پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

دراگان اسکوچیچ با اشاره به وضعیت یک سال اخیر با شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: در ابتدا، آرزو می‌کنم تمامی مردم ایران در سلامت کامل باشند. سالی که گذشت برای تمام ما سالی سخت و دشوار بود و امیدوارم با یاری خداوند بتوانیم بر این همه‌گیری در صحت و سلامت فائق بیاییم.

وی ادامه داد: پیش از هر چیز، می‌خواهم در مورد اردوی آخر بگویم. به نظر من، به طور کلی آزمون موفقی را پشت سر گذاشتیم. شاهد جو مثبتی در تیم بودیم و تمام بازیکنان برای کسب نتیجه مطلوب و شاد کردن دل هواداران تیم ملی ایران هم‌قسم و متحد شده بودند. باید از تیم به خاطر حرفه‌ای‌گری‌شان قدردانی کنم. برای تهیه لیست بازیکنان به خاطر مسائل بیماری کرونا، محدودیت‌های سفر از بعضی کشورها و همچنین مصدومیت  مشکلات فراوانی وجود داشت. امیدوارم در طول بازی‌های رسمی شرایطی به مراتب بهتر فراهم شود و بتوانیم از حضور تمام بازیکنان بهره‌مند باشیم تا با تمام قوا و ظرفیت کامل در مقابل رقبا صف‌آرایی کنیم.

«وظیفه دشواری پیش روی ماست؛ هیچ جایی برای اشتباه نیست و ما هم از این مسئله آگاهیم.» سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان این جمله خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی، سعی کرده‌ایم فروتنانه و متواضعانه کار را پیش ببریم و در سکوت، بدون ایجاد جنجال، نهایت تلاش‌مان را به کار ببندیم. از اینکه در اردوی آخر، می‌توانستم اعتماد به نفس و اطمینان خاطر را در بازیکنان و همچنین تمام اعضای تیم ملی احساس کنم، بسیار خوشحالم و شک ندارم که با کمک خدا به تمامی موانع و مشکلات چیره خواهیم شد.

اسکوچیچاسکوچیچ درباره شرایط تیم ملی برای حضور در رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2022 گفت: در یک ماه باقیمانده تا بازی‌های مقدماتی، کادر فنی و من، با دقت و توجهی مضاعف روی تمام بازی‌ها تمرکز خواهیم کرد تا بتوانیم آماده‌ترین و بهترین بازیکنان حال حاضر را انتخاب کنیم. علاوه بر این، عملکرد موفقیت‌آمیز باشگاه‌های ایرانی در مسابقات آسیایی مایه مسرت است؛ چرا که رقابت بین بازیکنان برای پوشیدن لباس تیم ملی را داغ‌تر می‌کند و این خواسته ماست.

وی افزود: آقای عزیزی خادم و تیم محترم‌شان حداکثر تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا از فراهم آمدن شرایط لازم برای موفقیت تیم ملی اطمینان حاصل کنند. مدت زمان زیادی نیست که او بر مسند ریاست فدراسیون تکیه زده و در شروع کار با کوهی از مشکلات مواجه بوده است. من بلندپروازی و جدیت در کار و عزم و انگیزه برای حل مشکلات را در رئیس شاهد بوده‌ام. ضمن اینکه در جریان هستم که مسئولان فدراسیون از هیچ تلاشی برای تهیه واکسن برای اعضای تیم ملی فروگذار نکرده‌اند. مسئله‌ای که بسیار حائز اهمیت است، چرا که احتمال غیبت بازیکنان را به حداقل می‌رساند. به علاوه، موضوع اسکان در یک هتل با امکانات عالی و پروازهای اختصاصی هم مرتفع شده است. در این روزها همه ما در کنار هم در تلاشیم تا هر مسئله دیگری که ممکن است جو حرفه‌ای تیم ملی را مشوش کند، حل‌وفصل کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران تصریح کرد: من به حمایت تمامی مردم ایران از تیم ملی در طول بازی‌های حساس خردادماه خوش‌بینم و عمیقاً باور دارم که اینجا در تیم ملی، همه حد نهایت تلاش‌شان را به‌کار خواهند گرفت تا موجبات شادی مردم ایران را فراهم آورند. همه ما بی‌صبرانه منتظریم تا شاهد صعود ایران به مهم‌ترین رویداد ورزشی در سطح جهان باشیم.

اسکوچیچ گفت: در پایان باید به حق نادیده گرفته شده ایران در میزبانی اشاره کنم. بنده از همان ابتدا مقابل این تصمیم ایستادم. خوشبختانه فدراسیون فوتبال هم در یک تصمیم شجاعانه در حال پیگیری این موضوع در دادگاه عالی ورزش است تا میزبانی به ایران برگردد. به هر حال همه می‌دانیم که چه ماموریت دشواری پیش روی تیم ملی است. با این وجود با تیم یکدستی که در زمین و پیرامون تیم داریم، بسیار امیدوارم با لطف خدا از این مرحله عبور کنیم. واقعا در این مقطع حساس نیاز است که دیگر ارگان‌های کشور هم به کمک تیم ملی و فدراسیون بیایند تا با یک عزم ملی در این شرایط دشوار موفقیت را برای ایران به ارمغان بیاوریم.

منبع:تسنیم 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: