پایگاه خبری خانه فوتبال:

در یکی از دیدار‌های برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، سه شنبه گذشته تیم پورتو موفق شد با تک گل مهدی طارمی مهاجم ایرانی خود تیم چلسی انگلیس را شکست بدهد. گل طارمی روی یک ضربه فوق العاده «قیچی برگردان» و در دقایق تلف شده نیمه دوم به ثمر رسید، اما نتوانست مانع حذف پورتو شود چرا که چلسی در بازی رفت با دو گل به برتری رسیده بود.

این گل طارمی بازتاب بسیار گسترده‌ای در ایران، پرتغال و رسانه‌های معتبر جهان داشت و واکنش‌های زیادی در پی داشت. خیلی‌ها عنوان کردند این گل می‌تواند جایزه «پوشکاش» (بهترین گل سال جهان) را از آن خود کند.

در این ارتباط گفتگویی را با «میگوئل ماچادو» خبرنگار روزنامه «رکورد» پرتغال انجام داده ایم و به بعضی از ابهامات از جمله دلیل عدم حضور طارمی در ترکیب اصلی پورتو از ابتدای مسابقه پاسخ داد.

BM1xSZv2s6Z6

‌میگوئل ماچادو

ماچادو درباره ارزیابی اش از عملکرد مهاجم ایران در دیدار با چلسی گفت: طارمی بخش بسیار مهمی از خط حمله تیم پورتو است؛ حتی در مقطعی که گل نمی‌زد، نقش او در تیم تغییری نکرده بود.

این خبرنگار پرتغالی افزود: گلی که طارمی به چلسی زد بهترین گل دوران حرفه‌ای او بود و باید برای جایزه پوشکاش در نظر گرفته شود. این گل فوق العاده بود و در کم کردن درد چلسی بعد از دو بازی بسیار خوب مقابل چلسی کمک کرد.

ماچادو در خصوص دلیل نیمکت نشین طارمی در این مسابقه و حضورش در میدان از دقیقه ۶۳، گفت: این یک استراتژی از سوی سرمربی پورتو بود. «سرجیو کونسیسائو» مهاجم متحرک‌تری مانند «ماره‌گا» را انتخاب کرد.

وی ادامه داد: هواداران پورتو می‌خواستند طارمی در ترکیب اصلی باشد. انتخاب آن‌ها طارمی بود و درستی این خواسته بعد از ورود این بازیکن به زمین اثبات شد.

OQGcr1oxQTaF

مهدی طارمی هنگام ورود به زمین در بازی با چلسی

این خبرنگار پرتغالی با اشاره به عملکرد طارمی در تیم پورتو هم گفت: باید در نظر بگیریم که این اولین تجربه و فصل حضور از طارمی در این سطح است. به نظرم طارمی سال آینده حتی بهتر می‌شود و آمادگی بیشتری خواهد داشت. طارمی بازیکن واقعاً خوبی است و ویژگی‌هایی دارد که او را به بهترین مهاجم تیم پورتو تبدیل می‌کند.

منبع: مهر

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: