پایگاه خبری خانه فوتبال:

برند نایک یکی از بزرگ ترین تولید کننده کفش و لوازم ورزشی می باشد که دفتر مرکزی این شرکت در شهر بیورتون ایالت مورگان واقع در شمال باختری ایالت اسپرت پیندو ایالت متحده امریکا است.

برند نایک را دو فرد به نام های فیل نایت و بیل بورمن در سال 2017 راه اندازی کردند. هدف این افراد از راه اندازی این برند تولید کفش های ورزشی مناسب برای ورزش کاران می باشد.

The controversy behind Lil Nas X's 'Satan Shoes'

مهم ترین ویژگی های کفش های نایک

  1. این کفش ها تطبیق پزیر هستند .ورزشکاران مختلف برای ورزش مورد نظرشان به ویژگی های اجرایی مختلفی نیاز دارند بنابراین سیستم نایک با تولید کفش های مختلف با ویژگی های مورد نیاز به تمام نیاز های ورزشکاران پاسخ می دهد.
  2. این کفش ها دارای کوشن هستند. این سیستم کوشن در هنگام برخورد پا با زمین فشار وارد شده را جذب کرده و از ماهیچه و تاندوم ها و مفاصل محافظت می کند تا اسیبی نبینند .همچنین این سیستم درحین ورزش خستگی و میزان فشار به بدن مصرف کننده را کم می کند.
  3. این کفش ها سبک هستند. کوشن های کفش نایک بدون اینکه کارایی کفش را پایین اورند وزن کفش را کاهش می دهند زیرا کفش سبک انرزی کمتری از مصرف کننده در هنگام ورزش می گیرد و حس راحتی به آن می دهد.
  4. کفش های نایک دوام زیادی دارند. ورزشکاران به یک کفشی نیاز دارند که دوام بالایی داشته باشند بنابر این کفش های نایک  از سیستم کوشنی که دوام بالایی دارند در این کفش ها استفاده می کنند تا اندازه ی عمر کفش دوام داشته باشند.
  5. تکنولوژی کفش های نایک هیچگاه متوقف نمی شود بلکه از زمان تولید تا الان روز به روز با پیشرفت مواجه شده است.
  6. پس اگر به دنبال کفش هایی هستید که دوام بالایی داشته باشد و سبک باشد با کارایی های مختلف برای ورزش مورد نظرخود کفش های نایک گزینه ی بسیار خوبی است .

discount mens nike shoes online

ویژگی های کوشن های کفش های نایک

کوشن های کار گزاری شده در کفش های نایک در دونوع بادی و فومی هستند. کوشن های فومی به مرور زمان دچار خورد شدگی یا شکستگی می شوند ولی این اتفاق برای کوشن های بادی یا هوایی امکان پذیر نیست. وقتی با یک کفش معمولی ورزشی شروع به راه رفتن می کنید بعد از راه رفتن زیاد فشرده شده و فشار بر تاندون ها و ساق پا و عضلات و مفاصل وارد می کند. اما در کفش های نایک از کوشن های بادی استفاده شده که در هر کیلومتر راه رفتن همان حسی را خواهید داشت که در اولین قدم داشتید بدون وارد شدن هیچ فشاری  بر عضلات .هیچ چیز مثل هوا نمی تواند باعث سبکی شود بنا بر این کوشن های بادی که در زیره کفش هستند باعث می شود کفش سبک باشد .

این کوشن ها در طول زمان دچار فرورفتگی نمی شوند و شکل اولیه خود را از دست نمی دهد همچنین هربار که پای شما با زمین برخورد می کند همزمان با هر ضربه هوایی داخل کوشن به سمت بالا پرتاپ شده و انرژی صرف شده برای ضربه به پای شما مهار می شود و شما  هربار با برداشتن قدم بعدی انرژی بیشتری خواهید داشت بدون اینکه ضربه ای به پای شما وارد شود .

Nike | Nike Trainers and Clothing | Footasylum

نایک تقلبی

کفش های برند نایک که در بازار به فروش می رسد اغلب چینی می باشند البته به صورت محدود جنس ایرانی هم وجود دارد بنابرین فروشندگان تمایلی برای فروش این کفش ها ندارند و معتقدند که کفش های اصل بهتر است. گاهی سودجویان مدل تقلبی کفش های نایک را هم می‌سازند.

دلیل اینکه این کفش های تقلبی از کفش های نایک قیمت پایین تری دارد این است که یا تقلبی است یا دست دوم و یا خراب است. همچنین مدل های قدیمی تر از کفش های نایک هم ممکن است قیمت پایین تری داشته باشد. استفاده از این کفش های تقلبی و کم کیفیت چینی توصیه نمی شود زیرا جنس رویه از الیاف بسیار بی کیفیت شیمیایی تولید شده است و موجب بروز حساسیت های پوستی روی پای شما می شود همچنین کفی آن کیفیت بسیار پایین دارد و منافذ تهویه هوا در این کفش ها وجود ندارد پس موجب عرق کردن بیشتر پای شما می شود و در نهایت موجب بروز بیماری‌های قارچی روی پای شما می شود.

nike pegasus neutral shoe online

برای اینکه بفهمیم یه کفش نایک تقلبی آسیا است باید به چه نکاتی توجه کنید؟

  • قیمت یکی از اصول برای شناسایی اصل بودن کفش نایک یا تقلبی بودن آن است پس اگر کتونی اورجینال را با قیمت بسیار پایین تهیه کردید بدانید که این کفش اصل نمی‌باشد.
  • بیشتر کفش های تقلبی نایک جعبه ندارند و با کیسه پلاستیکی به فروش می‌رسد ولی اگر جعبه داشتند جعبه آنها مرغوب و محکم نیست بلکه این جعبه ها از مقوای بازیافت تولید شده اند ویا چسب از گوشه های جعبه بیرون زده است معمولاً بدون بارکد هستند پس به راحتی می‌توان از طریق تحقیق راجع به آن کفش تقلبی را تشخیص داد.
  • همچنین سایز درج شده روی جعبه کفش های اورجینال با سایز های آمریکایی درج می شود برای مثال سایز ۱۱ که معادل سایز ۴۵ استاندارد اروپا می باشد پس اگر سایز درج شده آمریکایی نبود این کفش تقلبی است.
  • مطمئن باشید که تمام مدل کفش هایی که قبل از تاریخ رسمی اعلام شده توسط کمپانی نایک در بازار می‌بینید که همگی تقلبی هستند از حواستان به تاریخ های رسمی اعلام شده باشد.
  • کفش های نایک اصل در مقایسه با کفش های تقلبی نایک بسیار نرم تر است و رنگ خاکستری تری دارند خاکستری تر بودن رنگ آنها به خاطر این است که کفش های نایک است از چرم واقعی ساخته می شوند ولی چرم های نایک تقلبی از چرم مصنوعی می باشد.

Nikes are getting harder to find at stores. Here's why - CNN

  • کفش های نایک تقلبی به خاطر پروسه تولید ضعیفی که دارند روی لژ هایشان دارای نقطه های قابل مشاهده ای می باشند.
  • کفشهای نایک اصل به صورت کامل بسته بندی شده اند اما کفشهای نایک تقلبی باعجله بسته بندی شده اند و سوراخ ها را جا انداختند پس ببند ها دقت کنید.
  • همچنین لوگو به علامت های حک شده روی کفش ها را بررسی کنید
  • در کفشهای نایک اصل روی کفی های کفش هم نام برند حک شده است ولی در مدل های تقلبی لوگو و حروف بی دقت چاپ شده اند.
  • هر کفشی که در کمپانی نایک تولید میشود یک شماره SKU دارد که این شماره با شماره ای که بر روی جعبه ی آن حک شده است شبیه هم است اگر این شماره باهم تطابق نداشته باشد یا اصلا شماره ای وجود نداشته باشد یعنی کفش شما تقلبی است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: