پایگاه خبری خانه فوتبال:

در آستانه دیدار سلتیک برابر جانستون با توجه به انجام آخرین بازی اسکات براون کاپیتان با سابقه سلتیک به هواداران این باشگاه اجازه داده شد قبل از مسابقه پارچه‌ها و دست نوشته‌های حمایتی خود از اسطوره باشگاه را روی سکوهای خالی استادیوم نصب کنند اما در هنگام آغاز مسابقه مسئولین باشگاه شاهد بودند که ورزشگاه با پرچم های فلسطین آماده برگزاری مسابقه شده است. کانون هواداران سلتیک که به حمایت از فلسطین برابر اسرائیل شهرت داشته اینبار هم با توجه به اتفاقات روزهای گذشته سکوها را از پرچم فلسطین پر کرد.

باشگاه سلتیک اسکاتلند مطابق رفتار سال های گذشته اقدام کانون هواداران را مورد انتقاد قرار داد و اعلام کرد به هواداران فرصت داده شده بود که فقط عکس های کاپیتان تیم را در استادیوم نصب کنند.

اهتزاز پرچم فلسطین در سکوهای ورزشگاه سلتیک|تصاویر

در مقابل کانون هواداران سلتیک به این بیانیه واکنش نشان داد و اعلام کرد افتخار می کنیم که از فلسطین و زنان و کودکان مظلوم این کشور در همه این سال‌ها حمایت کرده‌ایم. این اقدام در احترام به هواداران فلسطینی سبزهای اسکاتلند صورت گرفته و کاپیتان باشگاه هم همواره با فلسطینی‌های هوادار سلتیک ارتباط نزدیکی داشته است. به همین دلیل پرچم‌های فلسطین را روی سکوها نصب کردیم تا از این مردم مظلوم و البته کاپیتان تیم حمایت کنیم.

صفحه کانون هواداران سلتیک این رویه باشگاه را مورد انتقاد قرار داده و در این خصوص نوشت:"دردناک است که مسئولین باشگاهها فاصله زیادی با هوادارانشان دارند و آنها را درک نمی کنند. سبزهای هوادار سلتیک در این سال‌ها به حمایت از فلسطین شهرت یافته‌اند و بارها با پرچم این کشور راهی ورزشگاه شدند. سبزها همیشه با مردم فلسطین اعلام همبستگی کردند و اینبار هم می‌خواستند به دلیل اتفاقات اخیری که در این سرزمین روی داده حمایت خودشان را اعلام کنند. باشگاه بیانیه ای صادر و اعلام کرد پرچم‌ها برداشته شده اما این مسئله نشان می دهد بین هواداران و مسئولین باشگاه فاصله ایجاد شده است.

اهتزاز پرچم فلسطین در سکوهای ورزشگاه سلتیک|تصاویر

حداقل 53 فلسطینی ، از جمله 14 کودک، در خشونت های اخیرکشته شده اند.حمایت از فلسطین برای بسیاری از طرفداران سلتیک یک اتفاق احساسی و دیرینه است.چطور باشگاه انتظار داشت که پرچم ها پایین بیاید؟ هواداران سلتیک در کنار فلسطین ایستاده اند ، حتی اگر این باشگاه چنین نظری نداشته باشد.

در مورد ارزش دادن به هواداران در هفته های اخیر حرف‌های زیادی از باشگاه ها شنیده‌ایم اما طرفداران حق دارند دیدگاه های خود را بیان کنند. "

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: