پایگاه خبری خانه فوتبال:

رسانه‌ها، اهالی و کارشناسان فوتبال و کاربران فضای مجازی به موضوع «سوپرلیگ اروپا» و اقدام 12 باشگاه به شدت واکنش نشان دادند؛ واکنشی که باعث شد هشتگ سوپرلیگ اروپا به ترند جهانی بدل شود.
به گزارش خبرگزاری فارس، بامداد امروز 12 باشگاه برتر فوتبال علیه فیفا و یوفا اقدامی را انجام دادند که کمتر کسی انتظار داشت. آن هم پس از اینکه یوفا و فیفا رسما تیم‌ها تهدید کردند که اگر به سوپرلیگ اروپا بپیوندند از حضور در تمامی رقابت‌ها محروم خواهند شد.

اما حدود ساعت 3 بعد از نیمه شب به وقت تهران، 12 باشگاه به صورت رسمی اعلام کردند که به سوپرلیگ اروپا خواهند پیوست و می‌خواهند از فصل آینده در رقابتی جدید که متشکل از 20 تیم برتر اروپاست، مبارزه کنند. این اتفاق باعث شد تا یوفا سریعاً لیگ قهرمانان اروپا را به حالت تعلیق درآورد و شایعه کنار رفتن 6 تیم انگلیسی، 3 تیم اسپانیایی و 3 تیم ایتالیایی از لیگ‌های خودشان مطرح شود.

منچستریونایتد، منچسترسیتی، آرسنال، لیورپول، تاتنهام، چلسی از انگلیس، میلان، اینتر، یوونتوس از ایتالیا، اتلتیکومادرید، رئال مادرید و بارسلونا از اسپانیا 12 تیمی هستند که مقابل یوفا ایستادند تا لیگی تحت عنوان «سوپرلیگ اروپا» تشکیل دهند. این لیگ با 15 تیم مشترک به اضافه 5 تیم متغییر برگزار خواهد شد.

در قالب 2 گروه 10 تیمی که از هر گروه 3 تیم به صورت مستقیم به مرحله بعد صعود می‌کنند. تیم‌های چهارم و پنجم هر گروه با هم بازی خواهند کرد تا 2 تیم باقی مانده مرحله یک چهارم نهایی سوپرلیگ مشخص شود. دیدارها قرار است در روزهای سه شنبه و چهارشنبه برگزار شود.

این اتفاق باعث شد تا تمامی طرفداران، کاربران،‌ کارشناسان و اهالی رسانه به انتقاد شدید از این رقابت بپردازند و با عناوینی معترضانه به تصمیم این 12 تیم اروپایی بتازند.

در ابتدا باید گفت بزرگترین مشکل این رقابت این بوده که لیگ قهرمانان اروپا از کار خواهد افتاد و تیم‌های کوچک زمین خواهند خورد. لیگ‌ها از آن تب و تاب بیرون خواهند آمد زیرا که این شدت رقابت برای حضور در اروپا بوده و اگر این رقابت دیگر هیجان سابق را نداشته باشد، هیجان لیگ ها نیز از بین خواهد رفت و تیم‌های کوچک زمین خواهند خورد. نکته دیگر پایین آمدن حق پخش و سهام برخی باشگاه‌ها خواهد بود زیرا تخمین زده شده که با ورود سوپرلیگ، عملا بسیاری از پخش کننده‌ها برای لیگ‌ها دیگر سرمایه گذاری نخواهند کرد و همین باعث می شود قدرت مالی تیم‌های کوچک کمتر شود.

واکنش‌های اهالی فوتبال به سوپرلیگ اروپا را در زیر مشاهده کنید.

*لینه‌کر: فوتبال بدون تماشاگر هیچ است. ما این را در طول 12 ماه اخیر کاملاً لمس کردیم. اگر طرفداران مخالف چنین اتفاق ضد فوتبالی هستند، این رقابت همین الان باید متوقف شود.

 

سوپرلیگ اروپا؛قتل فوتبال به ضرب پول

*گری نویل ( بازیکن سابق منچستریونایتد و کارشناس کنونی اسکای اسپورت) : من طرفدار منچستریونایتد هستم ولی این اتفاق نهایت حال به هم زنی است. یک ماجرای مضحک.

*جیمی کرگر (بازیکن سابق لیورپول و کارشناس اسکای): حالم بد شده از این رفتار بی شرمانه لیورپول. شاید آنها می‌خواهند این مسابقات را بدون حضور تماشاگران برگزار کنند چون با حضور تماشاگران یک اعتراض گسترده علیه آنان شکل خواهد گرفت.

*کاوه صلح کل، خبرنگار اسکای اسپورت در برنامه تلویزیونی این شبکه گفت: اصلا نمی‌توان به آن واژه «بزرگ یا سوپر» را اطلاق کرد زیرا که نمی‌شود شما از لیگی در اروپا صحبت کنید که به جای به کار گیری از 56 کشور از 3 کشور استفاده کنید و به آن بگویید سوپرلیگ اروپا!

*اسپورت بایبل نوشت: یک طرفدار منچستریونایتد که از سال 1995 در تمامی بازی‌های این تیم در اولدترافورد شرکت کرده به دلیل عصبانیت تمامی بلیت‌های خود را پاره کرد و در فضای مجازی نوشت: حتی یک «پنی» هم دیگر برای بازی‌های منچستر خرج نمی‌کنم.

*یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول که از مدت‌ها نارضایتی خود را نسبت به این لیگ اعلام کرده بود، گفت چرا باید 10 سال متوالی لیورپول و رئال مادرید با هم بازی کنند؟پس از این اتفاق شایعه خروج سرمربی لیورپول از این تیم نیز مطرح شد.

*مت لاو، خبرنگار مشهور انگلیسی در گزارشی این لیگ را به جای عنوان سوپرلیگ «پول لیگ» خواند و نوشت بسیاری از این تیم‌ها مدت‌هاست که قهرمان لیگ داخلی نشده‌اند.

*هواسکورد، سایت مشهور آماری در گزارشی نوشت که تیم‌هایی مثل منچسترسیتی، تاتنهام و آرسنال هنوز یک بار هم قهرمان لیگ قهرمانان اروپا نشده‌‌اند ولی می‌خواهند در سوپرلیگ بازی کنند.

سوپرلیگ اروپا؛قتل فوتبال به ضرب پول

*روری اسمیت، خبرنگار نیویورک تایمز نوشت: اگر رابطه ای بین تلاش و جایزه وجود نداشته باشد، اگر موفقیت ضمانت داده نشود، اگر دیگر نتوانی ببازی این دیگر اسمش فوتبال نیست. اسمی دلبخواه دارد.

*فردیناند در گزارش خود در برنامه بی‌تی‌اسپورت گفت: باعث شرمساری است. حال آدم به هم می‌خورد از این تصمیم و باید بگویم باورم نمی‌شود. من عاشق منچستریونایتد هستم ولی دیگر نمی‌توانم از آنها طرفداری کنم.

سوپرلیگ اروپا؛قتل فوتبال به ضرب پول

*فرگوسن: نمی‌دانم چرا به عنوان یکی از شخصیت‌های منچستریونایتد کسی نظر من را نپرسید. در این خصوص باید بگویم، به عنوان یک بازیکن در دهه 60 و یک مربی در آبردین، بردن لیگ قهرمانان اروپا برای تیم‌های کوچک مثل فتح قله اورست است. نمی‌دانید چقدر برای باشگاه‌های کوچک حضور در لیگ قهرمانان ارزش دارد.

*سوپرلیگ حتی پا را فراتر از ورزش گذاشت و باعث شد تا سیاسیون و اقتصاددانان نیز در این خصوص صحبت کنند. بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز این اقدام  را ضد فوتبال دانستند و علیه آن اعتراض کردند.

*آنجلا رینر، رئیس حذب کارگر انگلیس نوشت: فوتبال یک ورزشی برای اجتماع و طرفداران است نه برای مشتری‌ها و سابسکرایب کنندگان. این ورزش، تاریخ و شکوه دارد. سوپرلیگ فوتبال نیست. یک حرص و طمع مفسدانه است.

*فیل مک‌نالتی، خبرنگار بی‌بی سی نوشت: طرفداران در خصوص این اتفاق چه فکر خواهند کرد؟

*جیمز ملویل، خبرنگار بریتانیایی در خصوص اقدام بایرن مونیخ نوشت: کلاهم از سر بر می‌دارم برای کاری که مونیخ و دورتموند انجام دادند. آنها به طرفداران متعلق شدند پیش از طمع و حرص.

*مارک بوسنیچ، گزارشگر فوتبال دیلی از استرالیا اظهار داشت: من شوکه نشدم زیرا می‌دانستم این رفتارها بازخواهد گشت. برای زمانی این تصمیم‌ها ساکت شده بود.

سوپرلیگ اروپا؛قتل فوتبال به ضرب پول

*میگل دلانی، خبرنگار ایندیپندنت نوشت: لحظه‌ای مهم در تاریخ فوتبال، اتحاد در فوتبال نابود شد و ما یک جدایی بزرگ در این ورزش دیدیم. این فوتبالی است که مدت‌ها از آن فاصله گرفته بودیم.

*دیلی میل با انتشار صحبت‌هایی از کلوپ نوشت:‌در سال 2019 کلوپ با ایده سوپرلیگ اروپا مخالفت کرد و به آن تاخت. در سال 2021 لیورپول جزو 12 باشگاه قرار گرفت تا در جامی جدید رقابت کند. مشخصاً او خوشحال نیست.

*لیام کانینگ نوشت: چقدر بزدل هستید باشگاه‌هایی که در سوپرلیگ اروپا هستید و هنوز یک خبر در خصوص آن منتشر نکردید.

*سایت فوتبال طرفداری آرسنال نیز با انتشار مصاحبه‌ای از ونگر در سال 2020 نوشت: ونگر گفته بود که اگر باشگاه‌های انگلیسی با هم توافق کنند سوپرلیگ تشکیل خواهد شد.

*اولیور کای نیز البته نوشت: این ایده بسیار خوب است و به فوتبال کمک خواهد کرد.البته گزارش خبرنگار روزنامه استاندارد با واکنش کاربران مواجه شد و آنها این مورد را قبول نکردند.

*بسیاری از کاربران نیز با این موضوع شوخی کردند و از حضور تاتنهام در این رقابت نوشتند. کاربری نوشت که باید جریمه بیشتری برای تاتنهام در نظر گرفته شود زیرا اصلا حضور او در این رقابت یک اتفاق ابلهانه است. 

سوپرلیگ اروپا؛قتل فوتبال به ضرب پول

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: