پایگاه خبری خانه فوتبال:

روز ۱۰ اسفندماه سال گذشته بود که شهاب عزیزی خادم با رای مجمع فدراسیون فوتبال به عنوان رئیس جدید این فدراسیون انتخاب شد. بعد از این انتخاب، وی عنوان کرد که برنامه‌های گسترده‌ای برای فدراسیون دارد و دقایقی بعد از نشستن بر مسند ریاست در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خودمان را ملزم و مکلف می‌دانیم به شفافیت، پاسخگویی و به کارگیری نیروهای متخصص و خبره که بتوانند به کارآمدی فوتبال کمک کنند. تمام برنامه ما حمایت و حمایت از تیم ملی است، با تمام قدرت از تیم ملی دفاع می‌کنیم تا بتوانیم این شادی را به ملت عزیز ایران برگردانیم. تیم ملی اولویت ما است و قطعا همه دوستان کمک خواهند کرد.

رئیس جدید فدراسیون در همان ابتدا با اظهارات خود مدعی شد قصد دارد تمام توان خود را برای فدراسیون بگذارد و البته در لابه لای صحبت‌های خود تاکید کرد صعود تیم ملی به جام جهانی در اولیت‌های فدراسیون خواهد بود اما با گذشت ۵۰ روز از حضور عزیزی خادم به عنوان رئیس جدید، هنوز در مورد شغل دیگر خود شفاف سازی نکرده است.

عزیزی‌خادم قبل از انتخاب به عنوان رئیس فدراسیون، رئیس هیات مدیره شرکت پتروشیمی امیر کبیر بوده و اکنون هم نام وی با همان سمت در سایت این شرکت درج شده است. نکته اینجاست که وی به عنوان عضو موظف این شرکت، مشغول به فعالیت است اما عضو موظف هیات مدیره چه معنی دارد؟

kmRDGo8XCmSI

«عضو موظف هیات مدیره، فردی است که علاوه بر عضویت قانونی در هیات مدیره یک شرکت، دارای سمت اجرایی و شغل مشخص و مستمری در همان شرکتی که عضو هیات مدیره آن است می باشد.

عضو موظف هیات مدیره شرکت بنا به استنباط از ماده ۱۳۴ لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت و نیز بنا به قواعد عام می تواند در قبال سمت و شغل مستمری که بر عهده گرفته است حقوق از شرکت، دریافت نماید.

عضو موظف هیات مدیره، برای شرکت در جلسات هیات مدیره همان تکالیفی را دارد که عضو غیرموظف هیات مدیره دارد.

 عضو موظف هیات مدیره اساساً در قبال پیشبرد امور و اهداف و رعایت اساسنامه و مصوبات مجامع عمومی شرکت به دلیل حضور مستمر و آگاهی و اختیارات اجرایی بیشتر در معرض مسئولیت های سنگین تر و پاسخگویی بیشتری قرار دارد.»

CoFVqZXjQcXC

با این شرایط رئیس جدید فدراسیون عملا دو شغله است و تا زمانی که از ریاست هیات مدیره شرکت پتروشیمی امیرکبیر استعفا نکند، حضور وی در فدراسیون مغایر قانون محسوب می‌شود. اینکه عزیزی خادم حضورش در جلسات و تصمیم سازی های شرکت پتروشیمی الزامی است، چگونه می‌تواند برنامه‌های فدراسیونی که به گفته خودش ویرانه است را سر و سامان بدهد؛ سوالی است که اعضای مجمع باید به آن پاسخ بدهند. این موضوع موجب شده تا برخی این شائبه را داشته باشند که عزیزی خادم تمرکز لازم را بر فدراسیون و امورش نداشته و مجبور به حضوری دوگانه در یک مجتمع اقتصادی و فوتبال باشد. این شائبه در حال تبدیل به یک نگرانی جدی است که بایستی درباره آن اقدامی فوری صورت گیرد.

منبع: فارس

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: