پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

 

 

ابراهیم شکوری سخنگوی باشگاه پرسپولیس که به عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال نیز پیش‌تر مشغول به کار بود، در برنامه شب‌های فوتبالی حضور یافت و در خصوص عدم میزبانی نمایندگان ایران صحبت کرد:

 * بحث میزبانی، سیاسی است

در رابطه با دیپلماسی ورزشی، باتوجه به بررسی‌های ما در باشگاه پرسپولیس، مشکل اساسی بحث زیرساخت و بحث سیاسی است. ما باید بحث میزبانی را به دو بخش داخلی و بین المللی تقسیم کنیم. در بخش داخلی باید به این سمت برویم که زیرساخت‌های مدنظر ای اف سی هست و الزامات و قوانین ای اف سی را تامین کنیم تا بهانه دست کسی ندهیم. بحث استادیوم، ترانسفر، فرودگاه و ویزا وجود دارد که بسیار اهمیت دارد. فکر کنم ما در بحث داخلی یک مقدار مشکل داریم.

* دوستان در بحث هند زحمت زیادی کشیدند اما…

در بحث بین المللی هم چیزی که فیفا و ای اف سی قبول می‌کنند، این است که تمام امور از طریق فدراسیون انجام شود. باید در این زمینه بیشتر کار کنیم و از نیروهایی استفاده کنیم که با دیپلماسی ورزشی آشنا هستند. دوستان ما در فدراسیون در بحث هند خیلی زحمت کشیدند اما می‌طلبد که تخصصی‌تر به آن نگاه شود. فکر کنم عدم میزبانی ایران، حتی فراتر از فدراسیون فوتبال ماست.

* این یک زنگ خطر بزرگ است

بحث در حال حاضر سیاسی است و من فکر می‌کنم باتوجه به این که خودم عضو کمیته ای اف سی هستم، با این رویه وضعیت ما سخت‌تر هم خواهد شد. باتوجه به اتفاقاتی که در منطقه می‌افتد، اسرائیل یک تفاهم‌نامه‌ای در حضور اینفانتینیو با امارات امضا کرده که این یک زنگ خطر بسیار بزرگ برای ماست. نه تنها میزبانی، اگر ما از الان به فکر نباشیم، مطمئن باشید ما در آینده با چالش‌های بزرگی روبرو خواهیم شد.

* فدراسیون هند به صورت مستقیم با ما در ارتباط نیست

ای اف سی فقط فدراسیون فوتبال را می‌شناسد و مکاتبات حتما باید از طریق فدراسیون انجام شود. ما تمام مکاتبات با ای اف سی و فدراسیون فوتبال هند را از طریق امور بین الملل فدراسیون خودمان انجام دادیم. فدراسیون هند به صورت مستقیم نامه ها و ایمیل های ما را پاسخگو نبود. دوستان ما در فدراسیون تلاش ما را کردند اما شاید ظرفیت فدراسیون ما در همین حد است. ما باید از نیروهای متخصص‌تری در این امور استفاده کنیم.

* اسرائیل و ورود بانوان چالش‌های اساسی فوتبال ما هستند

ما بحث‌هایی در داخل کشور خودمان داریم. برای مثال شهر گوآ که یک شهر توریستی بود، ما با هیچ ترافیکی روبرو نبودیم و هتل خوبی برایمان در نظر گرفته بودند. اما در بحث زیرساخت‌ها آن‌ها هم مشکل داشتند و همچنین زمین تمرین. اما ای اف سی به دنبال توسعه فوتبال در سطح قاره آسیاست و در حال کمک به کشورهای ضعیف است. ما اگر می‌خواهیم در آینده با مشکل روبرو نشویم، باید از امروز به فکر باشیم. چند چالش اساسی داریم که از جمله آن اسرائیل است و فکر می‌کنم حتما باید یک کارگروهی تشکیل شود و مطمئن باشید این اقدام اسرائیل برای تفاهم نامه، بی دلیل نیست. بحث بعدی، مشکل ورود بانوان است که بعد از کرونا وجود خواهد داشت.

منبع:پارس فوتبال 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: