پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

 به دنبال دستور صریح رئیس فدراسیون مبنی بر برخورد قاطعانه کمیته انضباطی با درگیری‌های اتفاق افتاده در دو بازی حساس لیگ برتر که به اعتبار و وجهه فوتبال در سطح جامعه خدشه وارد کرده و تنش‌های زیادی به وجود آورد، کمیته انضباطی فدراسیون رسیدگی به تخلفات رخ داده را آغاز کرد.

ابوالفضل حسن‌زاده محمدی رئیس کمیته انضباطی در این رابطه گفت: با ابراز تأسف از اتفاقات ناپسند و دور از شأن جامعه فوتبال در دو بازی لیگ برتر در بازی‌های سپاهان - پرسپولیس و استقلال - پرسپولیس اعلام می‌کنیم که بدون اغماض با متخلفان، عوامل و تحریک‌کنندگان این اتفاقات مطابق مقررات برخورد خواهیم کرد. با توجه به دستور صریح ریاست محترم فدراسیون، برای حواشی هر دو مسابقه پرونده تشکیل شده است.

رئیس کمیته انضباطی تاکید کرد: درباره مسائل مربوط به بازی سپاهان و پرسپولیس از مدیران عامل دو باشگاه دعوت کرده‌ایم. هم‌چنین طبق گزارش نماینده فدراسیون به هفت نفر از بازیکنان و عوامل دو تیم که در تنش و بدرفتاری‌ها نقش داشتند، 48ساعت مهلت داده شد تا دفاعیات خود را به کمیته انضباطی ارسال کنند.

حسن‌زاده محمدی درباره حواشی دربی پایتخت هم ادامه داد: طبق گزارش ناظر و داور مسابقه، درباره پرونده بازی پرسپولیس و استقلال هم چهار نفر با توجه به نقشی که در درگیری‌های زننده فیزیکی داشتند برای ارائه توضیحات دعوت به حضور شده‌اند و باید در جلسه رسیدگی شرکت کنند. پس از بررسی پرونده در اسرع وقت احکام مربوطه درباره هر دو بازی صادر خواهد شد.

رئیس کمیته انضباطی در ادامه تأکید کرد: با توجه به دستور ریاست و سیاست مدیریت فدراسیون، بدون شک طبق مقررات برای برخورد قاطعانه و بدون مماشات با متخلفان انضباطی، از حداکثر ظرفیت‌های قانونی برای برخورد با آنان برای صیانت از انضباط فوتبال استفاده خواهیم کرد و این رویه تا پایان مسابقات لیگ و فصول بعد هم در دستور کار ارکان قضایی فدراسیون خواهد بود.

وی اضافه کرد: با توجه به این دستور برای برخورد بدون مماشات، از تمام جامعه فوتبال درخواست می‌کنم نهایت همکاری را برای دوری از حاشیه، تنش و هرگونه ناهنجاری انضباطی داشته باشند و به این فضای ملتهب دامن نزنند؛ در غیر این صورت طبق قانون بدون مصلحت‌اندیشی برخورد قانونی محکم با بی‌انضباطی‌ها توسط هر فردی در هر جایگاهی صورت می‌پذیرد. امیدوارم فضای توهین، افترا و بیانیه‌نویسی اشخاص حقیقی و حقوقی که جایگاه فوتبال را زیر سوال ببرد و فضای هواداری را ملتهب کند، به پایان برسد.

رئیس کمیته انضباطی در پایان تأکید کرد: درباره فعالیت برخی کانال‌ها و صفحات در شبکه‌های اجتماعی که در حال دامن زدن به فضای توهین و نفرت‌پراکنی در جامعه فوتبال هستند هم اقدامات موثری با همکاری پلیس فتا و دادسرای جرایم رایانه‌ای در حال انجام است. جا دارد از همین تریبون خطاب به کانون هواداران و تمام عوامل باشگاه‌های فوتبال ایران اعلام کنم تمام فعالیت‌های آنان در فضای مجازی از آنجایی که مشمول قانون بوده در حال رصد است و به محض اثبات نقش آنها در جوسازی و ایجاد حاشیه و بروز تخلف در فضای مجازی و رسانه‌ای، محرومیت‌های سنگین برای خاطیان توسط رکن قضایی در نظر گرفته خواهد شد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: