پایگاه خبری خانه فوتبال:

آرش افشین حالا مدتی می‌شود که توانسته از کمند مصدومیت‌ها، حرف و حدیث‌ها و بدشانسی‌هایی که در مسیر او قرار داشت، فرار کند. او با پیراهن شهرداری آستارا در ۳۱ سالگی بار دیگر یادآور روزهای خوبش در فولادخوزستان شد و با جدایی در میانه راه حالا در خیبرخرم آباد هم به درخشش خود ادامه می‌دهد.

با این ملی پوش سابق فوتبال ایران گفتگویی انجام داده ایم که در ادامه می‌خوانید.

در دیدار با ملوان یکبار دیگر نقش پررنگی در موفقیت تیمت داشتی و روی گل اول تاثیرگذاشتی. در مورد این مسابقه و شرایط خودت صحبت کن.

افشین-بدنی و روحی شرایط خیلی خوبی دارم . تمام عشق، انرژی و تمرکزم روی فوتبال است و با آرامش کارم را می‌کنم.خدا هم لطف کرده و کمکش باعث این روزهای خوب است.ضمن اینکه من خودم لرزبانم و بازی در اینجا و لطف تماشاگران خیبر انرژی خیلی خیلی مضاعفی به من داده . 

اول فصل با تیم نساجی مازندران تمرین کردی و به نظر می‌آمد که در این تیم خواهی بود ولی به نتیجه نرسید. چه اتفاقاتی رخ داد که در مازندران ماندنی نشدی؟

نساجی تیم پرهواداری است و من برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنم.اول فصل بین من و آنها اتفاقاتی افتاد که هیچ توجیهی برای من ندارد.اول من را خواستند بعد گفتند برو.فکر کنم اخلاقی و انسانی نبود.البته شاید هم به تفکر مربی تیم نمی‌خوردم یا بازیکن خوبی نبودم.هرچه که بود روزهای سختی برای من ایجاد کرد. 

الان با عبدالله ویسی کار می‌کنی که یک مربی باتجربه است 

در مورد عبدالله ویسی هم باید بگویم که همشهری و هم زبان من است و واقعا از کار کردن با ایشان لذت می‌برم. نکته ای که در مورد آقای ویسی وجود دارد این است که فوتبال را سخت نمی‌کنند و خیلی ساده فوتبال بازی می‌کنند. این یک برگ برنده خیلی بزرگ است و واقعا کار کردن با ایشان خیلی خوب است و خیلی چیزها به ما اضافه می‌کند. خوشحالم که با ایشان کار می‌کنم. 

زوج تو عارف رستمی‌هم درخشش خیلی خوبی داشته . 

من کنار مهاجمان خوب و بزرگی کار کرده ام. عارف هم واقعا بازیکن خوب و با کیفیتی است. عارف اگر قدر خودش را بداند، فوق العاده می‌تواند بیشتر پیشرفت کند. فوق العاده پرتلاش است. نکته دیگر در مورد عارف اینکه ۹ گل زده و من و تمام بچه‌ها به او کمک خواهیم کرد تا عنوان آقای گلی را بگیرد. امیدوارم به این گل‌ها یا آقای گلی اکتفا نکند و فکرش خیلی جلوتر و بزرگتر باشد. البته از این موضوع مهم تر تیم خیبر است و امیدوارم اول از همه تیم موفق باشد. ما به غیر از عارف، ما فرزاد محمدی را هم داریم که پس خوب و بسیار مودبی است. به نظرم هر تیمی‌نیاز دارد که یک فرزاد محمدی در جمع بازیکنانش داشته باشد.

خیبرخرم آباد در ۴ بازی پیاپی به پیروزی دست یافته است. به نظرت شانس صعود دارید؟

الان شرایط خیلی خوبی داریم. نیم فصل دوم را خیلی خوب و عالی شروع کردیم و ادامه داده ایم. همه با هم هستیم. تیمی‌هستیم که از نظر اخلاقی فوق العاده ایم. بازیکنان بزرگ خوبی داریم و همینطور جوان‌های مستعد که در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. هواداران بسیار خوبی هم داریم که همواره تیم را حمایت می‌کنند. امیدوارم این روند را مدیریت، بازیکنان و کادر فنی با هم ادامه بدهیم و پشت هم باشیم تا با موفقیت فصل را به پایان برسانیم.

در انزلی شرایط خوبی داشتی و بازهم در این شهر عملکرد خوبی داشتی. وقتی به انزلی برگشتی و زمین تختی و سکوهایش را دیدی، چه چیزهایی به ذهنت آمد؟ 

من هفت یا هشت هفت بیشتر نتوانستم برای ملوان بازی کنم. در تمرین مصدوم شدم و تا آخر فصل نتوانستم بازی کنم. واقعا اما در همان هفت هفته ای که بودم، یکی از بهترین فصل‌های بازی ام بود. واقعا با جان و دل بازی کردم و هر چه داشتم در زمین می‌گذاشتم. وقتی به زمین رفتم، خاطرات آن زمان برایم زنده شد؛ امیدوارم ملوان به روزهای خوبش بازگردد.

آقای افشین شما بازیکنی بودید که سابقه حضور در تیم ملی هم دارید اما به هر حال یا به هر دلیل پایین تر از سطح انتظاری که از خود دارید، به فوتبال ادامه می‌دهید. در این مورد توضیح می‌دهید.

افشین- به هر حال من شاید کمی‌زودتر از حدی که حتی خودم انتظار داشتم، به تیم ملی رسیدم و در اولین بازی ملی هم گل زدم. خودم فکر می‌کردم آینده درخشانی در فوتبال ایران داشته باشم. راستش در آن اوقات هم همه چیز به نظرم درست می‌آمد و هر کاری انجام می‌دادم از نظر خودم بهترین بود. اما حالا که با تجربه تر شده ام، می‌توانم مسیری که از آن عبور کرده ام را تحلیل کنم و ببینم کجاها بدشانسی و کجاها تصمیمات اشتباه خودم مسیرم را عوض کرده. راستش همیشه این افسوس را دارم که به اندازه پتانسیلی که داشتم موفق نشدم، اما به هر حال خوشحالم از اینکه اسم خوبی از من در ذهن مردم باقی مانده است. به هر حال در فوتبال هم مثل زندگی کردن شما ممکن است اشتباه کنید و یک اشتباه کوچک هم ممکن است آدم را از هدفی که دارد، بسیار بسیار دور کند. به همین دلیل هم هست که در هر نسلی کمتر از ۱۰ نفر فوق ستاره می‌شوند و بقیه آدم‌های معمولی. البته هر کسی در ذهن خودش آن لحظات خوب فوتبالی اش را مرور می‌کند و شاید برای خانواده اش و نزدیکانش و البته خودش فوق ستاره باشد. برای من به عنوان یک فوتبالیست جایی که در آن قرار گرفته ام هم جای شکر دارد، چون وقتی به این دو سه سال آخر فکر می‌کنم، احساسم این است که از یک سیاهچاله بیرون آمده ام وحالا خوشحالم دوباره شبیه کسی بازی می‌کنم که از من انتظار می‌رود. همان آرش افشینی که به نظر خودش باید سر از فوتبال اروپا درمی‌آورد. اگر می‌شد دوبار زندگی کنیم، حتما وضعیت امروز من هم فرق می‌کرد، اما خب امیدوارم از اینجا به بعدش همانطور پیش برود که فکر می‌کند.

به خاطر همین سمت مدلینگ رفته بودی؟

با مدلینگ پدر من را در این فوتبال در آوردند، درحالیکه چیز خاصی نبود. آن یک چیز خیلی جنبی کنار فوتبالم بود اما بعدا شنیدم مربی‌ها تا اسم من می‌آمد می‌گفتند آرش افشین که مدل شده ... این هم خاصیت فوتبال ماست.خدا نکند یک برچسب به آدم بخورد . به‌هرحال امیدوارم امروز به همه آنها اثبات شده باشد که درباره من اشتباه می‌کردند. البته من هم هنوز کاری نکردم که بخواهم پزش را بدهم . انشالله با این بچه‌ها آخر فصل به هدفمان برسیم بعدش بیشتر حرف می‌زنیم.

منبع: ورزش۳

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: