پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

همه آنچه که از اسفندماه گذشته تا امروز و با تندی طرفداران پرسپولیس نسبت به کاپیتان تیم ملی و سپاهان رفته، دیدار فردای سپاهان و پرسپولیس را برای شب‌های درخشان طلایی پوشان تبدیل به مسابقه ویژه‌ای می کند؛ بازیکنی که در اولین حضورش با پیراهن سپاهان بعد از جدایی از تراکتور، با یک پاس گل و پیروزی مقابل تراکتور بازگشتش به اصفهان را جشن گرفت.

حاج صفی سپس در مسابقه بعدی و اینبار مقابل سایپا در دقیقه ۲ مسابقه روی یک ارسال کرنر دومین پاس گل را هم به هم تیمی‌ها داد.

پس از یک تساوی مقابل نفت مسجد سلیمان که با از دست رفتن صدر همراه شد، سپاهان در شرایطی به مازندران رفت که احتیاج مبرم به کسب سه امتیاز داشت و در این مسابقه این احسان حاج صفی بود که با یکی از همان شوت‌های غافلگیرکننده و استثنایی خود گره بازی را باز کرد و شاگردان محرم توانستند سه امتیاز را با درخشش کاپیتان تازه وارد تیم ملی به تیمشان جشن بگیرند و به صدر بازگردند.

احسان با این کارنامه و در شرایطی که در دیدار فروردین ماه تیم ملی مقابل سوریه به عنوان کاپیتان تیم ملی به میدان رفت، قصد دارد آمادگی و تاثیر خود را در حساس‌ترین مسابقه فوتبال ایران پس از دربی به رخ بکشد.

حاج‌ صفی دوباره علیه پرسپولیسی‌ها برگه پر می‌کند؟بازی مقابل پرسپولیس ۱۴ ماه بعد از اتفاقات عجیب و غریب ورزشگاه نقش جهان در فصل گذشته که به نوعی سرنوشت قهرمانی لیگ را هم رقم زد، یک دیدار بسیار ویژه و پراهمیت برای هر دو تیم و به خصوص سمت اصفهانی ماجراست که با جان گرفتن در رقابت های این فصل با سرمربیگری محرم نویدکیا قصد دارند نشان بدهند که شنل قهرمانی باید به پشت گردن آنها وصل شود و دیگر زمان فرو افتادن پرسپولیس از تختی است که ۴ سال روی آن نشسته و با هیچ فشاری حاضر به ترک آن نیست.

از آخرین برد سپاهان در اصفهان حدود ۶ سال می‌گذرد؛ جایی که شاگردان حسین فرکی پرسپولیسِ برانکو را با باخت ۴ بر ۲ به تهران بدرقه کردند. احسان در آن بازی گل اول بازی را خودش به زیبایی به ثمر رساند و گل سوم هم روی پنالتی ای که او گرفته بود، ثبت شد. او که طی این مدت ۲ بار دیگر نیز با پیراهن سپاهان درلیگ شانزدهم به مصاف پرسپولیس رفته و شکست خورده، حالا امیدوار است پس از ۶ سال با حضورش رکورد نبردن های پرسپولیس در اصفهان تمام شود.

اما احسان حاج صفی یک مهره کلیدی و ویژه است؛ بازیکنی که اولین درخشش ویژه او در فوتبال ایران به همین بازی پرسپولیس و در آخرین مسابقه لیگ برتر در لیگ هفتم بازمی گردد که سپاهانی ها با گل او در آستانه قهرمانی بودند، که سپهر حیدری با گل اعجاب انگیز دقیقه ۷+۹۰ همه چیز را تغییر داد.

حاج صفی که به همراه محرم نویدکیا دو تن از شاخص ترین بازیکنان تاریخ فوتبال اصفهان به شمار می آید، پس از این ناکامی در معیت زردها ۴ قهرمانی را تجربه کرده و حالا می خواهد به رکورد محرم نویدکیا سرمربی تیم برسد؛ جام پنجم و افتخاری که آن را در تراکتور با وجود سرمایه گذاری مالک آن باشگاه تجربه نکرد.

 در مورد حاج صفی خوب است بدانید که او از کودکی در فضایی رشد کرده که روی پرسپولیس حساسیت ویژه‌ای دارد. او هرگز در آرزوی پیوستن به این تیم نبوده و اغلب در جبهه مخالف این تیم قرار داشته است و اتفاقات مربوط به انتخابات فدراسیون و واکنش هواداران سرخ به رای او به این فضا دامن زده و او به همین دلیل با تمام توش و توان در این مسابقه حاضر خواهد بود؛ با پستی در میانه میدان و در شرایطی که احتمالا محمد کریمی و سروش رفیعی باید او را در این جنگ ۹۰ دقیقه ای با هافبک های پرسپولیس یاریگر باشند.

آخرین قهرمانی سپاهان در لیگ برتر نیز به دوره چهاردهم مسابقات بازمی گردد؛ جایی که پس از تساوی تراکتور و نفت در هفته پایانی، این طلایی پوشان اصفهانی بودند که در حضور بازیکنان بزرگی نظیر محرم نویدکیا و احسان حاج صفی برای پنجمین مرتبه جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر بردند.

جالب اینکه در نقطه مقابل امید اصلی پرسپولیس هم به مهدی ترابی است. دوست صمیمی حاج صفی و بازیکنی که کاپیتان فعلی تیم ملی او را همیشه لایق حضور در جمع ملی پوشان دانسته است. بیراه نیست که فکر کنید نتیجه بازی به دست یکی از این دو رقم خواهد خورد و البته فشار درخشش روی احسان بیشتر است. پسر خوب زاده کاشان که در اغلب سال های حضورش در فوتبال ایران یک جام را بالا برده است و شاید دلیل جدایی از تراکتور هم همین بود؛ اینکه به نظر نمی آمد امسال خبری از افتخار و قهرمانی باشد، چیزی که برعکس میلش در سپاهان موج می زند.

منبع: ورزش۳

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: