پایگاه خبری خانه فوتبال:

 دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ در مرحله غرب در حالی به پایان رسید که سه نماینده ایران یعنی پرسپولیس، استقلال و فولاد در موقعیت صعود قرار گرفته‌اند و با ادامه این روند جزو ۸ تیمی خواهند بود که در دور حذفی به میدان می‌روند.

نکته مهم این‌که از بین ۲۰ تیم حاضر در مرحله گروهی (پنج گروه چهار تیمی)، ۸ تیم راهی دور حذفی خواهند شد؛ تیم‌های صدرنشین و بهترین تیم‌های دوم. استقلال با شکست مقابل الدحیل به جدول تیم‌های دوم راه یافت و حالا به همراه فولاد خوزستان (از گروه D) و آلمالیق ازبکستان (گروه A) جایگاه بهتری نسبت به دیگر تیم‌ها دارند.

از طرف دیگر باید توجه کرد که برخلاف فصول گذشته، دور حذفی بر اساس قرعه کشی نخواهد بود و همچنین امکان رویارویی تیم‌های اول با تیم‌های دوم گروه بعدی وجود ندارد و ای اف سی از یک جدول جدید و معادلاتی دشوار، برای تعیین چهار مسابقه دور اول حذفی استفاده می‌کند.

الهلال (گروه A)، الشارجه (گروه B)، الدحیل (گروه C)، النصر (گروه D) و پرسپولیس (گروه E) صدرنشینان فعلی هستند که اگر در مرحله برگشت، نتایج به همین شکل پیش بروند، به همراه استقلال ایران، آلمالیق ازبکستان و فولاد ایران تیم‌های مرحله حذفی را تشکیل می‌دهند.

با این حساب، بازی‌های حساس و جالبی در مرحله یک هشتم نهایی رقم خواهد خورد. صدرنشین گروه اول با صدرنشین گروه سوم یعنی الدحیل دیدار می‌کند. میزبان این بازی تیم الدحیل خواهد بود و قطری‌ها فرصت برگزاری بازی و استفاده از امکان میزبانی را خواهند داشت. نکته جالب همین که در لیگ قهرمانان این فصل، تیم های صدرنشین نیز امکان رویارویی با یکدیگر را خواهند داشت.

فولاد خوزستان با یک قرعه مناسب، به مصاف الشارجه امارات می‌رود. این دیدار باید در امارات برگزار شود و فولاد مثل بازی رفت، میهمان خواهد بود. البته باید توجه کرد که شاگردان نکونام سه بازی دشوار را در مرحله برگشت خواهند داشت.

با جداول فعلی، بازی دیگر، تقابل النصر عربستان با آلمالیق ازبکستان خواهد بود. نماینده ازبک که به استقلال تاجیکستان باخته بود، باتوجه به شکست نماینده تاجیک و پیروزی برابر شباب الاهلی، حالا به رتبه دوم صعود کرده و با گل زده بیشتر، در جایگاه بهتر نسبت به الوحده امارات قرار دارد.


ازدواج ناگهانی ساره بیات؛ ساره بیات از همسر خود رونمایی کرد


اما جذاب ترین بدون تردید، تقابل پرسپولیس با استقلال است که برای اولین بار، امکان برگزاری دربی آسیایی را پیش می‌آورد. پرسپولیس در صورتی که صدرنشین گروه خود شود و استقلال نتواند از پس الدحیل بر بیاید، روی کاغذ ۴۰% امکان رویارویی با پرسپولیس را خواهد داشت و باتوجه به نتایج فعلی، در عمل این احتمال بیشتر و بیشتر هم شده است. میزبان این بازی پرسپولیس و در واقع ایران است اما مشخص نیست که ای اف سی در صورت وقوع این اتفاق، چه تصمیمی بگیرد.

البته باید توجه کرد که همین حالا در صورتی که تیمی چون الوحده گل زده بیشتری در دور برگشت داشته باشد، حالا با چنین نتایج مشابهی جواز صعود را خواهد گرفت و با این حساب سه بازی مرحله یک هشتم نهایی تغییر خواهند کرد (به جز دربی تهران که حتی در این صورت هم پای ثابت یک هشتم نهایی است.)

اگر الاهلی، استقلال را غافل‌گیر نکند و شاگردان مجیدی سه روز بعد الدحیل را شکست دهند و البته پرسپولیس با ادامه این روند، صدرنشین گروه خود شود، فوتبال ایران و آسیا اولین دربی پایتخت را در مهم‌ترین تورنمنت باشگاهی تجربه خواهد کرد؛ عجب قرعه ای!

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: