پایگاه خبری خانه فوتبال:

به نظر می‌رسد فهد بن نافل رئیس باشگاه الهلال از رزومه و سوابق خوزه مورایس سرمربی پرتغالی مطلع نبوده که او را به عنوان سرمربی جدید تیم انتخاب کرده است.

دردسرهای دوران مربیگری میکالی برزیلی موجب شد الهلال برای برکناری این مربی و انتخاب مورایس تردید نکند تا این مربی جدید پرتغالی در اولین فرصت وارد ریاض شود. بخش قابل توجهی از هواداران الهلال چیز زیادی از مورایس نمی‌دانند غیر از اینکه در رئال مادرید، چلسی و اینترمیلان دستیار مورینیو بوده است اما این مربی پرتغالی اگر طبق همان روال سابق خودش کار کند نمی‌تواند به موفقیت الهلال در لیگ قهرمانان آسیا کمک کند.

مورایس در باشگاه الترجی قهرمان تونس برای نخستین بار حضور در مسابقات قاره‌ای را تجربه کرد و در تیمی که همواره به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آفریقا شناخته می‌شود ناکام ماند و در مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل المریخ سودان حذف شد، نتیجه‌ای دور از انتظار و شگفت‌انگیز.

او همچنین به عنوان سرمربی چونبوک کره‌جنوبی انتخاب شد، تیمی که قدرت اول فوتبال کره محسوب می‌شد و با حضور مورایس امیدوار بودند بتوانند به قهرمانی آسیا دست یابند اما این اتفاق هرگز رخ نداد. در دو فصل چونبوک به شکل مفتضحانه از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد به طوری که رسانه‌های کره‌ای ناکامی در مسابقات آسیایی را عامل برکناری مورایس عنوان کردند. حال سؤال این است که آیا مورایس می‌تواند از طلسم ناکامی‌های قاره‌ای به همراه الهلال رها شود یا با حضور او این الهلال است که گرفتار این طلسم خواهد شد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: