پایگاه خبری خانه فوتبال:

 هانسی فلیک و بایرن‌مونیخ هم عاشق و معشوق دنیای فوتبال شدند. فلیک موفق است و دوست داشت در بایرن به کارش ادامه دهد، اما اینطور که از شواهد پیداست با برخی مدیران باشگاه به مشکل خورده و از طرفی برای حضور در تیم ملی آلمان هم وسوسه شده است. حالا رسماً درخواست جدایی داده و باواریایی‌ها اگرچه راحت به جدایی او رضایت نمی‌دهند، اما باید به فکر جانشین برای مربی موفق‌شان باشند. جانشین هانسی چه کسی خواهد بود؟ لیستی از گزینه‌ها را به ترتیب شانس حضورشان در بایرن از کم به زیاد تهیه کرده‌ایم.

ژوزه مورینیو

چه اتفاقی افتاده که جام گرفتن‌های مورینیو به پایان رسیده است؟ اگر واقع‌بین باشیم، این انتخاب برای بایرن‌مونیخ مناسب نیست، درست مثل وقتی کارلو آنچلوتی به باواریا آمد. مورینیو نتوانسته وظایفش در تاتنهام را به خوبی انجام دهد و بعید است مدیران بایرن چشم‌شان را روی ناکامی‌های او ببندند و سکان هدایت تیم‌شان را به آقای‌خاص بدهند. 4 سال از آخرین جامی که مورینیو گرفته، می‌گذرد!

یواخیم لو

آیا می‌توان یک تعویض مستقیم را در فوتبال آلمان شاهد بود؟ احتمالاً نه! یوگی از سال 2004 به بعد در رده ملی مربیگری کرده ایده‌هایش خیلی در فوتبال باشگاهی تأثیرگذار نخواهد بود. با این حال یک شروع تازه برای سرمربی 15 سال اخیر مانشافت اگر در تیم قهرمان بوندس‌لیگا باشد، ایده‌آل خواهد بود. البته خبر بد برای یوگی این است که در بایرن باید با توماس مولر بسازد!

اریک تن‌هاخ

با حواشی‌ای که برای آژاکس پیش آمده، به نظر می‌رسد تن‌هاخ دیگر تمایلی به ادامه دادن نداشته باشد. سال 2019 تیمش تا آستانه فینال لیگ قهرمانان اروپا پیش رفت و ستاره‌های بسیاری را تحویل فوتبال هلند و اروپا داد. حالا با حذف تیمش از لیگ اروپا این احتمال وجود دارد که کارش در آژاکس تمام شده باشد. آیا بایرنی‌ها به مربی‌ای که سابقه کار در آکادمی‌شان را داشته اعتماد می‌کنند؟

رالف رانگنیک

هر وقت پای یک کار بزرگ در میان باشد، نام رانگنیک هم آنجاست. آقای معلم در هوفنهایم و لایپزیش و گزینه مربیگری برخی غول‌های ایتالیایی، پس از ناکامی در پیوستن به میلان حالا گزینه بایرن شده است. گفته می‌شود او گزینه مربیگری تیم ملی آلمان هم هست، اما حالا با توجه به جدایی فلیک از بایرن در اولویت فدراسیون نیست. رانگنیک برای پرورش بسیاری از مربیان بزرگ در آلمان مورد احترام است.

یورگن کلوپ

طرفداران لیورپول با دیدن این اسم در لیست ناراحت می‌شوند. می‌دانیم که کلوپ برای 7 سال قلب و روح دورتموند بود و حضورش روی نیمکت بایرن مثل شوخی است، ولی هیچ‌چیز در دنیای فوتبال غیرممکن نخواهد بود. این فصل کلوپ ناامیدکننده بوده، اما در لیورپول قابل احترام است. این ایده که باشگاه بدون کلوپ وضعیت بهتری پیدا کند، بی‌معنی است. اما شاید کلوپ به این نتیجه برسد که در مرسی‌ساید به پایان خط رسیده.

ماسیمیلیانو آلگری

آلگری دوباره به یوونتوس لینک شده، از طرفی رم هم خواهان این مربی است که دومین فصل دوری‌اش از فوتبال را پشت سر گذاشته. بازگشت به یووه خطر دارد، رم هم با جاه‌طلبی‌هایش نمی‌خواند. بایرن عاشق پیروز شدن است و برای مردی که 5 قهرمانی در لیگ را در افتخاراتش دارد می‌تواند گزینه خوبی باشد. آلگری تجربه و سابقه‌ای دارد که قابل انکار نیست.

یولیان ناگلزمن

گاهی اوقات برای خنثی کردن نزدیک‌ترین رقبا بهتر است از آن‌ها نیرو بگیرید. برای بایرن این قضیه به معنای ربودن مغز متفکر لایپزیش، ناگلزمن است. در اوج جوانی و وقتی هنوز 33 سال سن دارد تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین مربیان آلمان شده. پدیده مربیگری فوتبال آلمان با لایپزیش به قهرمانی بوندس‌لیگا نزدیک شده و به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان فصل قبل هم رسید. نقطه قوتش جوانی، جاه‌طلبی و ایده‌های فوق‌العاده است. شاید گزینه بهتری از او در لیست بایرن وجود نداشته باشد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: