پایگاه خبری خانه فوتبال:

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با تصمیم AFC از راه یابی به جام جهانی 2021 روسیه بازماند.
به گزارش خبرگزاری فارس، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر داد کمیته اجرایی این سازمان سهمیه بندی قاره برای حضور در جام جهانی فوتبال ساحالی 2021 روسیه را مشخص کرد.
طبق سهمیه بندی  AFC عملکرد 8 تیم برتر آسیا در 3 دور گذشته قهرمانی این قاره را بررسی کرد و در نهایت تصمیم گرفت ژاپن،عمان و امارات از آسیا به جام جهانی 2021 روسیه راه پیدا کنند.
با این خبر شوک بزرگی به تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان وارد شد و ایرانی ها از راه یابی به جام جهانی روسیه بازماندند.

جزئیات این تصمیم عجیب

با تصمیم عجیب کنفدراسیون فوتبال آسیا، عمان به جای تیم ملی فوتبال ساحلی ایران برای حضور در جام جهانی 2021 روسیه انتخاب شد.

 به نقل از سایت فدراسیون فوتبال؛ بعد از اینکه برنامه برگزاری مسابقات مقدماتی جام جهانی فوتسال و فوتبال ساحلی دو بار لغو و به تعویق افتاد، مقرر شد کنفدراسیون فوتبال آسیا با توجه به لغو مسابقات قهرمانی آسیا، راسا درباره انتخاب تیم‌های صعود کننده به جام جهانی تصمیم بگیرد.

بر همین اساس کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی AFC، در خصوص نحوه صعود تیم‌ها به جام جهانی تصمیم گیری کرده و سه شرایط را برای تعیین تیم‌های صعود کننده فوتسال و دو شرایط را برای تیم های صعود کننده فوتبال ساحلی به این شرح برای تصویب در کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا تعیین کرد:

1: پنج تیم برتر از مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا به میزبانی چین تایپه 2018

2: پنج تیم  برتر از رتبه بندی کلی سه دوره از مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا در سال‌های 2014، 2016، و 2018

به علاوه مسابقات پلی آف برای تیم‌های باقی مانده شامل عراق، لبنان، تایلند و ویتنام برگزار تا دو تیم صعود کننده به مسابقات جام جهانی مشخص کنند.بر اساس معیارهای مطروحه صعود تیم‌های فوتسال ایران، ژاپن و ازبکستان به عنوان نمایندگان AFC به جام جهانی فوتسال که قرار است در تاریخ 12 سپتامبر لغایت 3 اکتبر در لیتوانی برگزار شود، قطعی است.

همچنین برای تعیین نمایندگان آسیا برای حضور در جام جهانی فوتبال ساحلی روسیه 2021، کمیته اجرایی AFC پیشنهادات کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی این کنفدراسیون را تایید کرد که مبنای آن سیستم امتیازی با در نظرگیری عملکرد هشت تیم برتر قاره در سه دور قبل مسابقات قهرمانی فوتبال ساحلی می‌باشد که بر این اساس ژاپن، عمان و امارات متحده عربی نمایندگان آسیا در جام جهانی فوتبال ساحلی که از 19 تا 29 آگوست برگزار می‌شوند حضور خواهند بود.

بر اساس این تصمیم حیرت انگیز کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم ملی فوتبال ساحلی ایران رسما از جام جهانی روسیه حذف شد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: