپذیر از تیمی بود که یک سال بعد صعودی خاطره‌انگیز به فینال لیگ قهرمانان آسیا داشت.

2019 به‌جز گل آکروباتیک مقابل الاهلی سالی ناامیدکننده بود، اما 2020 تماشایی بود. پرسپولیس با کسب یک امتیاز از دو بازی نخست وارد قطر شد، اما با عملکردی فوق‌العاده به فینال مسابقات رسید. خلیل‌زاده رهبر خط دفاعی تیمی بود که هفت مسابقه در جریان بازی گل نخورد. او همچنین دو بار گلزنی کرد و در پیروزی پرسپولیس مقابل النصر، از روی نقطه پنالتی دروازه حریف را گشود.

خلیل زاده پس از آن بُرد به لیگ ستارگان رفت و بدون او، تیم تهرانی در فینال لیگ قهرمانان به اولسان هیوندای باخت. این مدافع 31 ساله روز شنبه در لباس الریان مقابل هم‌تیمی‌های پیشین خود بازی می‌کند؛ تیمی که به آن کمک کرد یکی از قدرتمندترین تیم‌های قاره شود.

در حالی که العین نسبت به رقیب خود در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا قدمت بیشتری داشت، این تیم اماراتی بود که شکستی سنگین متحمل شد و فولاد پس از پیروزی خیره‌کننده 4 بر صفر، پس از سال 2015 به لیگ قهرمانان بازگشت. فولاد گروه دشوار D را پنج روز بعد آغاز کرد و شیمبا که دو گل مقابل العین به ثمر رسانده بود، آنها را مقابل السد پیش انداخت. هر چند در پایان آنها با گلی دیرهنگام به تساوی رسیدند و امتیازات تقسیم شد.

چهار تیم گروه D با یک امتیاز وارد هفته دوم می‌شوند و فولاد می‌تواند دیدار با الوحدات را فرصتی عالی ببیند تا با تداوم بازی‌های فعلی خود، ثابت کند مدعی صعود خواهد بود. فولاد در شرایطی وارد مسابقه می‌شود که در 13 بازی خود در سال 2021 تنها دو بار شکست خورده و مدعی صعود خواهد بود. آنها باید سه امتیاز دیدار با نماینده اردن را بگیرند و این موضوع سه روز بعد می‌تواند رقابتی جذاب با النصرِ میزبان در پی داشته باشد.

منبع: تسنیم

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: