پایگاه خبری خانه فوتبال:

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: همین حالا به لیست مسافران ما در گوا هند نگاه کنید؛ اردوی ما با حضور تنها 42 نفر تشکیل شده که فقط 21 بازیکن به همراه 20 نفر شامل کادرفنی، سرپرستی، رسانه‌ای، ماساژور، تدارکات و یک عکاس در آن حضور دارند.
به گزارش خبرگزاری فارس، اردوی سرخپوشان ایران در شهر گوا هند ادامه دارد اما هنوز جعفر سمیعی مدیرعامل باشگاه در تهران به سر می‌برد تا امور اداری و اجرایی را مدیریت کند. سمیعی در تازه‌ترین صحبت‌های خود از تلاش‌های هیئت مدیره برای حل مشکلات تیم و باشگاه پرسپولیس ایران پرده برداشت. آخرین حرف‌های مدیرعامل باشگاه پرسپولیس را بخوانید:

افتخارمان، غیرت مربیان و بازیکنان است

سمیعی در ابتدا با اشاره به کسب دو پیروزی توسط سرخپوشان در دو دیدار ابتدایی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2021 مقابل الوحده امارات و الریان قطر گفت: «بابت این افتخارات به بازیکنان، مربیان، اعضای تیم و باشگاه و همچنین هواداران تبریک می‌گویم. از هر نظر، شایستگی کسب دو برد را داشتیم و چه بسا اگر شانس همراهی‌مان می‌کرد نتایج جذاب‌تری رقم می‌خورد. با این حال همه پرسپولیسی‌ها از نتایج به دست آمده راضی و خشنود هستند. حالا دیگر به این باور رسیده‌ایم که افتخار همه ما، غیرت بازیکنان و مربیان است.»

با اردوی تیم در ارتباطم

نایب رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس ایران ادامه داد: «در هر روز، بارها با مسئولان باشگاه در گوا تماس می‌گیرم و از همه اتفاقات در اردو خبر دارم. علیرغم اینکه در تهران مشغول پیش بردن کارهای دیگری هستم اما هرگز مسائل مربوط به اردوی تیم را رها نکرده‌ام. گاهی بیش از 10 تا 15 تماس با اعضای تیم به خصوص ابراهیم شکوری که نماینده تیم مدیریتی در اردو است، برقرار می‌کنم. این ارتباط باعث می‌شود از شرایط اردو باخبر باشم.»

مشکلات میزبانی ادامه دارد

وی اظهار داشت: «متاسفانه یکسری مشکلات از اولین روز حضور تیم در شهر گوا هند به وجود آمد که همچنان ادامه دارد اما مسائلی مثل تغذیه، استفاده از استخر، کیفیت اتاق‌ها و هتل و... خوب است. در بحث حمل و نقل یا استادیوم و محل تمرین چاره‌ای نداریم چون ظرفیت شهر گوا بیش از این نیست. همان طور که می‌دانید مربیان دو تیم دیگر یعنی الریان قطر و الوحده امارات هم به این مسائل اعتراض کرده‌اند و ما هم صدای اعتراض خود را به گوش مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا و باقی ارگان‌های تصمیم‌ساز رسانده‌ایم. البته این وضعیت هیچ ارتباطی به مردم هند ندارد و آنها میزبانی خوب و رفتار مهربانانه‌ای با اعضای تیم و باشگاه دارند. قبل از هر بازی، تعداد زیادی از کارمندان و کارکنان هتل محل اقامت پرسپولیس مقابل در خروجی جمع می‌شوند تا تیم‌مان را تشویق کنند که این هم از لطف و محبت‌شان است.»

گوا سورپرایز لیگ قهرمانان بود

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: «قبل از شروع مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، پیش‌بینی صدرنشینی پرسپولیس با وجود کادرفنی و بازیکنان قدرتمندی که داریم، کار سختی نبود اما به عقیده من، تیم فوتبال گوا هند سورپرایز این فصل لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌رود. با اینکه فوتبال هند در سطح قاره هنوز نتوانسته به عنوان تیمی قدرتمند عرض‌اندام کند اما گوا موفق شده از دو حریف نسبتا قدرتمند و متمول مثل الوحده و الریان دو امتیاز بگیرد و در رده دوم جدول بایستد. این موضوع مشخص می‌کند با تیم سرسختی بازی داریم اما به نقش‌آفرینی بازیکنان و تفکرات کادرفنی ایمان داریم و انشالله دو برد پیاپی دیگر هم کسب خواهیم کرد.»

از دغدغه بازیکنان و مربیان باخبرم

سمیعی خاطرنشان کرد: «من در تهران مانده‌ام تا مشکلات تیم را مرتفع کنم. از زمانی که وارد باشگاه شدم، تمام تلاشم را به کار بستم تا رابطه خوب و صمیمانه‌ای بین تیم و باشگاه برقرار کنم و مشکلاتی که قبل از حضورم وجود داشت، مرتفع شود. حالا مدیریت باشگاه مورد وثوق هواداران قرار گرفته و طرفداران پرسپولیس می‌دانند ما حتی یک روز را برای حل مشکلات تیم از دست نداده‌ایم. از دغدغه بازیکنان و مربیان در اردوی هند باخبر هستم و می‌دانم آنها صبوری به خرج می‌دهند ولی پرسپولیس از گذشته، مشکلاتی داشته که نمی‌توان در یک چشم برهم زدن همه این مسائل را حل کرد. ما باید با منطق و کار فراوان برای حل مشکلات قدم برداریم.»

نیازمند کمک ارگان‌ها هستیم

نایب رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس همچنین گفت: «در بخش مدیریت و به خصوص در جلسات هیئت مدیره، همه جوانب ممکن برای حل مشکلات مالی مورد بحث قرار می‌گیرد اما منابع درآمدزایی ما بسیار محدود شده و مشکلات و بدهی‌هایی که از گذشته باقی مانده، بار سنگینی را روی دوش باشگاه گذاشته است. من هرگز به دنبال تخریب مدیران پیشین باشگاه پرسپولیس نبودم و حالا هم نمی‌خواهم بهانه‌ای بیاورم ولی برای حل یکسری از این مشکلات، نیازمند کمک همه ارگان‌ها هستیم. برخی باشگاه‌ها به نام «باشگاه خصوصی» مشغول ارتزاق از منابع دولتی هستند و ما هم می‌خواهیم بخشی از این منابع را در اختیار بگیریم.

اهالی فوتبال می‌دانند تیمی که ساخته‌ایم، توانایی بازگشت به فینال لیگ قهرمانان آسیا را داراست ولی به شرط آن که حمایت شویم. بدون حمایت‌های جانبی، واقعا کارمان سخت است. در بهمن، اسفند و فروردین ماه، گاهی اوقات جلساتی داشتیم که 8 تا 9 ساعت به طول انجامید. همه اینها برای حل مشکلات پرسپولیس بود اما اتفاق ویژه‌ای رخ نمی‌دهد و این موضوع باعث رنجش ماست.»

خلوت‌ترین اردوی ممکن را داریم

سمیعی ادامه داد: «همین حالا به لیست مسافران ما در گوا هند نگاه کنید؛ اردوی ما با حضور تنها 42 نفر تشکیل شده که فقط 21 بازیکن به همراه 20 نفر شامل کادرفنی، سرپرستی، رسانه‌ای، ماساژور، تدارکات و یک عکاس در آن حضور دارند. واقعا نمی‌دانم اردویی کوچک‌تر از این در گذشته وجود داشته یا نه. تعداد ماساژور و تدارکات زحمتکش تیم‌مان حتی نسبت به سفرهای داخلی هم کمتر است. هزینه‌های کمرشکنی هم داشتیم. رقمی بسیار سنگین برای هتل، پرواز و ترانسفرینگ پرداخت کردیم آن هم در شرایطی که با بحران مالی شدیدی دست و پنجه نرم می‌کنیم. قناعت و تحمل زیادی داشتیم که بابت آن باید از اعضای تیم تشکر و تقدیر کنم ولی ادامه این مسیر برای‌ همه ما دشوار است و به همین علت می‌گویم نیاز به دریافت کمک داریم.»

امیدواری هدیه‌ای از سوی خداوند است

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس ایران در نهایت تصریح کرد: «با همه مشکلات موجود، قرار نیست پا پس بکشیم و به راه‌مان ادامه می‌دهیم. من معتقدم امیدواری، هدیه‌ای از سوی خداوند در نهاد بشر است و تا وقتی این هدیه را در اختیار داریم، با شور و شوق بیشتر برای خدمت به پرسپولیس تلاش می‌کنیم. خداوند را هزاران بار شکر می‎‌کنم که در مقابل هجمه‌ها و شایعاتی که وجود دارند، مورد حمایت هواداران قرار گرفته‌ایم و آنها می‌دانند مدیریت باشگاه تلاش می‌کند و نسبت به مشکلات تیم، بی‌تفاوت نیست. امیدوارم هرچه زودتر پاداش صبر و تحملی که داریم را دریافت کنیم و با کمک مسئولان امر، روزهای بهتری را بسازیم.» 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: