پایگاه خبری خانه فوتبال:

پیروزی مقابل ویتوریا گیمارش، فاصله پورتو با اسپورتینگ صدرنشین را به چهار امتیاز رسانده است. نتایج پرفرازونشیب اسپورتینگ در هفته‌های اخیر، باعث شده پورتو به این تیم نزدیک‌تر شود و بیشتر از قبل، حسرت هفته‌های ابتدایی لیگ را بخورد. هفته‌هایی که سرجیو کونسیسائو با اصرار، به طارمی بازی نمی‌داد و پورتو نتایج ضعیفی می‌گرفت.

اسپورتینگ در همان مقطع، توانست فاصله زیادی با پورتو در صدر جدول ایجاد کند؛ فاصله‌ای که باعث شده در فاصله شش هفته مانده به پایان لیگ، قهرمانی پورتو کمی بعید به نظر برسد. طارمی در شش هفته ابتدایی لیگ، نیمکت‌نشین مطلق بود و در لیگ قهرمانان هم فرصت بازی پیدا نمی‌کرد. کونسیسائو در جواب انتقادات نسبت به این موضوع‌ می‌گفت بهتر از هرکسی صلاح تیمش را می‌داند.

پورتو در این شش بازی، هشت امتیاز از دست داد و حسابی از اسپورتینگ عقب افتاد. هفته هفتم مقابل پورتیموننزه، طارمی باز هم روی نیمکت نشست و گل‌خوردن زودهنگام پورتو باعث شد کونسیسائو در خطر اخراج قرار بگیرد. طارمی همان نیمه اول، جای اوریبه را در ترکیب پورتو گرفت و خودش گل پیروزی تیم را زد. نتیجه‌ای که باعث شد کونسیسائو از خطر نجات پیدا کند و طارمی، به بازیکن فیکس این تیم تبدیل شود.

از آن زمان تا امروز، طارمی فقط یک بازی مقابل توندلا، به خاطر بازی حساس لیگ قهرمانان استراحت کرده است. در همان بازی هم طارمی به‌عنوان بازیکن ذخیره به زمین رفت و گل زد. پس از تبدیل‌شدن طارمی به بازیکن فیکس پورتو، او با زدن و ساختن مجموعا ۲۱ گل در این فصل، یکی از بهترین‌های فوتبال پرتغال بوده است. پورتو هم توانسته در حضور او نتایج درخشانی بگیرد. از بازی با پورتیموننزه که طارمی جای محکمی در تیم کونسیسائو پیدا کرد، تیم او شش بازی پیاپی پیروز شد و هیچ شکستی نداشته و هر دو باخت این تیم، در مقطع نیمکت‌نشینی طارمی رقم خورده است. آنها در هر هفت بازی آخرشان هم پیروز شده‌اند. موضوعی که حسرت پورتو را به خاطر نتایج ضعیف اول فصل، بیشتر می‌کند.

مهدی طارمی از هفته هفتم، تبدیل به مهره کلیدی پورتو شد و در ۲۰ بازی از ۲۲ بازی به‌عنوان بازیکن فیکس به میدان رفت. پورتو در این مقطع، میانگین فوق‌العاده ۲.۵۴ امتیاز از هر بازی را گرفته است. میانگینی که اگر از ابتدای فصل رقم می‌خورد، می‌توانست آنها را صدرنشین لیگ کند. درحال‌حاضر اسپورتینگ با میانگین ۲.۵ امتیاز صدرنشین لیگ محسوب می‌شود. میانگین امتیازات پورتو در شش هفته ابتدایی بدون طارمی، ۱.۶ امتیاز در هر مسابقه بود. اعدادی که کنار هم قراردادنشان، نشان می‌دهد کونسیسائو چه فرصت طلایی‌ای را برای تکرار قهرمانی فصل گذشته از دست داده است. مگر اینکه بتواند در شش هفته باقی‌مانده، فاصله چهار امتیازی را جبران کند و دوباره‌ به جام قهرمانی برسد.

منبع: روزنامه شرق

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: