پایگاه خبری خانه فوتبال:

موفقیت استقلال تهران و فولاد خوزستان در پلی آف لیگ قهرمانان موجب شد فوتبال ایران با 4 سهمیه حضور موفقی در این دوره از رقابت های آسیایی داشته باشد و از این نظر باشگاههای عربستان، امارات و قطر را پشت سر بگذارد.
خوشبختانه شروع امیدوارکننده 4 نماینده فوتبال ایران در دو هفته ابتدایی لیگ قهرمانان نیز به این روند استمرار بخشیده است.
باشگاههای ایرانی با اینکه به دلیل ناکارآمدی مدیران ورزش و فوتبال کشور حق مسلم میزبانی خود را از دست داده اند در زمین رقبا و در طول 8 بازی ابتدایی به 5 پیروزی و سه تساوی دست یافتند. دو تیم استقلال و پرسپولیس در گروه های سوم و پنجم با 6 امتیاز و دو پیروزی صدرنشین هستند ، فولاد خوزستان در گروه چهارم بازی ها با 4 امتیاز با النصر عربستان هم امتیاز است و تراکتور تبریز با 2 امتیاز از دو تساوی در مکان سوم جدول گروه دو قرار دارد.

عربستان با فاصله قابل توجه و کسب تنها 9 امتیاز در جایگاه دوم کشورهای غرب آسیاست. سه نماینده فوتبال این کشور در 6 بازی گذشته خودشان تنها به دو پیروزی و سه تساوی دست یافته اند. قطری ها هم که با سه نماینده در این دوره حضور دارند تنها یک پیروزی سه تساوی و مجموعا 6 امتیاز در 6 بازی ابتدایی خودشان به دست آورده اند در حالی که نمایندگان فوتبال امارات هم شرایط مشابهی داشته اند و تنها 6 امتیاز به دست آوردند. 

نمایندگان کشورهای عراق ، ازبکستان ، تاجیکستان، اردن و هند هم  موفق به کسب امتیازات قابل توجهی در این دو هفته نشدند.

آنچه مسلم است بررسی دو هفته ابتدایی بازی های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا نشان می دهد شرایط تیم های عربی متفاوت از سال های گذشته است و به جز برخی تیم های خاص ازجمله الهلال و الدحیل سایر باشگاههای عربستان ، قطر و امارات در شرایط ایده آلی وارد رقابت های فصل جدید نشده اند. بر همین اساس می توان انتظار داشت باشگاههای ایرانی با توجه به میزان آمادگی که در هفته های ابتدایی از خود نشان دادند یکی از بهترین و موفق ترین حضورهای تاریخ فوتبال ایران در این رقابت ها را رقم بزنند چرا که نتایج این بازی ها می تواند موجب صعود فوتبال ایران در رنکینگ و افزایش سهمیه نمایندگان ایران در ادوار آتی رقابت ها شود.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: