پایگاه خبری خانه فوتبال:

علی لطیفی پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درباره بازی تیم‌های فوتبال استقلال و الدحیل قطر اظهار کرد:

تیم استقلال نسبت به بازی گذشته با الدحیل بازی را محتاط‌تر شروع کرد و بی محابا حمله نمی‌کرد.

وی افزود:فرهاد مجیدی سرمربی استقلال در این بازی از ترکیب دفاعی تری نسبت به بازی قبل استفاده کرد. الدحیل هم نسبت به بازی قبل کم‌تر حمله می‌کرد. در کل ۲ تیم بیشتر بازی محتاطانه را در دستور کارشان قرار داده بودند.

او درباره خط دفاع تیم استقلال بیان کرد:بازیکنان خط دفاعی استقلال اشتباهات انفرادی انجام می‌دهند، اما مشکل اصلی این تیم ساختار دفاع تیمی است که در دوران استراماچونی هم این مشکل وجود داشت و همچنان ادامه دارد.

پیشکسوت استقلال بیان داشت:در دفاع تیمی مهاجمان هم باید در دفاع کردن شرکت کنند. ارسلان مطهری به خوبی وظایف دفاعی خود را اجرا می‌کند، اما ۲ مهاجم دیگر استقلال یعنی مهدی قایدی و شیخ دیاباته کمتر به خط دفاعی کمک می‌کنند. اعضای کادرفنی تیم استقلال باید وظایف دفاعی را به بازیکنان گوشزد کنند.

علی لطیفی درخصوص رفع مشکل دفاع تیمی استقلال گفت:راهکار اصلی کم کردن فاصله بین خطوط تیم استقلال است . فاصله خطوط دفاعی و هافبک بسیار زیاد است و کادرفنی استقلال باید این مشکل را رفع کند.

کارشناس فوتبال کشورمان درباره عملکرد نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد:

در کل هر چهار نماینده کشورمان عملکرد خوبی داشته اند و صعود از گروه شان نیز به عملکرد خودشان وابسته است. هر چهار تیم ایرانی از مربیان جوانی در راس کادرفنی خود استفاده کرده اند.

وی افزود:مربیان جوان دارای انگیزه بالایی هستند و برای یادگیری بیشتر تلاش می‌کنند، اما مربیان مسن، کمتر به دنبال یادگیری هستند. خوشبختانه نسبت به سال‌های گذشته که فقط تعداد محدودی مربیان در تیم‌های فوتبال کشورمان فعالیت می‌کردند و بین تیم‌ها جابه جا می‌شدند، با ورود مربیان جوان حضور این افراد کم رنگ‌تر شده است.

پیشکسوت تیم استقلال خاطرنشان کرد:فوتبال کشورمان با توجه به وجود استعداد‌های بالا، رشد قابل توجهی نداشته است و باید با بها دادن به افراد با سطح فنی بالا و مدیران کار بلد، سطح فوتبال‌مان را بالا ببریم تا در رقابت‌های بین المللی موفقیت های بیشتری کسب کنیم.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: