پایگاه خبری خانه فوتبال:

کتایون ریاحی متولد ۱۰ دیماه سال ۱۳۴۰، هنرپیشه سینما و تلویزیون است. کتایون ریاحی کارشناس ادبیات و انسان شناسی است. پدر و مادر کتایون ریاحی شیرازی -گیلانی تبار هستند. پدر کتایون ریاحی اردشیر ریاحی پزشک ارتوپد و مادرش گیتی ریاحی طراح لباس می باشد. کتایون ریاحی خواهر علیرضا ریاحی از دیگر بازیگران سینما در ایران است.

کتایون ریاحی

از 16 سالگی هم درس می خوانده و هم به عنوان معلم حق‌ التدریس در آموزش و پرورش تدریس میکرد و همچنین در کنار آن در یک تولیدی لباس نوزاد هم کار می کرده است.

کتایون ریاحی کار خود را با نویسندگی برای کودکان آغاز کرد و اولین بار در فیلم «خبرچین» جلوی دوربین سینما رفت اما این فیلم با مشکل مواجه شد و در نیمه‌راه متوقف شد. او برای دومین حضور خود در سینما برای فیلم «پاییزان» انتخاب شد اما این فیلم هم موفق نبود و  نتوانست استعداد خود را شکوفا کند.

کتایون ریاحی کتایون ریاحی پس از چند تجربه ناموفق در فیلم «پدرسالار» در کنار بازیگرانی  همچون محمدعلی کشاورز، حمیده خیرآبادی، خسرو شجاع زاده، سیامک اطلسی، جمیله شیخی، کمند امیرسلیمانی و ...  در سال ۱۳۷۴ حضور پیدا کرد و توانست نظر مخاطبان را به خود جلب کند و به محبوبیت برسد.

بازی کتایون ریاحی در سریال پس از باران توانست وی را به شهرت برساند. 

کتایون ریاحی  پس از ۵ سال دوری از سینما در سال ۱۳۸۰ در فیلم «شام آخر» به کارگردانی فریدون جیرانی حضور پیدا کرد و مهم‌ترین بازی دوران بازیگری خود را به معرض نمایش گذاشت و برای بازی در همین فیلم نامزد جایزهٔ بهترین بازی نقش اول زن از بیستمین جشنواره فیلم فجر شد. 

اوج هنرمندی کتایون ریاحی در آخرین تجربه بازیگری اش با سریال یوسف پیامبر در سال 88 و نقش زلیخا بود که به شدت مورد توجه قرار گرفت.

راز زیبایی و جوانی کتایون ریاحی

کتایون ریاحی

کتایون ریاحی

کناره‌گیری کتایون ریاحی از بازیگری:

آخرین بازی او در سریال یوسف پیامبر در نقش زلیخا بود. کتایون ریاحی در خرداد ۱۳۸۸ طی یادداشتی به سایت سیمافیلم، کناره‌گیری خود از دنیای بازیگری را اعلام کرد.

فرج‌الله سلحشور کارگردان سریال یوسف پیامبر در گفتگویی در این مورد گفت: خانم ریاحی پس از سریال یوسف پیامبر گفت دیگر نمی‌توانم فضاهای موجود سینما را تحمل کنم و از حرفه بازیگری کناره‌گیری کرد. چون در فیلم حضرت یوسف مسائل معنوی، آرامش، احترام، حیا و حجاب مطرح بود و وی نمی‌توانست صحنه‌های دیگر را تحمل کند، گفت: دیگر نمی‌خواهم کار کنم و می‌خواهم شیرینی سریال یوسف پیامبر در ذائقه من بماند. 

کتایون ریاحی پس از مدت‌ها در سه شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۵، با برنامه خندوانه رامبد جوان به تلویزیون برمی گردد و اعلام می‌کند که می‌تواند کار خود را مجدداً، ادامه دهد.

کتایون ریاحی

ازدواج طلاق کتایون ریاحی:

کتایون ریاحی قبل از شروع بازیگری با فرشید رحیمیان ازدواج کرد و از وی صاحب یک فرزند به اسم پوریا می باشد که موسیقیدان و دارای تحصیلات آکادمیک در زمینه موسیقی است و اولین آلبوم بی کلام خود را با نام پژواک سکوت به نفع بنیاد نیکوکاری کیش مهر کتایون ساخته است،این زندگی در نهایت به جدایی و طلاق انجامید.

کتایون ریاحی در دومین تجربه خود با مسعود بهبهانی همسر فعلی اش ازدواج کرد، همسرش از سهام داران اصلی شرکت اویل ورد آمریکا است.

کتایون ریاحی

ماجرای حضور کتایون ریاحی در کنسرت ابی:

در فروردین 1392 تصاویری از کنسرت ابی  منتشر شد که یک خانم بدون حجاب در روی صحنه در کنار ابی حضور داشت که به دلیل شباهت زیادی که به کتایون ریاحی داشت مردم گمان کردند که وی است و همچنین مرحوم فرج‌ الله سلحشور و برخی مسئولان فرهنگی خواستار برخورد شدید با وی شدند، اما در نهایت مشخص شد آن شخص مهشید برومند همسر ابی بوده است !

کتایون ریاحی

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: