پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

«نضال بحران» سخنگوی کنفدراسیون فوتبال آسیا در واکنش به انتقادهایی که از AFC بابت مبلغ گزاف حق پخش مسابقات لیگ قهرمانان آسیا صورت می‌گیرد، گفت: AFC در ماه‌های گذشته موافقت نامه‌های پخش تلویزیونی زیادی را در کشورهای مختلف امضا کرده است و این توافق نامه‌ها حتی فراتر از قاره آسیا به شکل بی سابقه‌ای به قاره اروپا هم رسیده است. این یک موفقیت قابل توجه برای بازاریابی کنفدراسیون آسیا محسوب می‌شود که موفق شده مسابقات قهرمانی خود را به مناطق جدید جغرافیایی برساند.

بحران ادامه داد: AFC حق پخش را به چندین منطقه جغرافیایی تقسیم کرده است تا بتواند بیشترین تعداد ایستگاه‌های رسانه‌ای را برای پوشش مسابقات خود ایجاد کند. درها هنوز هم برای شبکه‌های که مایل به کسب حقوق پخش هستند، باز است.

طبق اعلام روزنامه الریاضیه عربستان، AFC اخیراً توافق نامه‌هایی را برای پخش مسابقات خود در بزرگترین فروش تاریخ خود با ۳۴ کشور جهان امضا کرده است که شامل کشورهای اروپایی مانند اسپانیا، آلمان، بلاروس، اوکراین، سوئیس، سوئد، کرواسی، ترکیه، اتریش، صربستان و بلغارستان است. همچنین کشورهای آسیایی مانند عربستان سعودی، کامبوج، ویتنام، ازبکستان، ایران، مغولستان، لائوس و قزاقستان هم این توافقنامه را امضا کرده‌اند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: