پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

استقلالی که این روزها در لیگ قهرمانان آسیا می بینیم متفاوت است. تیمی که تا همین چند ماه پیش برای پیروزی  مقابل تیم های قعرنشین لیگ برتر به دردسر می افتد، حالا تبدیل به تیمی ترسناک در غرب آسیا شده و رقبا از رویارویی با آن هراس دارند.

فرهاد مجیدی در شرایطی برای سومین بار به استقلال برگشت که این تیم در رده سوم لیگ قرار داشت اما به قدری برتری هایش مقابل رقبا شکننده بود که هواداران استقلال هم صدا خواستار ایجاد تغییر در کادر فنی بودند. مجیدی در شرایطی سرمربیگری استقلال را پذیرفت که شاید بتوان گفت در روزهای پیش از بازگشت او، فقط رشید مظاهری ستاره استقلال بود و همه بازیکنان تاثیرگذار این تیم به فوتبالیست های کاملا معمولی و کم اثر تبدیل شده بودند.

از همان بازی اول با فولاد که مجیدی هدایت استقلال را برعهده گرفت، رگه هایی از تحول در بازی این تیم دیده شد. استقلال رفته به رفته در لیگ بازی های بهتری ارایه داد و با اینکه قبل از حضور در لیگ قهرمانان آسیا مقابل پیکان متوقف شد اما مشخص بود که روند تیم رو به بهبود است و می توان به این استقلال در آسیا امیدوار بود.

مجیدی توانست با ایجاد تغییرات مثبت در استقلال و افزایش روحیه بازیکنان، انگیزه و اعتماد به نفس را به شاگردانش برگرداند. رابطه خوب فرهاد با بازیکنان و ویژگی کاریزماتیک بودن او کمک زیادی به استقلال و بازیکنانش کرده و به کلی شرایط تیم را تغییر داده است.

نکته مهم درباره شرایط این روزهای استقلال، متحول شدن بازیکنان این تیم است. بازیکنانی که برخی از آنها تا پیش از این هرگز نتوانسته بودند یک نمایش خوب از خود به جا بگذارند ولی حالا در بازی های دشوار و حساس لیگ قهرمانان آسیا می درخشند و استقلال را پیش می برند.

نفراتی مثل فرشید اسماعیلی، محمد نادری، آرش رضاوند، سیاوش یزدانی، مسعود ریگی، هرویه میلیچ، شیخ دیاباته و حتی مهدی قایدی این روزها ستاره های استقلال هستند درحالی که تا پیش از این نمایش های ناامید کننده ای از آنها با پیراهن استقلال دیده بودیم ولی حضور فرهاد مجیدی و دستیارانش در استقلال باعث متحول و احیا شدن این بازیکنان شده و حالا هرکدام از آنها در قامت یک ستاره سرنوشت بازی را به سود پسران آبی رقم می زنند.

محمد نادری:

محمد نادری بازیکنی که با سروصدای زیاد استقلالی شد اما در طول یک نیم فصل نتوانست عملکرد خوبی از خود به جای بگذارد. نادری در حالی در 2 دیدار اخیر مقابل الاهلی و الشرطه برای استقلال گلزنی کرده که تا پیش از این و در مسابقات لیگ برتر بسیار ناامید کننده ظاهر شد و هواداران استقلال هم هرگز از خرید او راضی نبودند اما حالا در استقلالِ فرهاد مجیدی او یک ستاره است و با نفوذ های بی نظیر خودش مثمرثمر ظاهر شده است.

نادری بعد از آنکه در مصاف با الاهلی عربستان نیز روی همین نفوذ های بی نقص یکبار تیر دروازه حریف را به لرزه در آورد و یکبار هم موفق به گلزنی شد، در بازی بامداد دوشنبه مقابل الشرطه نیز برای تیمش گل زد. نادری روی فرار مهدی قایدی و حرکت فوق العاده این ستاره خط حمله وقتی دید او دنبال بازیکنی می گردد تا داخل محوطه جریمه توپ را بسپارد، با سرعت مثال زدنی اش وارد محوطه شد و پاس طلایی قایدی را با یک شوت سرضرب به گل اول استقلال در مصاف با الشرطه تبدیل کرد. درواقع او از حضور فرهاد مجیدی در استقلال بیشترین بهره را برده و کاملا متحول شده است.

فرشید اسماعیلی:

فرشید اسماعیلی یکی دیگر از بازیکنان استقلال که با فرهاد مجیدی احیا شد و حالا در قامت یک ستاره ظاهر شده، فرشید اسماعیلی است. اسماعیلی در روزهایی که هدایت استقلال برعهده محمود فکری بود، شرایط خوبی نداشت و یا نیمکت نشین بود یا مصدوم اما بازگشت فرهاد مجیدی او را هم متحول کرده است. هافبک تکنیکی استقلال در دو مسابقه گذشته آسیایی موفق شده با عملکردی بی نظیر جواب منتقدان خودرا بدهد. اسماعیلی که در مسابقه قبلی تیمش مقابل الاهلی عربستان گل اول تیمش را به ثبت رسانده بود، در بازی بامداد دوشنبه مقابل الشرطه ستاره زمین بود و تاثیرگذاری فوق العاده ای در برد 3 بر صفر تیمش داشت. فرشید اسماعیلی در دقیقه 11 بازی با الشرطه موفق شد روی هوشیاری خود بازیکن حریف را در موقعیتی قرار بدهد تا روی او مرتکب خطا شود. در این صحنه کف استوک حسام کاظم روی ران پای اسماعیلی فرود آمدو باعث شد تا داور رای به اخراج این بازیکن بدهد. با 10 نفره شدن الشرطه کار استقلال راحت تر شد و آبی ها توانستند فشار زیادی را روی دروازه حریف بیاورند. ستاره شماره 8 آبی ها در ادامه روی فرصت طلبی خودش و البته پاس بی نقص آرش رضاوند در موقعیتی خوب گل دوم استقلال را نیز به ثمر رساند. اسماعیلی روی گل سوم استقلال هم تاثیر مستقیم داشت و پاس گل دیاباته را به این مهاجم داد. هافبک تکنیکی استقلال حالا توانسته بار دیگر به روزهای اوج خودش برگردد و توانایی هایش را اثبات کند. بی تردید اسماعیلی با انگیزه و دوندگی ای که در مسابقات استقلال دارد، در آینده نیز می تواند کمک حال تیمش در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا باشد و برای موفقیت آبی ها گام های موثری بردارد.

آرش رضاوند:

آرش رضاوند یکی دیگر از بازیکنان استقلال که کادرفنی جدید استقلال او را هم احیا کرد، آرش رضاوند است. آرش رضاوند که بیشتر او را در کارهای دفاعی دیدیم و یکی از بهترین هافبک‌های درگیر و توپ گیر در فوتبال ایران محسوب می‌شود، مقابل الشرطه نه تنها به وظایف اولیه‌اش که دوئل با هافبک‌های تیم مقابل بر سر تصاحب توپ بود به خوبی عمل کرد، بلکه با چند پاس طلایی نشان داد که می‌توان روی بازی سازی او هم حساب کرد. اوج خلاقیت رضاوند را در دقیقه ۵۵ بازی با الشرطه دیدیم که  با پاس طلایی خود فرشید اسماعیلی را در موقعیت گلزنی قرار داد. رضاوند در بازی مقابل الشرطه ۴ بار روی زمین و یک‌بار روی هوا بر سر تصاحب توپ با بازیکنان تیم مقابل دوئل داشت که در هر ۵ مورد موفق بود. وی همچنین ۴ بار نیز با تکل از حریف توپ‌گیری کرد و ۳ پاس کلیدی هم به همبازیانش داد که یکی از آنها منجر به گل شد. رضاوند در این بازی یک‌ بار هم در موقعیت گلزنی قرار گرفت که ضربه او دیرک دروازه الشرطه را لرزاند.

مهدی قایدی:

مهدی قایدی قایدی که سال گذشته آمار بیشترین پاس گل را در استقلال داشت و زیر نظر فرهاد مجیدی به ستاره ای دوست داشتنی تبدیل شده بود، در لیگ بیستم فاصله زیادی از روزهای ایده آل خود گرفت. قایدی هم مثل بقیه بازیکنان استقلال زیر نظر محمود فکری نتوانست توانایی های خود را به نمایش بگذارد اما با بازگشت فرهاد مجیدی نیمار استقلالی ها دوباره همان مهاجم خطرناک و تاثیرگذار شد. قایدی در دیدار مقابل الاهلی همان قایدی بود که هواداران استقلال دوست دارند در مستطیل سبز ببینند. قایدی در دیدار مقابل الاهلی عربستان با حرکات تکنیکی، نفوذها و ارسال‌های خطرناک در خلق موقعیت موفق بود، دو گل هم در جریان برتری تیمش به ثمر رساند که گل دوم او به زیباترین شکل وارد دروازه سعودی‌ها شد. قایدی در دیدار مقابل الشرطه اگرچه موفق به گلزنی نشد اما با پاس گل زیبایی که به محمد نادری داد باعث شد قفل دروازه تیم عراقی باز شود.

 شیخ دیاباته:

دیاباته اغراق نیست اگر بگوییم خوشحال ترین استقلالی از بازگشت فرهاد مجیدی شیخ دیاباته است. دیاباته در طول نیم فصلی که محمود فکری هدایت استقلال را برعهده داشت روزهای کابوس واری را پشت سر گذراند. او یا مصدوم بود یا روی نیمکت اما شیخ محبوب استقلالی ها با بازگشت فرهاد مجیدی کاملا احیا شد و در 2 بازی اخیر لیگ قهرمانان 2 گل برای استقلال به ثمر رسانده است.

هرویه میلیچ: بازیکنی که به دلیل اختلاف با محمود فکری و دریافت نشدن مطالباتش ایران را ترک کرد اما با بازگشت فرهاد به استقلال بدون دریافت مطالباتش به ایران برگشت. نقشه جدید مجیدی برای بازیکن مورد علاقه اش تغییر پستی بود که مفید از آب درآمد و میلیچ در 2 بازی اخیر برای استقلال به عنوان وینگر راست به میدان رفته و بسیار موثر هم بوده است.

مسعود ریگی: بازیکن موثر و زحمتکشی که در دوران حضور محمود فکری در استقلال به حق خود نرسید و با اینکه اغلب کارشناسان معتقد بودند حضور ریگی کمربند خط میانی استقلال را محکم می کند اما فکری علاقه ای به استفاده از او نداشت. فرهاد مجیدی ولی اعتقاد ویژه ای به ریگی دارد و توانسته این بازیکن را احیا کند. ریگی از بهترین های خط میانی استقلال در 2 بازی اخیر بوده است.

سیاوش یزدانی: مدافع خوش قد و قامت استقلال در نیم فصل اول یا مصدوم بود یا نیمکت نشین و حتی بحث جدایی اش از استقلال هم مطرح شد اما با بازگشت فرهاد مجیدی روزهای خوب برای سیاوش هم شروع شد. او در 2بازی اخیر استقلال در لیگ قهرمانان آسیا نمایش فوق العاده ای داشت و اگر همین روند را ادامه دهد شانس دعوت شدن به تیم ملی را هم خواهد داشت.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: